Game #6363073834: Hold'em NL ($2/$5) - 2007/11/20 - 21:49:30 (UK)
Table "Isabella" Seat 1 is the button.
Seat 1: Hero ($918.50 in chips)
Seat 2: epm4 ($771.50 in chips)
hero: posts small blind $2
epm4: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to hero K♠ 7♦
Hero: raises to $15
epm4: calls $10
----- FLOP ----- J♦ 6♥ K♣
epm4: checks
Hero: bets $25
epm4: raises to $95
hero: calls $70
----- TURN ----- J♦ 6♥ K♣J♥
epm4: bets $135
Hva nu?
villan spiller fint, men er ik særlig tricky. Han er ret tag, men jeg tror da godt han evt. kan lave moves.
Dynamikker er ik særlig heftig. Vi åber begge en del på knappen (std.) men vores 3 betting frekvensen er ret lav. Min CB-betting frekvens er dog noget stører end hans - har ca cb-bettet 80% af alle flobs ca. Jeg har ik været out of line. Har ik CR ham på div flobs endnu, har kun skud en 2 salve i en RR pot hvor jeg folder til hans turn RR.
VIGTIGT: villan har CR flobbet 2 gange før i denne session. Jeg har betalt begge gange, med mid pair, og han er derefter slowet ned på turn og river begge gange. Den ene gang havde han et farvetræk, den anden gang havde han rent luft. En opmærksom villan bør have lagt mærke til, at de hænder jeg har betalt med, ikke kan tåle meget mere heat.
Til dem som ser river an: hvilke riverkort betale i et river bet med + evt. bettingstørelser
Mange tak
HU: nl 500. TP dårlig kicker
epm4 spiller,som du også siger,egentlig okay,men dog er lidt for nem at gennemskue,synes jeg.
Du nævner en vigtig ting,det er,at han ofte slower ned på turn og river,hvis han ikke har ramt. Villian er ikke typen,der tilpasser sit spil til sin modstander,dermed sagt,at han går ikke ind og laver om på sin stil,med at slowe ned når han ikke har ramt.
De gange jeg har spillet ham,har jeg faktisk ofte praktiseret at floate ham utroligt meget og skyde ham af på turn/river de gange han slower ned.
Problemet i dette spot er, at vi kommer til at spille en relativ stor pot,med en meget marginal handske,mod en mand,som man egentlig bare kan grinde stille og roligt uden den store risiko.
Jeg mener,hvis du betaler turn,skal du jo nærmest betale any river.
Jeg folder turn,da jeg ikke kan se mig calle et stort riverbet.
Hvis du skal noget skal du sige rest på turn,men igen,jeg synes bare det er en rigtig trouble hand som jeg ville smide i mucken.
snowking
Havde på fornemmeren dit nick var hemmeligt?
I så fald burde du slette det i dealt to .......
DRH
Det er ikke hemmeligt mere. Glemte at slette det sidste dag, men tror de fleste kender det efterhånden
Lyder til at snekongen er spot on.
Er enig med snowking indtil "Hvis du skal noget skal du sige rest på turn"; HVorfor lave det om til et bluff når vi har en legitim hånd? Det er da ekstrem -EV, og jeg kan slet ikke se villain betale af med ringeere hånd her. Villain kan have en jack og andre stærke hænder. Så hellere call og se action an (da villain før har slowet ned, er 3rd barrel fra ham langtfra sikker).
Alt i alt foretrækker jeg dog også at folde turn.
@zmag
Pointen her er, at:
1. Villian slower allerede ned på turn,såfremt han ikke har ramt.
2. Hvis vi mener vi er foran, hvilket vi vel gør hvis vi overvejer at calle, hvorfor så gi villian et frikort såfremt han er på et træk?QT eller flushdraw han har samlet op på turn eller et A som han kan ramme.
Endvidere,hvis han smider,giver du ingen info væk ved showdown og villian kan sidde og tænke over hvad vi havde.
Endvidere folder villian nok noget KQ,KT værk som vi ville tabe til ved showdown.
Hvis du caller turn caller du også river,og så kan du ligeså godt skubbe og ha FE.
Dermed ikke sagt jeg synes vi skal sige rest på turn,men igen,hvis vi skal noget er det dét,og ikke bare calle.
Snekonge
"Hvis vi mener vi er foran, hvilket vi vel gør hvis vi overvejer at calle, hvorfor så gi villian et frikort såfremt han er på et træk"
1. Jeg er ikke sikker på vi er foran. Det er et åbent spørgsmål.
2. Hvis vi, for arguments sake, antager at vi formentlig er foran, skal du stadig være foran RIGTIG mange gange før det er et ok spil. Du risikerer altså over et buy in med det AI move (bemærk stacksizes).