Holdet.dk Tour Manger 2024

#1| 1

SPILLET UDEN UDSKIFTNINGER

Hej alle
Så er det tid til Touren 2024, og vi skal da selvfølgelig hygge lidt med årets største cykelspil spil på Holdet.dk med gode pokernet-folk. Jeg stod for det senest, og det gik jo fint, så jeg tager den igen. Alt er som det plejer, og hvis I er i tvivl om noget, har gode indspark eller har brug for mere info om mig, så skriv endelig en PB. Ingen rake, men bær over med mig, hvis jeg ikke lige svarer på sekundet.

Grundpuljen bliver ellers som altid på 250, så de fleste kan være med, og dertil kan man også tilmelde sig i en mellempulje for 500 mere (i alt 750)  eller yderligere 750 mere i en toppulje, så det er 1500 kr i alt.  

Præmiestrukturen:
1-4 Winner takes all
5-10 top 2 = 70-30
11+ top 3 = 50-30-20

(deltagerantallet i de forskellige puljer er afgørende for betalingsstrukturen i dem særskilt)

Den oprettede pulje hedder:
Pokernet Tour Manager 2024
Password er: Poker  

https://www.holdet.dk/da/games/tour-de-france-manager-2024/697/competitions/pokernet_tour_manager_2024/631239/share?password=Poker

Man kan kun deltage med et hold, og betaling sendes til følgende konto -  regnummer: 0400 - kontonummer: 4027308932

Betaling kan også ske via MP (husk skriv holdnavn (send PM for Mobile Pay-info) - foretrækker dog betaling via kontooverførsel

Betaling skal være modtaget og det specifikke holdnavn skal være tilmeldt puljen samt være nævnt i denne tråd inden spillets start 29/06 kl. 12.00, og jeg vil være meget taknemmelig, hvis man undlader at vente med at tilmelde sig til sidste øjeblik. 

Da vi holder spillet 'privat' er der naturligvis krav for deltagelse. Krav for deltagelse: Medlemskab på pokernet mindst 1 år og mindst 50 indlæg. Det her er afgørende, da vi forsøger at holde det til et 'privat' spil kun for pokernettere, der har et vis kendskab til hinanden. Vi er her for hyggen og liren. 

Dette er spillet UDEN udskiftninger. Jeg laver også en pulje til spillet MED udskiftninger, som du kan finde her: https://www.pokernet.dk/forum/holdetdk-tour-spillet-2024.html#post4558037

Deltager selv her for 1500 med holdet: JulAtt i gult

Deltagere (* = betaling modtaget):

Davidatt - JulAtt i gult - 1500*
AllOutPutt - Giorgino - 1500*
Bobby Olsen - Bobby Olsen - 1500*

Mokai - Katten skal danse - 1500*
Boas - Lionoil - 1500*
Project X - Manden der altid har ret - 1500*
Nilsson - DØDE PENGE -1500*
Krystalkugle - Bent Falck - 1500*

Klausc - haps - 1500*
MrJBK - Agerbecks disciple - 1500*
Chandler Bing - Los Blancos - 1500*
Molhede - Brøndby IF - 1500*

Graff - Team Graff - 750*
Gandrup - Elegandrups - 750*
Jobe - Tadej tættere på himlen 750
Pistolmanden - GOAT 750*

Delfol - Emil Stabil - 750*

Thomas - John Styrt - 750*
Kris - Fuglens Fiduser -750*

Gardermunk - Den tamme pingvin - 250*
Pede-B - Team Pedes - 250*
Majaline - Gestikulerende Flaghejsere - 250*

Jeversen - Domhus Vista - 250*
Lasse Funky - Knoppers - 250*

TUD73 - TUD73- 250*
Kim N - Bindegale pandaer - 250*
Willum - Willums Vindere 250*
Acparma - Acparma - 250*

Præmiestruktur
TOPPULJEN (9000)
4500
2700
1800

MELLEMPULJEN (9500)
4750
2850
1900

GRUNDPULJEN (7000)
3500
2100
1400

Redigeret af davidatt d. 30-06-2024 13:58
20-06-2024 13:56 #2| 0

Med for 250 kr - 

Holdet: 

Den tamme pingvin 1

Har overført dd. 

