Holdet.dk Giro Manager 2024

#1| 1

SPILLET UDEN UDSKIFTNINGER

Hej alle
Så er det tid til den første grand tour i 2024, og vi skal da selvfølgelig hygge lidt med et spil på Holdet.dk med gode pokernet-folk. Jeg stod for det senest, og det gik jo fint, så jeg tager den gerne igen. Alt er som det plejer, og hvis i er i tvivl om noget, har gode indspark eller har brug for mere info om mig, så skriv endelig en PB. Ingen rake, men bær over med mig, hvis jeg ikke lige svarer på sekundet.

Grundpuljen bliver ellers som altid på 250, så de fleste kan være med, og dertil kan man også tilmelde sig i en mellempulje for 500 mere (i alt 750)  eller yderligere 750 mere i en toppulje, så det er 1500 kr i alt.  

Præmiestrukturen:
1-4 Winner takes all
5-10 top 2 = 70-30
11+ top 3 = 50-30-20

(deltagerantallet i de forskellige puljer er afgørende for betalingsstrukturen i dem særskilt)

Den oprettede pulje hedder:
Pokernet Giro Manager 2024
Password er: Poker  

https://www.holdet.dk/da/games/giro-d-italia-manager-2024/693/competitions/pokernet_giro_manager_2024/597873/share?password=Poker

Man kan kun deltage med et hold, og betaling sendes til følgende konto -  regnummer: 0400 - kontonummer: 4027308932 - 

Betaling kan også ske via MP (husk skriv holdnavn (send PM for Mobile Pay-info) - foretrækker dog betaling via kontooverførsel

Betaling skal være modtaget og det specifikke holdnavn skal være tilmeldt puljen samt være nævnt i denne tråd inden spillets start 04/05 kl. 13.50, og jeg vil være meget taknemmelig, hvis man undlader at vente med at tilmelde sig til sidste øjeblik. 

Da vi holder spillet 'privat' er der naturligvis krav for deltagelse. Krav for deltagelse: Medlemskab på pokernet mindst 1 år og mindst 50 indlæg. Det her er afgørende, da vi forsøger at holde det til et 'privat' spil kun for pokernettere, der har et vis kendskab til hinanden. Vi er her for hyggen og liren. 


Dette er spillet UDEN udskiftninger. Jeg laver også en pulje til spillet MED udskiftninger som du kan finde her: 

https://www.pokernet.dk/forum/holdetdk-giro-spillet-2024.html

 

Deltager selv her for 1500 med holdet: Att i lyserødt
 
Deltagere (* = betaling modtaget):

Davidatt - Att i lyserødt - 1500*
AllOutPutt - Giorgino 1500*
Mokai - Katten skal danse 1500*
Boas - Lady Lions 1500*
Chandler Bing - Los Blancos 1500*

Haarby -  AllGas_NoBrakes 1500*

Kris - Fuglens Fiduser 1500*
Bobby Olsen - Bobby Olsen 1500*
Jobe - Diamant-ben og 80.... 750*
TUD73 - TUD73 - 750*
Willum - Willums vindere 250*
Lassefunky - Fuld Festina 250*
Garder Munk - Mummitrold team 1 - 250*
Pede B - Team Pede 250*
Graf - Team Graff - 250*
NIBALI - Rolf Sørensen 250*
KimN - Umoderne Knægte' - 250*
StoneIn - Rebelske dyrearter 250*

Præmiestruktur
TOPPULJEN (6000)
1 4200
2 1800

MELLEMPULJEN (5000)
1 3500
2 1500

GRUNDPULJEN (4500)
1 2250
2 1350
3 900

Redigeret af davidatt d. 04-05-2024 20:17
22-04-2024 12:16 #2| 2
Vegas CHEF

TAK fordi du vil stå for det igen davidatt. Stærkt 


Deltager i mellemgruppen med TUD73. 


Har tilmeldt mig holdet.dk og pengene er på vej.

 

GL gutter 

22-04-2024 12:25 #3| 0

Måske et noop spørgsmål, da du skriver uden udskiftninger i OP - Men må man bruge de 3 udskiftninger, der er med i holdet.dk standard hold? 

22-04-2024 12:34 #4| 0
Snack1606 skrev:

Måske et noop spørgsmål, da du skriver uden udskiftninger i OP - Men må man bruge de 3 udskiftninger, der er med i holdet.dk standard hold? 




Der er ingen udskiftninger tilgængelige i Giro Manager.
22-04-2024 12:52 #5| 0
StonieN skrev:

Der er ingen udskiftninger tilgængelige i Giro Manager.

