Hey PN.
Jeg har været heldig og dygtig til at køre bordet midt over gennem hele FT. Men. HU går det galt. Min modstander har enten ramt p....godt, eller også er han bare bedre til HU end mig. I hvert fald spiser han sig kraftigt ind på mig, og jeg begynder at tvivle på mit spil. Så kommer denne hånd.
Hvad siger I til nedenstående linje - og hvad gør Hero nu?
2500.00/5000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 3. oktober 2010 00:01:10
2,000 GTD REBUY (Real /Tournament )
Seat 1: Unknown (0.00)
Seat 2: Unknown (0.00)
Seat 3: Unknown (0.00)
Seat 4: Unknown (0.00)
Seat 5: Unknown (0.00)
Seat 6: Unknown (0.00)
Seat 7: Unknown (0.00)
Seat 8: Unknown (0.00)
Seat 9: Hero (277599.00)
Seat 10: jj10 (130901.00)
Banannas post SB 2500.00
jj10 post BB 5000.00
** Deal **
Hero 2♦, A♦
jj10 [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
Hero Call 5000.00
jj10 Check
*** Flop(Board): *** : 10♦, 5♣, 3♠
*** Bet Round 2 ***
jj10 Check
Hero Bet 5000.00
jj10 Raise to 10000.00
Hero Call 10000.00
*** Turn(Board): *** : 10♦, 5♣, 3♠, 9♦
*** Bet Round 3 ***
jj10 Bet 31000.00
Hero???
HU - 2000 euro gtd.
Der skal calles 31.000 ind i en pot på 30.000.
Har villain ramt et set, så har vi kun 22-23% vinderchance..
Har villain ikke et sæt, men har ramt bare en 3'er på floppet, så har vi stadig kun 31-32% chance for at vinde.
Vi er på et draw, og skal ud og ramme, hvis ikke vi håber A høj kan hive dem hjem.
Odds er i det her tilfælde imod et call
@mads321
Sygt så retarded man kan være.
Tror nok OP spørger om et semi bluff shove kan komme på tale.
Det ville jeg bestemt ikke bryde mig om, eftersom villain har postet 1/3 af sin stack i puljen, det ikke ligefrem er et scarecard der kommer på turn og iflg. samme matematik som mads321 sætter op.
@iLuvPenguinz
Der er sgu en rigtig lækker blød tone der er her på PN. Det kan godt være min analyse er mangelfuld i dine øjne, men jeg stiller sgu da i det mindste nogle odds op, som de fleste nok ikke lige kan regne ud i hovedet.
"Tror nok OP spørger om et semi bluff shove kan komme på tale."
Prøv nu at læse hvad jeg skriver: "odds er i det her tilfælde mod et call" - Hvad er der så af muligheder tilbage? Fold eller raise/skubbe, er vi enige?
Hvis du vil vide præcist, hvilket move jeg selv var disket op med her, så er svaret fold. HU ville jeg aldrig skubbe med A høj, ever.
Godt så..
Tak for inputs so far - ville gerne ha' lidt flere :-)
Er det bare en no-brainer?
fedt nick.
Husk at redigere det hele naeste gang ..
Seat 9: Banannas (277599.00)
Seat 10: jj10 (130901.00)
ah - ty. Har du noget imod at slette i din post også?
:-)
bare for en ordens skyld..
''HU ville jeg aldrig skubbe med A høj, ever.''
Du spiller forhåbentlig ikke HU vel ^^?
Men Mads normalt når man svare i en analyse tråd, så analysere man hånden, og ikke kun 1 mulighed ud af mange, det gavner jo ikke OP noget hvis alle folk kun analysere 1/4.
Men som de andre så har skurk investeret mere end at han bare slipper, så et semibluff er nok heller ikke noget jeg er voldsomt glad for. Men nej er skam ikke en no brainer, men vi får jo ingen notes på skurk, så som std mod ukendt folder jeg den.
@Incrazy. Altså, ok. Mine notes på skurk er, at han har været temmelig rolig/stille FT igennem, som jeg har kørt over. Til gengæld har han vundet på sine store hænder/all-ins pre. Og at han nu, efter HU er begyndt, tager alle de små og store pots ned, HELE tiden. Som jeg skriver i mit indledende indlæg, begynder jeg at tvivle på mit spil, og har virkelig svært ved at vurdere om han udspiller mig, eller om han blot får gode handsker/rammer godt, som det ellers har været tilfælde hele FT. Han var altså 3-handed+ på ingen måder spewish, men til gengæld ret stram, og nu - HU - spiller han (naturligvis?) helt anderledes friskt til - og tager potterne ned. Jeg vil gerne prøve at holde holde potterne små og enten ramme "nuts" eller minbette i pos, for at grinde ham ned. Doesnt work :-(
Hej.
1. Start ud med at raise preflop. Et kald med A2s er simpelthen alt for defensivt i en HU. Prøv 2,5/3BB's. Det kræver ikke de helt store hænder at være foran i HU ;)
2. Check flop. Det giver dig flere muligheder.
3. Kalder stille og roligt i håb om at hitte på river. Hvis ikke, ja så har du masser af hænder at nå det i endnu. Du sidder jo trods alt med over 40 BBs tilbage hvis du kalder turn og misser river (hvor du simpelt folder hvis du ikke hitter).
@zipex. Jeg har skiftet mellem at raise til 11900 (2/3) og kalde (1/3) mine hænder på knappen. Og dermed også sagt at jeg rent faktisk ikke har foldet endnu (leak?!)
:-)
Jeg tænker det er nødvendigt også at maskere sine "stærke" hænder (som A2s) engang imellem. Men - taget til efterretning! :-)
@makassip
Også fint nok at varriere. Synes nu stadig du skal raise - click, 11900 what evarh.. :D
Jeg foretrækker at raise (eller folde) fra knappen (det kan dog komme på tale at limpe mod visse typer modstandere). Hvis du raiser hver gang, så er dine stærke hænder fint maskeret :)
Jeg tror ofte jeg vil checke floppet tilbage og tage et free card (desuden har vi noget showdown value), men som spillet er det vel ok at kalde hans raise med gutter, 1 overkort og backdoor flush draw.
På turn samler vi mere equity op. Vores draw er cirka 1:3 for at ramme og vi får kun 1:2 pot odds, men begge vores draw (gutshotten og flushdrawet) er ekstremt godt skjulte og vi vinder forventelig resten af villains stack hvis vi spiker, så fold må være udelukket.
Givet at vi har gode implied odds og givet at villain byder stort (og dermed næppe folder til et shove), så må call være bedre end shove.
Jørn