21-06-2024 00:05 #3| 0

Lækkert med en pulje. 

Jeg er med for 1500 kr med holdet: Giorgino

Bankoverførsel sendt afsted  

21-06-2024 17:37 #4| 0

Katten skal danse med for 1500

23-06-2024 04:11 #5| 2
Vegas CHEF

Tilmelder TUD73 i 250 kr. puljen 

Sender samlet penge for begge spil.

Tilmelder holdet.dk nu

Hvis nogen ønsker et GRATIS Guld+ hold, så læs med her: https://www.bygma.dk/visma-partner/

GL folks

23-06-2024 13:32 #6| 0

Bindegale pandaer med for 250.

Pengene er på vej i cyberspace.

24-06-2024 12:21 #7| 0

Team Graff med for 750

24-06-2024 13:20 #8| 0

Jeg er også med, har tilmeldt mig puljer finder lige ud af om jeg er med for 1500, og så overføre jeg

25-06-2024 08:45 #9| 0

Lionoil med for 1500

25-06-2024 14:35 #10| 1
ProjectX skrev:

Jeg er også med, har tilmeldt mig puljer finder lige ud af om jeg er med for 1500, og så overføre jeg

Hvad er dit holdnavn? Og jeg vil sætte pris på, at der kommer en melding om indskud samt betaling sådan nogenlunde med det samme. Ellers bliver det lidt noget rod for mig at holde styr på.

26-06-2024 11:36 #11| 0

GOAT med for 750kr - sendt via bankovf

Redigeret af Pistolmanden d. 26-06-2024 11:39
26-06-2024 14:56 #12| 0

Delfol med holdet: Emil Stabil med for 750

26-06-2024 22:51 #13| 0

Er med for 250kr med Team Pedes.

27-06-2024 10:09 #14| 0
davidatt skrev:

Hvad er dit holdnavn? Og jeg vil sætte pris på, at der kommer en melding om indskud samt betaling sådan nogenlunde med det samme. Ellers bliver det lidt noget rod for mig at holde styr på.

Jeg har overført 1500 på konto med mit hold navn: Manden der altid har ret

Bekræft gerne

27-06-2024 10:14 #15| 0
ProjectX skrev:

Jeg har overført 1500 på konto med mit hold navn: Manden der altid har ret

Bekræft gerne

De er ikke gået ind endnu, men kan selvfølgelig være, at den lige skal gå igennem. Skal nok bekræfte, når der er hul igennem. 

27-06-2024 10:20 #16| 1
davidatt skrev:

De er ikke gået ind endnu, men kan selvfølgelig være, at den lige skal gå igennem. Skal nok bekræfte, når der er hul igennem. 

Super de er der, for er trukket, så tjek i morgen er jo stadig tidsnok

27-06-2024 18:55 #17| 0

Med med BobbyOlsen for 1500 kr.

27-06-2024 20:42 #18| 0

Gestikulerende Flaghejsere med for 250,-

Overfører om et øjeblik.

27-06-2024 23:49 #19| 0

Med for 750,- med holdet: Tadej tættere på himlen
(Overført sammen med Tourspillet - 2250 i alt)

28-06-2024 06:26 #20| 0

Med for 1500. Holdet: DØDE PENGE. Er overført - tilmelder mig gruppen senere.

28-06-2024 12:51 #21| 0

Bent Falck med for 1500,-

28-06-2024 13:47 #22| 1

Fedt at se, at vi er mange med. Men lad os håbe, at vi lige får de sidste med. 

Der er stadig enkelte uden *, som jeg stadig mangler at modtage betaling for. Det kan selvfølgelig stadig nå at komme, men vi er snart et sted, hvor det for nemhedens skyld er bedst med MobilePay. Så undgår vi, at der ender en masse penge på vej i bankuniverset, som jeg ikke kan se.