 

 Årh okay, tak for svar - Troede at der var 3 som i fodbold

22-04-2024 13:01 #6| 0

med for 250 kr med - 

Mummitrold team 1

Har overført via bank dags dato

Redigeret af Garder Munk d. 22-04-2024 13:03
22-04-2024 13:04 #7| 0

Nogen der ved, hvornår de forskellige hold offentliggøre deres trup? For hvis de ryttere, der er oplistet indtil videre passer, så bliver det ren slik for Pogacar

22-04-2024 13:54 #8| 1
Vegas CHEF
Snack1606 skrev:

 

 Årh okay, tak for svar - Troede at der var 3 som i fodbold

 

Der er 2 forskellige spil på holdet.dk til alle cykelspillene. Så i Giroen kan du vælge mellem Girospillet eller Giromanager. 

 

I "Manager" er der INGEN udskiftninger overhovedet. Det har helt sikkert sin charme, men er også super svært, da én uheldig skade kan ødelægge dit hold.

 

I "Spillet" kan man skifte ud, lige så meget man vil, mellem etaperne. Det kræver en stor viden og at man følger med HVER dag. 

 

Der findes ikke nogen gratis version af Giromanager, men der er en i "Girospillet". I den får du 8 udskiftninger.

 

Det anbefales absolut ikke at spille med i vores spil her på PN UDEN Guldhold (hvor du har ubegrænset udskiftninger), da dine chancer for at vinde er lig nul.


Garder Munk skrev:

Nogen der ved, hvornår de forskellige hold offentliggøre deres trup? For hvis de ryttere, der er oplistet indtil videre passer, så bliver det ren slik for Pogacar

 

Holdene bliver ofte først offentliggjort 1-2 uger inden løbet. Hold øje med holdenes Twitter/social medier eller følg med her: https://www.feltet.dk/

 

Når det er sagt, så bliver det ren slik for Pogacar lige meget hvem de andre stiller med...

 

24-04-2024 20:44 #9| 0

Herligt med en pulje igen.

 

Deltager med "Giorgino" for 1500 kr. 

 

Har sendt bankoverførsel afsted nu.  

Redigeret af All-Out-Put d. 30-04-2024 10:59
29-04-2024 10:04 #10| 0

Katten skal danse med for 1500

29-04-2024 13:43 #11| 0

Team Graff med for 250

30-04-2024 14:57 #12| 0

"Umoderne knægte" 250.

01-05-2024 09:26 #13| 0

Deltager med Team Pedes for 250 kr.


overfører i dag.

01-05-2024 12:53 #14| 0

AllGas_NoBrakes er med for 1500 slask. 

01-05-2024 16:49 #15| 0

Jeg skal bruge noget hjælp.. Jeg aner ikke en kæft om Giro spillet, men har sagt ja til at dueller mod nogle kammerater i det. 
En der gider sende nogle fif i en PM? 😅 Jeg går ikke efter en top 10 placering, bare en top 10% 

01-05-2024 18:58 #16| 0

BobbyOlsen med for 1500

02-05-2024 20:12 #17| 0

Fedt fedt fedt.

Jeg er med for 750,- med holdet “Diamant-Ben og 80 i Thymen”.

NB: Har overført samlet for Tourspillet (1500) og Tour Manager (750) - dvs. 2250 i alt.

03-05-2024 12:55 #18| 1

Lazy Lions med for 1500. 

Fedt med cykelliren igen, hvor blodtrykket og frustrationerne altid er højt mellem 16-17, og hårene færre efter kl 17.

God Giro

Redigeret af Boas d. 04-05-2024 06:06
03-05-2024 13:28 #19| 0

Rolf Sørensen tilmeldt 250 kr puljen.

 

03-05-2024 17:48 #20| 0

Los Blancos med for 1500,-

03-05-2024 20:32 #21| 2

Simpelthen en fornøjelse, at så mange gode folk er med igen i år. Bliver fedt, når nu spændingen om den pink trøje, nok ikke bliver noget, som vi falder ned af stolen over. Lad os da lige få de sidste med, hvis der sidder nogen derude. 

Jeg får opdateret præmier og de sidste ting i morgen aften. Håber det går, at strukturen ikke lige ligger der skarpt efter deadline. 

03-05-2024 21:28 #22| 0

Med for 250 og rebelske dyrearter. Kan jeg bede om MP nummer i PM?

