Jeg synes der er nogle gode PLO analyser herinde for tiden - så jeg giver den også lige et skud. Villain venter på action dette bord samt spiller HU på et andet bord samtidigt - så vi må antage han er reg.
Han virker sane uden af være en kæmpe chef. Den standard bumhuntende type.
Han spiller 61/47 med 3 bet på 16% Hans AF er 3,3 totalt og 2,88 på floppet.
Hero har spillet en smule mere aggressivt end ham men til gengæld kun 3-bettet halvt så meget. Vi har 100 hænder på hinanden cirka.
Alle skillingerne på bordet kommer fra Villain bortset fra heros første BI obv.
Dette var den eneste 4bettede pot i dysten.
Grunden til jeg vælger at checke floppet er at jeg tror han er dygtig nok til at indse at jeg sjældent har ramt floppet hårdt og jeg tror godt han kunne finde på at lave ballade der. På den anden side er jeg usikker på om han har andet i sin stack-off range end 8x hvorfor jeg synes min hånd er for dårlig til at b/c men for god til at b/f. Min plan er at kalde ham ned såfremt jeg enten rammer flush eller evaluere river så fremt jeg rammer et par på turn og han stikker ud.
Hand Information
No Limit Omaha, 0.5 BB (2 handed).
Table Information
Seat 1: mira88 ($100.69) Small Blind
Seat 2: Hero ($133.48) Dealer
Dealt to Hero
Preflop (Pot: $0.75)
Hero: RAISE $1.5
mira88: RAISE $4.5
Hero: RAISE $13.5
mira88: CALL $9
Flop(Pot: $29.25)
mira88: CHECK
Hero: CHECK
Turn(Pot: $29.25)
mira88: BET $14.5
Hero: CALL $14.5
River(Pot: $58.25)
mira88: BET $44.7
Hero: FOLD
ShowDown:
mira88 MUCKS
mira88 wins the pot: $58.25
[replay]14335[/replay]
HU: 4b pot IP 200BBs dybt
Burnz skrev:
jeg tror han er dygtig nok til at indse at jeg sjældent har ramt floppet hårdt og jeg tror godt han kunne finde på at lave ballade der
Stop med at tro så meget om en modstander du ikke kender.
Hvis du har råd til at betale ½-potbet på blank turn, så har du også haft råd til at bette ½-potbet på floppet. Så havde du også fået mere information - og måske endda vundet hånden der.
Din range "bør" også bestå af en del 8'ere så du kan ramme disse flops. "Hvis" din range indeholder disse hænder kan du sagtens c-bette ½pot og umiddelbart folde til raise. Hvis din range ikke indeholder disse hænder skal du checke bag.
Samuel skrev:Burnz skrev:
jeg tror han er dygtig nok til at indse at jeg sjældent har ramt floppet hårdt og jeg tror godt han kunne finde på at lave ballade der
Stop med at tro så meget om en modstander du ikke kender.
Hvis du har råd til at betale ½-potbet på blank turn, så har du også haft råd til at bette ½-potbet på floppet. Så havde du også fået mere information - og måske endda vundet hånden der.
Så du better for at folde til rest?
Skal btw huske at sige at jeg har fanget ham en enkelt gang gå apeshit med C/R turn på et kort der sjældent rammer min range - men var et totalt bluff for hans side. Han har også c/r et parret bord en gang uden vi kom til showdown
EDIT - og ved eftertanke er det nok relevant for denne hånd og mit indtryk af ham
Cb 3b shove floppet
Jeg sizer semi lavt så det inducer c/r skum fra ham. Du nævnte også selv at han er i stand til at lave sjov her.
Jeg tror du kommer til at folde af for ofte til ham ved at ch bag
Så du better for at folde til rest?
Det kommer an på om der er mere relevant viden eller ej, der ikke er beskrevet, men umiddelbart ja til bet/fold floppet. Vi blokker selv for flushen så hvad skubber han med, der ikke indeholder en 8'er. Så skummet spiller han næppe - og hvordan kom han op på $100?
Fra mobilen så bliver semi hurtigt..
Plus 1 til SteinBagger..
Hvis han er en ballademager better jeg 7.5-12 og shover hvis han raiser. Forventer ikke et kald tit fra denne type. Mod denne type bliver det bare kæmpe exploitable at bet folde.
Floppet bliver selvf. lidt tricky afpga stacks, men jeg ser ikke anden mulighed end at bette for at få det ind. Kan godt lide lidt under halv pot på et board som det her. Muligvis er han dygtig nok til at vide, at din range ikke nødvendigvis crusher floppet, men hvad vil han gøre ved det? :) Calldown er ikke superfedt og mange af de kombinationer, han har, der ikke har en 8'er, har igen 2-par equity.
Jeg synes, det ville være et rigtig spændende spot med naked A♠.
Et C-bet må simpelthen være superior i denne situation. Der er ingen grund til at tro at din modstander har en 8'er fordi han kalder dig preflop. Hans range består af flere 8'ere end din, ja, men til et parret bord folder han en god del af gangene. De gange han bluffer dig kan du gå over toppen, og de gange han har en 789T hånd har du stadig outs. (Medmindre han aldrig aldrig bluffer og du dermed kan smide til et raise).
Dette var den eneste 4bettede pot i dysten
..?
Derudover er jeg lidt vævende ved flopchecket, men overall synes jeg det er fint nok. Altså, vi har meget ofte AA, og fint at delaye action til turn/river. Det siger sig selv, at han får 2 barrels, hvis han checker turn igen. Resten af hånden spiller sig selvf, ofc.
Jeg kan godt lide jeres linje Nephew og SteinTheNeedleBagger.
I retrospekt skulle jeg formodentlig have bettet for at komme ind og kalde det en cooler såfremt han havde ramt 8X eller et hus.
Asger - noget du ikke forstår ved det du har citeret?
Hvis det er et board som du forventer, villain tror, du sjældent har ramt og derfor ofte laver ballade er det da perfekt at b/3b, nu vi rent faktisk rammer så fint.