Skriv for nummer. Husk deadline i morgen klokken 12.00

Og så skal vi heldigvis snart i gang med det sjove :D

Til sidst en lille disclaimer. Jeg skal til polterabend i morgen, så præmierne bliver sgu nok først opdateret søndag aften eller mandag morgen. 

28-06-2024 15:03 #23| 0

Er med for 1500 med holdet "Agerbeks disciple". Sender nu

28-06-2024 15:16 #24| 0

John Styrt med for 750. 

28-06-2024 19:05 #25| 0

Med i begge ligaer for 250,-

28-06-2024 19:05 #26| 0

Willums Vindere med for 250

28-06-2024 23:39 #27| 0

HAPS for 1500. Overført via Mobilepay.

29-06-2024 07:47 #28| 0

Fuglens Fiduser med for 750 kr. Overført via MP

29-06-2024 08:08 #29| 0

Har tilmeldt holdet Brøndby IF

Begge hold betalt via bank

Betalt i en samlet overførsel på 3k med det andet spil. 

//M

29-06-2024 08:58 #30| 0

Med for 250kr. Er sendt på MP.

Navn: Domus Vista

29-06-2024 10:20 #31| 0

Som nævnt er jeg til polterabend. Det hele skal nok blive opdateret, og hvis I har overført har alle sit på det tørre. Glæder mig til at komme i gang

David

29-06-2024 11:19 #32| 0

Med for 1500,- Los Blancos :)

29-06-2024 11:37 #33| 0

Knoppers med for 250 kr.

29-06-2024 12:17 #34| 1

Hvor er det nice der ikke var popularitets procenter på inden spilstart, virkelig meget spredte hold vi har og når man kigger generelt i spillet! :)

29-06-2024 12:45 #35| 0

Syntes faktisk det var meget fedt uden procenter😀. Tror ikke folk herinde er klar over Philipsen trækker sig efter 16 etape🫣

29-06-2024 12:54 #36| 0
BobbyOlsen skrev:

Hvor er det nice der ikke var popularitets procenter på inden spilstart, virkelig meget spredte hold vi har og når man kigger generelt i spillet! :)

Ja det må helt sikkert have spillet en rolle og dejligt ikke at skulle tage højde for det, ex. evt at være bange for at undlade de meget populære valg, som det nok ofte kan ske for os alle. 

Lad os da ellers få lidt betragtninger om vores valg hvor jeg kan starte

I kat 1. var Pogacar jo selvskreven og dernæst Philipsen også ret sikker, med forventet dominans i spurter og pointtrøje samt en masse kaptajnfordel i forhold til Vingegaard eller Roglic som måske ellers godt kan score flere point

I Kat 2, var Rodriquez og S. Yates for mig ret sikre, mens det 3. valg var ret åbent. Endte med supertalentet Ayuso med vinderpotentiale, gode UAE point, en forventet god klassementsstart med relativ tidlig enkeltstart og højt bundniveau, selvom han måske nok skal hjælpe Pogacar noget, men som Almeida (der vil skulle føre før ham) kører så kan han jo meget vel ende uden den store arbejdsbyrde så han fik chancen. Andre seriøse muligheder var solide Bilbao, Jorgenson med hans tilføjede "Jumbomagi", der dog også risikerer en del hjælpearbejde, og hidtil altid er faldet igennem i Touren, måske pga. varmen også, samt til sidst Ciccone og De Lie, begge med stort potentiale også. Valget af Ayuso var dog relativt sikkert og aldrig rigtigt i fare.  

I kat 3 var Gee sikker efter Dauphine og sidste års Giro show, dernæst var det igen meget åbent mellem solide valg som De Plus, Coquard, Cavendish (der nok har det højeste potentiale i kategorien men også kan floppe helt og ex udgå på tidsgrænsen), Meintjes, samt lidt mere jokeragtige muligheder som Poels og Healy med bjergpointsnødvendighed for succes. Endte med at gå med det nok sikreste stabile valg her i puljen med De Plus, i topform en relativ fri rolle, nu Ineos næppe skal køre så meget tog og også nævner ham som GC-mulighed og også har gode sikre holdpoint.   