03-05-2024 21:56 #23| 0

Bliver så fedt med noget Giro lir! Fuglens fiduser er med for 1500 kr., overført via mobilepay

04-05-2024 09:41 #24| 0

Willums vindere med for 250 kr.

04-05-2024 11:33 #25| 0

Fuld Festina med for 250 kr.

04-05-2024 14:28 #26| 1

Ikke det mest spændende udvalg i år, men lad os da få lidt holdtanker på banen alligevel.


I kat 1, kunne man jo evt. satse på ikke at tage Pogacar som den eneste og få en stor fordel hvis han har uheld, men selv hvis han udgår halvvejs scorer han sikkert mest alligevel så han var jo sikker. 


Derudover var det for mig et tæt valg mellem solide Thomas, der nok skal have timet formen igen og som jeg forventer bliver 2'er, og Milan, der meget vel kunne dominere spurterne og vinde pointtrøjen. Men større risiko på Milan, både med styrt, kiks, og hård spurtkonkurrence evt. udbrud der holder hjem osv. samt en Pogacar der vil give så godt også på de flade etaper at en sprinterkaptajn ikke bliver så vigtig at have, og også kan give bagslag ind i mellem, gik jeg med gode gamle Thomas.

 

I kat 2 var Bardet og Tiberi sikre og så var det meget tæt mellem A. Paret-Peintre, Rubio og mest populære Arensman. Arensman er en notorisk langsom starter som er skidt i det her spil, så ham gad jeg ikke rigtigt selv han nok skal blive et fint valg. Modsat er Peintre også solid og har potentiale til en god start, tidlig etapesejr, bjergtrøjepoint eller måske tidlig førertrøje så endte med at gå med ham, som et måske lidt mere sikkert valg end alternativet Rubio. En anden populær rytter Pithie skal nok også blive solid, men igen tænker jeg risikoen for skuffelse var større mens han virkelig skal køre godt i de stærkt besatte flade spurter for for alvor at blive god.   

 

I kat 3. var Lopez oplagt med hans gode form og offensive kørsel, og så var det ellers igen et tæt valg mellem den formstærke joker Lipowitz og solide Zana. Her gik jeg igen med det mere sikre med Zana, der nok skal være god og solid og samtidig også har god mulighed for etapeserje, bjergpoint og den slags.Er overrasket over han var så sjældent et valg som han var. Så må jeg så håbe Lipowitz ikke kan holde den form han har nu 3 uger og på de sværere stigninger. 


I kat 4. Pinligt for Swush at de placerede det største italienske talent Pellizarri her, så der var jo ikke så meget at tænke over.  

 

04-05-2024 17:19 #27| 2

Mine tanker er således:
Kat 1.
Podagar er en no brainer .. han vinder, og han vinder stort medmindre uheld.
Herefter var det et spørgsmål om at tage Thomas, eller martines, eller nuppe en sprinter. Med tanke på at etape 3,4 og 5 ligner oplagte bud på en sprintsejr, så tog jeg merlies. Om det var ham, joooo eller Milan var et coinflip.

Kat 2:
Fandme svært. Ingen virker til at være i vild form. Men bardet og Tiberi kunne jeg ikke gå udenom. Herefter var jeg i tvivl om nr 3. Enten skulle jeg nuppe Jakobsen, og skifte ud i kat 1. Eller også lave det satsede valg, og håbe at Majka laver en kuss, og kommer på podiet. Mine tanker på den front er egentlig, at han kan sidde pp hjul hos de andre favoritter, når podacar er oppe foran.
Jeg tog et sats og hoppede på majka.

Kat 3:
Lipowitz. No brainer.
Jeg var ude i en pedro Lopez. Men tror han flopper. Tror han er blevet for kendt i feltet, og at han mister en del tid på de første 2 etaper.
Herefter tog jeg fortunato fra Astana. Det virker til at de satser på ham. Så det blev ham. Igen et mindre sats.

Kat 4.
Pelizzari. Siger lidt sig selv

04-05-2024 20:26 #28| 2

Kassen er gjort op og strukturen for præmier er på plads. Det hele stemmer uden problemer. Fornøjelse. 

Kat 1
Pog...

Nummer to var godt nok svær. Havde Milan på holdet til det sidste, men fik en tanke. Hvis Jumbo kommer til Giro med Uijde som kaptajn, så må de sgu tro på ham. Det fik mig til at skifte. Kan være skidt

Kat 2
Puuuuha, synes nærmest, at det var en historisk tynd kategori 2. Bardet havde set flyvende ud. Arensmann har tidligere kørt godt i en grand tour, og ruten passer godt til ham, ligesom G måske kan være for gammel. Rubio blev min outsider, da han formentlig skal køre GC for Movistar. Men for faeeeen en sløj start med de to første. Man føler man regner den ud hvert år, men en etape inde, så er man klar til at smide holdet i skraldespanden.

