Har ikke HH, så den kommer fra hukommelsen.
Villain spiller ret agg og 3 better en del. Vi har spillet 1/2 times tid. jeg vandt et buy inn i starten af matchen hvor jeg turner en nut str8, og han stacker af med overpar.
Han er så stille og roligt kommet godt igen i matchen som stacks antyder.
Stacks: Hero ca. 880
Villain: ca 920
Blinds 3/6
V: siger 18 fra brikken.
Hero kigger ned i 5♣4♣ og vælger bare at kalde.
Flop: 10♥3♦6♥ (Pot 36)
V: con better som næsten altid 24, Hero hejser til 71, V kalder.
Turn: 2♠ (Pot ca 175)
Hero tænker lidt og siger 125, V tænker længe og kalder.
River 3♥
Hvad gør Hero her?
HU 600- Scary River
At han tænker længe _kan_ betyde at han ikke er på farvetræk. Jeg ender nok med at byde lidt under halv pot på river her. Hvis du har et tight read på ham, så skal den jo nok chekkes.
Jeg c/c for det meste her, lidt read/timing afhængig kan jeg sagtens folde.
Med mindre villain er super-nitty, hvilket det jo ikke tyder på med henblik på den tidligere hånd med overpar, misser du alt for meget value ved ikke at bette her.
Stacks er dog lidt skæve, så jeg hælder nok mest til et BF på 222. Hvis villain skubber stakittet ind, skal han være meget dygtig for at gøre det med en hånd, som ikke har os i sækken, primært fordi vi får super-gode odds på BC.
Jeg synes dog, vi mangler info om Hero's image samt lidt flere detaljer om villain's tendenser for at kunne give et mere kvalificeret svar... fx vil det være horribelt at bette river mod visse typer af spillere.
Jeg folder 54s preflop (eller 3-better)
Jeg better ~250 på river. Du kan godt få value fra hans overpar, Tx og hæder som 35, 34.
Derudover er det ret usandsynligt at han har en boat da de fleste sets 3-better floppet og han kalder næppe et flop CR med 22. Eneste mulige boat er egentlig 63 (og i nogen grad 32).
Flushes er muligt, men de fleste flushdraws er "big draws" på floppet (87, 98, 97, 54, 75,42, 52 + nut flush draws). Alle øvrige flush draws, f.eks. J2, har et overkort, men det er dog ikke sikkert han fastplayer dem.
Jeg kunne godt finde på at bet/calle river, da han som sagt repper meget tyndt hvis han raiser river. Ja, jeg clicker nok auto-post fra og bet/caller river.
Jørn
Edit: sænk betsizing pga stacksizes
Thyssen@
God analyse. Vi er enige om, at han ikke kan have en boat særlig tit.
Angående preflop kan jeg sagtens følge dig. Større suitede connectere som j,10 suited er isoleret set hænder, der skal kaldes og mindre Sc som i dette tilfælde 4♣5♣ skal foldes, eller alternativt 3 bettes.
Jeg vælger at bette 210 på river, han instarester.
Jeg laver et grædkald og han viser A♥7♥ for nutflush.
Kan den bet foldes (evt svagere riverbets her.) Han bluffer vel like never her.
Det skal siges, at jeg efter en varm omgang på nl 100 HU, som er mit normale limit lige skulle have et skud på højere takster. Jeg tror villian ved det, da vi tidligere har spillet et par små sessions på henholdsvis nl 50 hu og 200 hu.
Det gør vel ingen forskel på riverbeslutningen?
Det kommer an på om han er regular på NL600.
Hvis han er regular på NL600 og du er NL100 spiller, så er der større chance for at han bluffer på river, da han måske regner med du er money scared.
Det er også lidt overraskende at han kun kalder floppet med nut flush draw og derefter kalder turn. Hvis han generelt spillede passivt, så er det mere oplagt at bet/folde river.
Jørn
Uden at være alt for resultatorienteret, vil jeg holde fast i, at BC er lighting money i dette spot!
På NL600 tror jeg, at det er de færreste spillere, der er i stand til at lave en dårligere hånd om til et bluff på dette tidspunkt og som hånden er spillet.
Derimod charger vi alle overpar, 10x og 3x kombinationer ved at VB'e river, men jeg ingen af disse hænder skubbe ind over vores bet for value.
Således skal villain være i stand til at bluff-skubbe mod vores VB, hvilket jeg formoder er YDERST sjældent på dette niveau. Desuden har vi igennem hele hånden vist stor styrke ved at CR flop, bet turn og bet river - og alligevel skubber villain stakittet ind.
BC river med 42. nuts... really!?
Foretrækker C/C, C/F eller blockB/F afhængig af hvor ofte han bluffer. Villain skal være meget ringe for at betale et stort bet af med TP eller overpar på et bord hvor både str8, flush og boats ligger derude. Han slår jo i så fald kun air.
Kan i øvrigt ikke se det mærkelige i at spille nutflush draw lidt mere stille og roligt med 150BBs stacks. Især hvis hero her kun har CR floppet med store hænder som den nævnte str8.