I kat 4. var der ikke meget spændende at komme efter. De forventet mest populære valg solide Eiking og Mühlberger skal nok være habile men næppe prængende,  Prodhomme kunne blive en del af AG2rs forbedring i år, men trods alt næppe så meget at det batter, Van Den Broek kunne have noget potentiale og alle 4 kunne meget vel også blive brugt meget som rene hjælpere og floppe. Neilands kørte flot sidste år men resultatmæssigt var det jo relativt beskedent alligevel, mens Dujardin også kunne være et valg med et højt bundniveau via spurterne men også med et lavt toppotentiale, så endte med at gå allin på debutanten Jeget, der har vist ganske god form, har en ret fri rolle, og er en solid alsidig rytter der kan gøre sig gældende på mange etaper og også bare var lidt sjovere at vælge som et formentlig lidt mere sjældent valg.   

29-06-2024 13:17 #37| 1

Det gør spillet meget mere åben uden de procenter.

Kat 1:
Ingen tvivl om pogacar. Roglic og evenpoel var aldrig inde i billedet for mig. Hvis ikke Vinegaard var blevet klar, så havde jeg taget Adam Y. Jeg tror Vinegaard i hans nuværende tilstand er klart bedre end roglic og evenpoel.
Så det blev nr 1 og 2 fra sidste år

Kat 2:
Carlos R fra Ineos var sikkert. Lille Yates var jeg også ret sikker på. Nr 3 stod mellem Mas, carapaz eller sprinteren De Lie. Valgte faldt på De Lie. Jeg tror han kan gøre ondt på Phillipsen, og egentlig den eneste udfordrer til ham.

Kat 3:
For engang skyld den mest spændende kategori. Har været igennem samtlige ryttere. Men mit valg faldt på martinez og meitjes. Begge solide bud på en top 15, hvis alt går efter planen.

Kat 4:
Den var svær i år. Men Frank Broek vandt. Var tæt på at tage kulsort fra Uno X, men han blev frafaldt i morges til fordel for Frank. Dujardin var også inde i billedet. Tildels fordi min kæreste efternavn er det samme. Men også fordi han skulle være en solid sprinter. Men de point han giver er nok begrænset

Redigeret af Garder Munk d. 29-06-2024 13:21
29-06-2024 14:32 #38| 0

Kategori 1 

min vurdering var at Pogacar + Jasper var flest valg. Jeg havde dog et par spørgsmålstegn ved Jasper efter at have set ham i Belgien og De Lie tog det belgiske mesterskab. 
Pogacar er lock og jeg har en forventning om Roglic som vanligt starter som lyn og torden 

Kategori 2 

De Lie til sprint

Rodriguez som flere er inde på med klassement. Lidt usikker med UAE og derfor jeg fravalgte Yates og Ayzo, har tro på Pidcock får en stærk start. 

Kategori 3 

Gee efter giroen sidste år og ligner pil op i niveau fra Dauphine, så helt sikker her. 
Bettiol form har virkelig haft pil op og jeg tror på hjemmebanen i starten betyder noget, derfor lidt som Pidcock med tidlige point. 

Kategori 4 

Neilandts fik ikke nok ud af sidste år, meget positive udmeldinger på Instagram samt at han faktisk godt kan lide at sidde fremme generelt og ikke har en masse placeringer uden for top100. Har fravalgt nationale mesterskaber for bedst mulige forberedelse for at starte bedre end sidste år. 

Kan han disponere bare lidt bedre så synes jeg han var det bedste valg

30-06-2024 16:04 #39| 1

Fedt at popularitetsprocenterne ikke kom på.

Jeg var meget i tvivl om man skulle køre med eller uden sprinter i år ifht. de hårde etaper i starten. Men endte i sidste ende med Pogacar/Philipsen i Kat 1, da jeg tænkte det ville være det mest populære valg.