Kat 3 
Lipotwiz rent på form, mens Danny van Poppel er mit sprinterbud i en kat 3. Erfaren, halvhurtig og stabil. 

kat 4
Ærgerlig fejl af Holdet. Pellizari burde have været i kat 3, og de fleste er jo enige her. 

04-05-2024 23:44 #29| 1
Vegas CHEF

Holdtanker på årets manager spil:

 

Først vil jeg lige sige, at det var fedt at se, at der faktisk er ret mange forskellige hold i år. Jeg havde virkelig frygtet, at der ville være alt for mange hold der mindede om hinanden i år. Specielt fordi Pogacar er gigantisk favorit, 3 store sprinternavne, en tynd kategori 2 og en ærgerlig situation med Pellizzari i kategori 4, som flere er inde på.

 

Sjovt nok så har Willums Vindere valgt præcis alle de ryttere, der var valgt af flest og jeg overvejede næsten samme hold:

 

 

Endte dog med et par ændringer.

 

Kat #1

Tror Pogacar har slået rekord for højest % af valgte ryttere i alle tours. Man burde nærmest gå modsat bare for at skille sig ud, men det kan jo nærmest kun betale sig hvis han styrter og udgår i uge 1. Jeg tror faktisk ikke, at han kommer til at være så dominerende som folk siger. Det interview han lavede, hvor han beklager sig over mediernes favoritfordeling kan jeg faktisk godt følge ham i. Men når det er sagt, så er han selvfølgelig et bombesikkert valg. 


Jeg tænkte længe, at når nu Pogacar har den lyserøde trøje og en masse point derfra og fra andre placeringer efter 2. etape, så kunne man spille helt uden en sprinter. Specielt også fordi de 3 store Milan, Merlier og Kooij samt Groves, Pitchie, Jakobsen, Dainese, Ewan, Poppel, Gaviria, Molano og Girmay samt et par stykker mere, alle kommer til at kæmpe om de samme point og topplaceringer på de 6-7 etaper der er til sprinterne. Til sidst endte jeg dog med at tage Kooij, da Martinez, som ellers var mit valg lød mindre sexet desto mere jeg tænkte på det og Kooij var jeg ret sikker på, at de fleste ville droppe og i stedet gå med sikre Milan, hvis de valgte en sprinter og på den måde kunne mit hold stikke ud. Desuden er Kooij et kæmpe gigantisk talent, som når han er hurtigst er på niveau med Philipsen.

 

Kat #2

Var længe på Girmay eller Jakobsen, men pga. ovennævnte sprinteranalyse, så droppede jeg dem helt og gik med 3 klassement ryttere i stedet. Bardet kom til Giroen i super form, så han var sikker. Desuden synes jeg blot han er blevet bedre de sidste par år. Tiberi er jo nærmest fejlcastet til kategori 2 og burde nærmest ha været sammen med eliten i kategori 1. Tror han kæmper med om podiepladserne i år. Valgte Majka som sidste manden da jeg, ligesom Garder Munk skriver ovenfor, sagtens kan se, at han ender i top 10 pga. alle de mange gange han skal hjælpe Tadej til toppen af et bjerg.

 

Kat #3

Røvsyg kategori. Droppede jo sprinterne og tror slet ikke Tobias Lund kan følge med i det her selskab og han skal jo blot køre leadout for Jakobsen. Lopez eneste klassement rytter med realistisk chance fra denne kategori og Lipowitz er gigantisk talent som samtidigt er varm. Vidste godt de fleste ville vælge disse to, men orkede ikke at tage Hirt eller Fortunato fordi jeg simpelthen ikke stoler på dem over 3 uger. Overvejede kort Narvaez, da jeg så ham have en rigtig god chance på 1. etape (var overraskende den eneste der valgte ham i Girospillet), men synes det var for stor en risiko.


Kat #4

Gesink var den eneste anden rytter jeg overvejede. Bare i trodsighed. Men shit hvor har holdet.dk fucket den kategori op. Pellizzari burde ha været kategori 3, men nu han var smidt i glemmekassen på kategori 4, så var der ingen vej udenom.


I bagspejlet skulle jeg have gået med Narvaez og er bekymret for Bardet og Majka, men ellers godt tilfreds med mit hold.

 

GL alle sammen 

 

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar