HU Cash 5/10, Ongame, 2 Hånd
Samme villain som i denne hånd: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=174906
I den linkede tråd betalte villain af med A2o
Følgende hånd udspiller sig ca. 20, ligegyldige, hænder efter
Jeg sidder med 100 BB
Villain dækker
Jeg får røde QQ'er på knappen og raiser til 30
v. caller
Flop: Qx T♠ 3♠ Pot: 60
V. checker
Jeg skylder 40
V. caller
Turn: 7♠ Pot: 140
V. checker
Jeg skyder 120 - og efterlader 810
V. CR-klikker til 240
Hvad gør I her, med resultatet af den linkede Hånd1 i mente?
HU Cash 5/10 Ongame Hånd2
nu skriver du Qx - det skulle vel have været Q♣ ?? forhåbentlig ikke Q♠ :)
@sasuke
"Jeg betaler turn og folder kun en spade river."
Også Q♠?...;-)
Hvis han better river kan jeg bedst lide vores hånd hvis river er spar.
@Sasuke
Hvis du kun har tænkt dig at folde river, hvis der falder en spar, hvorfor så ikke få skillingerne ind nu?
Tænker du:
- Vi får kun et kald af en flush?
- Det er mere sandsynligt at han skyder et tyndt v-bet eller et bluff på river, end han stacker af på turn?
Jeg spiller ikke HU på dette niveau, men på NL200 hvor mine HU matches står, vil jeg skubbe any time...
1) Worst case er vel at vi kommer ind med ca. 25%. 2) Jeg kan se mange hænder vi har crushed. 3) Jeg forventer ikke at denne type villian kommer væk fra to par, kombo-draw, par med nuts draw etc. 4) Desuden kan jeg godt lide, at villian har en fornemmelse af, at han ikke kan skubbe rundt med os, lige som jeg mener at et skub her giver god value i senere spots hvad enten han folder eller kalder...
Hvad er argumentet for ikke at skubbe?
Jeg er i udgangspunktet bange for flushdraw, så jeg beskytter min hånd mere end de 40 du "skylder", på floppet. . Da turn viser 3. spar, skyder jeg ud som dig, og lægger mig til et raise.
Min intuition siger mig, at han sidder med 2 par, men jeg ville ikke spille på den! (Det har vist sig at være en dårlig idé, på trods af nogle luckypunches)
@trolden, der ligger nok en vis dynamik i at han better 2/3pot på floppet.
og du folder topset på turn hvis du får action? hu?
@iws
Jeg er klar over at du godt kan li' at kalde ned på 4 flush boards :) Men med den linie villian tager kan jeg ikke rigtige se os være gode på en 4spade.. jeg mener.. hvad pokker spiller han sådan her der better river spade som ikke har et set slået.
@los champs
Jeg syntes der er mange argumenter for ikke at skubbe... boardet er tilpas tørt til at vi ikke er bange for andet end 7 spades. Derudover underrepper vi vores hånd betragteligt ved at kalde fremfor at skubbe, og endvidere får vi udbytte af vores position.
Grunden til at vi ikke shover turn er ikke fordi vi er 'bange' for at være slået - det er fordi der er mere value i andre muligheder.
@Sasuke
Jeg har helt standard skubbet i disse spots, men jeg har aldrig tænk over at det på ingen måde er at udnytte udbyttet ved position. Og du har nok også ret i, at vi på denne måde spiller for value og en anelse potkontrol... Alt fra a10 med flush draw til to par har jo svært ved at betale et river bet...
Takker for et andet view :-)
Med den linkede hånd i tankerne ville jeg nok være inklineret til 3-bette ham all-in.
Han c-r'er floppet for herefter at calle turn og river med tpwk.
Da vi åbenlyst taber stakken mod hans madeflush kommer det vel til at handle om hvor ofte han caller vores 3-bet på turn sammenlignet med hvor ofte han fyrer eller c/c'er river.
Hvis vi caller river taber vi ihvertfald noget value når de 7 spar falder og han enten bluffer med dårligere hånd eller den går check-check med en hånd vi kunne ha fået value fra på turn.
Omvendt opnår vi ekstra value når river er en brick og han vælger at bluffe.
Jeg tror nemlig sjældent at han valuebetter hænder på river som han ikke caller et turnraise med.
I de få hænder i har spillet har han indikeret at han c-r'er løst og caller light og det board virker da oplagt at calle ned på, da hero formentlig ville lave det her move med en rimelig bred range med et par semibluffs inkluderet?
@Sas
Hvis en betydelig del af hans range er meget svag eller meget stærk på turn, så vil den svage del ofte bluffe videre på scarecards på river, og den stærke del være flushes. En del af de flushes checker han på river. Det er jo nærmest kun nutagtige flushes han kan spille på den måde, og der stacker du jo af alligevel hvis river ikke er spar. Det der checkklik er et 5/10 fænomen og jeg ved endnu ikke hvad det betyder, skal jeg gerne indrømme. Men du mener altså han synes det er fedt at checkclicke noget KsKx, AsAx eller AsKx, AsJx, AsTx osv - korrekt? Hvis det mod forventning skulle være en betydelig del af hans range, har du naturligvis ret i vi kan folde en spar-river, men i så fald fungerer checkclicket som en slags underlig potcontrol/infobet/semibluff spasme, og aldrig luft, og så skal vi vel skubbe turn istedet?
Jeg hælder fortsat til enten at skubbe turn, eller også call/call any, eller call/fold any (der ikke parrer), afhængigt af hvad det underlige turnplay betyder.
@Xnuu
Det kan godt være det er for paranoidt, men jeg føler for en smidt hånd, mod sådan en Vild and!
Correct me if I'm wrong - men jeg sætter ham på farvetræk.
@IWS
Bumbum.. jeg tror måske du har ret.. Det der giver mig besvær i den her hånd er at jeg aldrig nogensinde ville tage villians linie med noget som helst, medmindre jeg spillede mod en eller anden gigantisk donk a la 70/60/4 spiller.
Jeg kan godt følge din tanke med at vi enten ER slået, eller er way ahead, og de gange villian catcher op på river checker han, fordi han ikke ville cr clicke en hånd med et nut træk og så ikke have odds til at kalde et shove. Jeg tror bare ikke man skal underestimere hvor dårlige mange af de her 510 folk er - det kan sagtens tænkes at han cr clicker for 'info' med et eller andet underligt - fx AT uden draw eller lign.
Saibot - kan det passe at hånden er fucked? - hvordan kan villian checkraise når han har position? Du beskriver den som sb vs bb... jeg er forvirret. Hvis vi er oop, giver det rigtig meget mening at villian laver det der clickraise på turn for at få en billig river. Det er set før ihvertfald.
Alle:
Tak for gode comments
Sas:
Det er en HU cash bord...
Hvor ser du at villain skulle have position?
Ah ja okay.
Jeg har skrevet jeg raiser fra SB.
Hvilket er en fejl - Bordet er et HU bord, og jeg sidder på knappen.
@OP
Ender du med at folde, eller kan du dele lidt med os, hvad dette besynderlige klik betød?