I øvrigt interessant at se, hvordan man opfanger andres måde at sætte hold på. Var ikke i tvivl om at @All-Out-Put ville vælge Laurens De Plus da det er sikre points (inkl. points fra holdkonkurrencen). Jeg gik med Onley, hvilket er et risikabelt valg, da han eftersignende ikke kører GC. Men tror ikke på at han bare lade sig falde ud af GC. Højt potentiale, men kan ligeså nemt falde igennem.

Kat 4 var mellem Neilands og Eiking. Gik med Eiking, da jeg håber han har fundet sig til rette hos Uno-X og derfor kan levere som i Vueltaen 2021. 

God dyst!

30-06-2024 16:51 #40| 1

Til de interesserede, så er alle hold her: https://ibb.co/nsXRwP4

Redigeret af klausc d. 30-06-2024 16:52
30-06-2024 19:21 #41| 2

Så må vi gerne lukke spillet tak🙈😀

01-07-2024 11:18 #42| 1
Delfol skrev:

Så må vi gerne lukke spillet tak

Du ligger nr 1 samlet. Det er jo voldsomt :D 

01-07-2024 13:11 #43| 0
klausc skrev:

Til de interesserede, så er alle hold her: https://ibb.co/nsXRwP4

Interessant - ikke den store tiltro til Vingegård i kategori 1. Jeg skal åbenbart håbe på at Philipsen udgår - næsten alle har ham med i kategori et.

01-07-2024 13:55 #44| 0
KimN skrev:

Interessant - ikke den store tiltro til Vingegård i kategori 1. Jeg skal åbenbart håbe på at Philipsen udgår - næsten alle har ham med i kategori et.

Har en ven, der selv mener han er ret stabil indenfor de her cykelspil. Hans resultater viser det dog ikke. Han sagde, at det ikke var et fravalg af vinegaard, men et tilvalg af Jaspar. Han mener, at Jaspar score flere point over 21 etaper end vinegaard. 

Jeg tror dog mest på vinegaard over 21 etaper. Især hvis han fortsætter i hans nuværende form

01-07-2024 16:43 #45| 1
Vegas CHEF

Skulle lige hjem fra Vegas og lige have den værste jetlag ude af kroppen inden jeg havde tid/energi til at skrive mine tanker om mit hold. Desuden er det også fedt lige at lave vurderingen nu man kan se, at f.eks. Vingegaard burde ha været valget i kat1 og Carapaz i kat2. 

Det fedeste var nu, at der ikke var procenter på holdet.dk i årets tour. Man bliver sgu lidt doven og samtidigt bange for at vælge undgå at vælge en rytter som mange andre har valgt. F.eks. kan jeg se at mange har valgt Gee i kat3 og ja, han var da i tankerne men jeg vurderede at sidste års fantom tour fra hans side ikke nødvendigvis ville blive ligeså i år, så valgte væk fra ham. Havde jeg set procenterne, så havde jo nok endt med ham alligevel.

Here we go:

Kat #1

Pogacar er et 100% must - specielt efter Giroen og når man tænker på hvor kæmpe stor en favorit han er i år samt starten der går opad, så er det en no-brainer. Touren er lidt mere sprinter heavy end Giroen og selvom man sikkert kunne klare sig med Pogacar som anfører (som i Giroen) på næsten alle etaper (også sprint), så følte jeg at Jasper Philipsen simpelthen har været så dominerende som sprinter og uden Milan/Merlier, så burde han ligge top 3 i mindst 6 ud af de 8 sprint etaper. Derfor valgte jeg ham foran Jonas Vingegaard, som jeg håbede på ville være go igen, men ikke turde drømme om ville være så god som de sidste 2 år. Eneste anden der var i tankerne fra kat 1 var Roglic, men den tanke blev hurtigt droppet.

