Jeg satte mig med minimum BI på et 6max bord.
Villian satte sig med fuld BI og jeg købte mig ind for fuldt BI efter første hånd.
Vi har spillet ca. 20 HU og har ikke haft de store clashes.
Nu til hånden:
Hero får tildelt 6♥ 3♥ på knappen
Hero raiser til 14
Villian kalder
flop (28): 9♠ 9♥ 5♥
Vi checker begge.
turn: A♥
Villian checker
Hero better 23
Villian kalder
River (74): 7♣
Villian checker
Hero better 58
Villian går all in (342 mere)
Easy call?
HU: Flush møder modstand (nl400)
Hvorfor better du ikke floppet?
Tough decision på river. Jeg ender nok op med et fold.
Jeg havde klart folded den. Meget lille flush som jeg tvivler på er nok i denne situation. Det afhænger så om han caller uden tøven ?
@new
Jeg better også floppet 9/10, men checker i position for at underreppe drawet. Jeg mener, at villians har svære ved at tro, jeg har flushen, når jeg rammer turn, da et draw normalt vil bette floppet. Ved ikk helt om det giver mening.
@El
Jeg havde desværre gang i en del andre border, så lod desværre ikke mærke til, hvor hurtigt villian callede turn.
Jeg spiller normalt ikke HU, da flere som regelt joiner bordet inden for kort tid, og derfor vil jeg gerne vide, om det er standard at folde eller kalde HU.
1.Når du raiser preflop, hvilket er okay HU, så følger du altid, uden undtagelse, op, og især på dette flop.
2.Du folder selvfølgelig river, da du praktisk talt kun slår luft. Hvilken range c/r en bare nogenlunde sane villian AI med?
Ang. det du siger, med at villian ikke tror du har en flush, det er muligt, men hvis det er tilfældet c/r turn eller better direkte ind i dig på river, tror jeg.
Hvis jeg har formuleret mig lidt kryptisk skyldes det byturen tidligere:)
snowking
Enig med snowking.
Floppet er et oplagt c-bet sted.
Allerede på NL400 skal du helst c-bette næsten hver gang, du er preflop aggressor. Desuden skal du begynde med 2nd og 3rd barrel, som i hånden, du har her, nok vil give dig noget bedre info om modstanderens hånd.
Et scenarie her ville være som følger:
Hero får tildelt 63♥ på knappen med 100bb eff
Hero raiser til 14 - fint
Villian kalder - hvor ofte kalder villain fra bb? Hvor ofte raiser han?
flop (28): 9♠ 9♥ 5♥
Villain checker, Hero fyrer standard 24 afsted. (her er 20-28 et fint bet)
turn (76): A♥
Villian checker
Hero better 72 (her er 64-76 fint)
Villian kalder
River (220): 7♣
Villian checker
Hero better 198 (her er 180-220 fint)
Villian kan vi så ikke vide, hvad gør.
På river har du, hvis du har fulgt ovenstående bettings, 286$ tilbage.
Havde du bettet fuld pot all the way, kunne du have skubbet river, men så skal du følge samme betting mønster oftere.
Jeg kan godt lide et strømlinet betting mønster.
Jeg synes, du skal spille mere agg, derved får du mere value ud af dine marginale og gode hænder.
----
Som spillet skal du folde river, når I ingen historie har. Ellers kunne villain skubbe sig ud af potten med et single A, men jeg ved ikke, om han tænker sådan.
Jeg folder her. Det eneste vi kan slå er et bluff. Tvivler på nogen spiller en 9'er sådan her.
enig med tina og snowking.
som spillet kigger jeg dybt i kaffekoppen og folder
Tak for alle svarerne :)
Jeg kaldte og villian viste AJ. Hvilket overraskede mig.
Tror jeg brugte 2-3 sek før jeg kaldte.
Det, som fik mig til at kalde:
Massivt overbet fik mig overbevist om, at han ikke ville gøre det med et hus. Der vil han nok højst sandsynligt bette mindre for også at få value af Ax.
Den måde jeg har spillet hånden på giver ingen mening og ligner nok mest af alt noget Ax eller 9x. Ved et push kan villian derfor højst sandsynligt få mig til at folde disse hænder.
Giver det mening?
Bet floppet. Fint nok hvis du vil mikse det lidt op og checke bagved med en FD, men ikke medmindre det er nutdraw (eller tæt på) og ikke på paired boards.
Som spillet så er river meget på gefühl, svært at sige uden at se hans timing, de sidste mange hænder osv. Vil sige det kommer an på villains tendenser, om du før har set noget der kunne tyde på at han sagtens kunne være out of line. Hvis du har det på fornemmelsen så caller jeg altså, men ellers mucker jeg vel og regner med at villain flasher 7-7.