Kat #2

Her var jeg 110% sikker på Rodriguez, der jo er "the man" hos Ineos, der virkelig har et stærkt hold i år. Han kommer til at køre med om podiet og burde få mange point på de stejle etaper. Tænker det er lidt en fejl, at han ikke er kat1. I min første plan havde jeg så Simon Yates og Carapaz. Droppede hurtigt Carapaz da jeg læste at han havde været syg og at han ikke havde klassement ambitioner i år men ville køre efter etaper (hader når jeg læser sådan noget i en artikel og så viser det sig totalt modsat fra dag 1). Derfor hoppede jeg på Matteo Jorgenson, der jo har kørt monster godt og som skal holde sig helt til, hvis Jonas ikke var klar (hvilket han absolut ser ud til at være). Længe overvejede jeg så Pidcock men læste så en artikel på cyclingnews om, at han ville satse på OL i Paris og kun bruge Touren til at gøre sig klar til Paris. De skræmte mig meget, så på den sidste dag hoppede jeg fra Yates, da jeg prøvede at regne mig frem til hvor mange point Ayosu ville få og kunne se, at han bla. burde få flere point på de høje bjerge og enkeltstarten. Så valgte endte på de unge drenge Jorgenson og Ayosu.

Kat #3

Legede med tanken omkring De Plus og Ackerman først og senere var jeg på Gee og Van Gils. Sluttede med at tage en lille chance med holdkammeraterne Gregorie og Lenny Martinez. Mest fordi de hver især har deres forcer på små og respektivt store bakker. Holdet kører ikke klassement, så de mange mange udbrudsetaper og bjerge burde være perfekt for de to drenge. Det var lidt et sats da de ofte ikke ligger fremme og derved ikke scorer mange point på f.eks. sprintetaperne, men jeg følte at det var chancen værd, da begge to kan ende med en etapesejr og begge to burde kunne score over 1.500 point. Dog kunne jeg havde valgt mere sikkert og havde jeg vidst at Van Gils var så stærkt kørende burde jeg havde droppet en af FDJ drengene og tage ham i stedet. Vi får se.

Kat #4

Startede med Yves Lampert og havde også kort Nans Peters i tankerne. Mørkøv kunne være sjov men man skal nok tage klaphatten af fordi i 15 etaper kommer han sidst ind. Sandy Dujardin er jo en ganske glimrende sprinter og kunne måske også komme afsted på et par udbrudsetaper. Total har vist givet ham frie tøjler, så jeg blev ret vild ret hurtigt med tanken om ham. Kulset var inde i tankerne som et alternativ men jeg kunne ikke finde nok info på ham og var jo allerede forelsket i Dujardin, så det blev Sandy.

Vildt nok med @Delfol med flot start med 1 pladsen. Godt se med Van der Brock og specielt Vauquelin. 

GL gutter og go tour 

01-07-2024 19:43 #46| 0
TUD73 skrev:

Skulle lige hjem fra Vegas og lige have den værste jetlag ude af kroppen inden jeg havde tid/energi til at skrive mine tanker om mit hold. Desuden er det også fedt lige at lave vurderingen nu man kan se, at f.eks. Vingegaard burde ha været valget i kat1 og Carapaz i kat2. 

Det fedeste var nu, at der ikke var procenter på holdet.dk i årets tour. Man bliver sgu lidt doven og samtidigt bange for at vælge undgå at vælge en rytter som mange andre har valgt. F.eks. kan jeg se at mange har valgt Gee i kat3 og ja, han var da i tankerne men jeg vurderede at sidste års fantom tour fra hans side ikke nødvendigvis ville blive ligeså i år, så valgte væk fra ham. Havde jeg set procenterne, så havde jo nok endt med ham alligevel.

Here we go:

Kat #1

Pogacar er et 100% must - specielt efter Giroen og når man tænker på hvor kæmpe stor en favorit han er i år samt starten der går opad, så er det en no-brainer. Touren er lidt mere sprinter heavy end Giroen og selvom man sikkert kunne klare sig med Pogacar som anfører (som i Giroen) på næsten alle etaper (også sprint), så følte jeg at Jasper Philipsen simpelthen har været så dominerende som sprinter og uden Milan/Merlier, så burde han ligge top 3 i mindst 6 ud af de 8 sprint etaper. Derfor valgte jeg ham foran Jonas Vingegaard, som jeg håbede på ville være go igen, men ikke turde drømme om ville være så god som de sidste 2 år. Eneste anden der var i tankerne fra kat 1 var Roglic, men den tanke blev hurtigt droppet.

Kat #2

Her var jeg 110% sikker på Rodriguez, der jo er "the man" hos Ineos, der virkelig har et stærkt hold i år. Han kommer til at køre med om podiet og burde få mange point på de stejle etaper. Tænker det er lidt en fejl, at han ikke er kat1. I min første plan havde jeg så Simon Yates og Carapaz. Droppede hurtigt Carapaz da jeg læste at han havde været syg og at han ikke havde klassement ambitioner i år men ville køre efter etaper (hader når jeg læser sådan noget i en artikel og så viser det sig totalt modsat fra dag 1). Derfor hoppede jeg på Matteo Jorgenson, der jo har kørt monster godt og som skal holde sig helt til, hvis Jonas ikke var klar (hvilket han absolut ser ud til at være). Længe overvejede jeg så Pidcock men læste så en artikel på cyclingnews om, at han ville satse på OL i Paris og kun bruge Touren til at gøre sig klar til Paris. De skræmte mig meget, så på den sidste dag hoppede jeg fra Yates, da jeg prøvede at regne mig frem til hvor mange point Ayosu ville få og kunne se, at han bla. burde få flere point på de høje bjerge og enkeltstarten. Så valgte endte på de unge drenge Jorgenson og Ayosu.

Kat #3

Legede med tanken omkring De Plus og Ackerman først og senere var jeg på Gee og Van Gils. Sluttede med at tage en lille chance med holdkammeraterne Gregorie og Lenny Martinez. Mest fordi de hver især har deres forcer på små og respektivt store bakker. Holdet kører ikke klassement, så de mange mange udbrudsetaper og bjerge burde være perfekt for de to drenge. Det var lidt et sats da de ofte ikke ligger fremme og derved ikke scorer mange point på f.eks. sprintetaperne, men jeg følte at det var chancen værd, da begge to kan ende med en etapesejr og begge to burde kunne score over 1.500 point. Dog kunne jeg havde valgt mere sikkert og havde jeg vidst at Van Gils var så stærkt kørende burde jeg havde droppet en af FDJ drengene og tage ham i stedet. Vi får se.

Kat #4

Startede med Yves Lampert og havde også kort Nans Peters i tankerne. Mørkøv kunne være sjov men man skal nok tage klaphatten af fordi i 15 etaper kommer han sidst ind. Sandy Dujardin er jo en ganske glimrende sprinter og kunne måske også komme afsted på et par udbrudsetaper. Total har vist givet ham frie tøjler, så jeg blev ret vild ret hurtigt med tanken om ham. Kulset var inde i tankerne som et alternativ men jeg kunne ikke finde nok info på ham og var jo allerede forelsket i Dujardin, så det blev Sandy.

Vildt nok med @Delfol med flot start med 1 pladsen. Godt se med Van der Brock og specielt Vauquelin. 

GL gutter og go tour 

Mange tak. Også heldig med mine kat 3 og 4 valg so far. Jeg har ændret mit hold flere gange på de andre kategorier. Især remcro blev skiftet ud med roqlic flere gange, men har en fornemmelse at remcro tager den første enkeltstart og kommer i gult derfra indtil 3 uge. 

Jasper blev fravalgt udefra sidste tour hvor han allligevel vandt meget, men var det forkerte valgt ifht. Vingegaard

Redigeret af Delfol d. 01-07-2024 19:51
01-07-2024 19:55 #47| 0
klausc skrev:

Fedt at popularitetsprocenterne ikke kom på.

Jeg var meget i tvivl om man skulle køre med eller uden sprinter i år ifht. de hårde etaper i starten. Men endte i sidste ende med Pogacar/Philipsen i Kat 1, da jeg tænkte det ville være det mest populære valg.

I øvrigt interessant at se, hvordan man opfanger andres måde at sætte hold på. Var ikke i tvivl om at @All-Out-Put ville vælge Laurens De Plus da det er sikre points (inkl. points fra holdkonkurrencen). Jeg gik med Onley, hvilket er et risikabelt valg, da han eftersignende ikke kører GC. Men tror ikke på at han bare lade sig falde ud af GC. Højt potentiale, men kan ligeså nemt falde igennem.

Kat 4 var mellem Neilands og Eiking. Gik med Eiking, da jeg håber han har fundet sig til rette hos Uno-X og derfor kan levere som i Vueltaen 2021. 

God dyst!

Haha ja det er sjovt vi nok har hver vores stil og min let gennemskuelige stil i de her puljer er ofte ret konservativ og med fokus på solide valg fremfor dem med det højeste potentiale, da jeg synes det generelt har været en god opskrift på puljesucces, men lige her i Touren med så mange hold kan det nu godt være at man er nødt til at ramme lidt topvalg også fremfor bare at undgå dem der falder igennem. At De Plus så valgte at styrte i går truer jo så ellers hans solide sikre 1500 + point lidt, men forhåbentlig er han så nogenlunde okay. 

Onley var bestemt også fristende men specielt med hans styrthistorik i år turde jeg ikke give ham meget overvejelse, men potentialet er bestemt stort, og hvis han nu kører med i et vindende udbrud i morgen kan han jo hurtigt se godt ud igen efter en lidt skuffende start hvor man kunne have håbet på mere

Lidt af en start til dem der gik med Van Den Broek ellers  med 1. etape, han ser god ud, mens jeg må håbe Jegat lige skal køre sig varm så han ikke smider en så stor chance som i går væk igen. 

Og i dag blev jo så ellers et voldsomt slag i hovedet på alle Philipsen holdene der mister både de dobbelte point i dag samt vil få færre pointtrøjepoint de kommende dage, men det er jo altid en risiko ved sprinterne/pointtrøjefolkene at starten er meget vigtig. Han skal så meget gerne være top 2 på 5. og 6. etape for igen at have en chance for at hamle op med alternativerne som Vingegaard og Evenepoel ellers ser det sort ud med det valg.   

Redigeret af All-Out-Put d. 01-07-2024 20:13
04-07-2024 18:48 #48| 1

Helt vildt så meget den deklasseret af Philipsen betød for ligaen og spillet

04-07-2024 19:24 #49| 0
ProjectX skrev:

Helt vildt så meget den deklasseret af Philipsen betød for ligaen og spillet

Ja det rammer altid trippelhårdt, med dobbelte kaptajnpoint, færre fremtidige pointtrøjepoint osv. så ender med at koste en formue. 

Ikke den bedste start i år, men heldigvis lang vej tilbage, men nu er Philipsen vist nødt til lige at vinde 8. og 9. etape også hvis han skal blive så god som forventet. 

21-07-2024 21:22 #50| 3

Det gik sgu galt for mig allerede, da jeg trykkede Roglic ind på holdet. Never again. Tillykke til vinderne.

Præmiestruktur
TOPPULJEN (9000)
4500 (BobbyOlsen)
2700 (Mokai)
1800 (Giorgino)

MELLEMPULJEN (9500)
4750 (Delfol)
2850 (Bobby Olsen)
1900 (Pistolmanden)

GRUNDPULJEN (7000)
3500 (Delfol)
2100 (Bobby Olsen)
1400 (Pistolmanden)

22-07-2024 12:31 #51| 2

Så er alle præmier sendt af sted (undtagen en som
lige må vente på et døgn på MP).

Tak for lidt administrationsgebyr. Vi ‘ses’ i Spanien til Vuelta om en lille måned.

David

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar