HU NL100, minus 19BI paa 1838 haender, analyse?

#1| 0

Har netop haft den klart største loosing session ever, buy-in wise. Heldigvis på en lavere takst end std, men 19 BI paa under 2k haender er immervæk en slat.

Det skal siges at jeg primært spiller 6max, men dog har nogen erfaring med HU fra NL100 til NL1k. Kan dog værre at nogen synes 19BI er std, i så fald ser jeg frem til at værre running good selv :)

Jeg er interesseret i at analysere hvad der gik galt.

Obv. føler jeg at villain havde store leaks og at jeg ikke gik på monkey tilt. Omvendt har jeg næppe spillet perfekt :)

Hvordan kan jeg bedst poste, så PN kan hjælpe med en analyse?
Har ret gode noter synes jeg og kan derudover poste lidt mere om stats, dynamik og min egen stil og så ellers bare liste samtlige store hænder + evt. key-hands.

Er dette måden at gøre det på, eller er der en bedre metode/forbedringer til ovenstående?

EDIT: Har forresten tænkt mig at poste resultaterne af hænderne også, da dynamikken så langt bedre forstås og det bliver for bøvlet at have så mange hænder kørende uden results.

30-12-2009 12:18 #2| 0

Det er IMHO en kæmpe leak at tabe 19 BI til samme modstander -- stop når du har tabt 2-3 BI.

Der er mange problemer ved at være bagude i en HU match:

- modstanderen har momemtum
- modstanderen har information om bunden af dit range
- folk der vinder spiller bedre end normalt
- folk der taber spiller dårligere end normalt
- folk har generelt meget svært ved at vurdere deres edge ("Jeg er bedre billist/pokerspiller/whatever end gennemsnittet"), men hvis de samtidig taber så er deres vurdering ofte helt off

Jørn

30-12-2009 12:23 #3| 0

@ thyssen
Dine punkter er ikke ukendt viden for mig, bid dog mærke i følgende i min post:

"Heldigvis på en lavere takst end normalt".
For at præcisere kan jeg sige at jeg har et sted mellem 250 og 1000 buy-ins til dette level, hvilket skulle gøre det muligt i langt, langt højere grad at tage den med ro.

Når det er sagt er dine punkter jo ikke off, men altså når jeg spiller så lavt, er det jo ikke primært for at grinde x-antal dollars hjem, men for at blive bedre til HU. Nu valgte jeg så at spille en NL100 reg, og det har jeg det helt fint med.

Jeg fik her muligheden for at spille en lang match, hvor der kom flere og flere reads og jeg kunne øve mig i at spotte metoder til at bekæmpe villains stil - uden at absolut worst, worst worst case scenario kostede særligt meget.

Men tak for input :)

30-12-2009 12:25 #4| 0

Totalt enig med thyssen.

Medmindre du ser det er en total donk og han har vundet på luck i all ins (variansen)

Thyssen, om du er en spiller, som spiller meget godt deepstack. Gør det samme sig så gældende ?

Jeg syntes ofte at jeg giver 3-4 buy ins til en spiller, men ender ofte med at få det hele igen, medmindre de hit and runner.

Det er dog nogle spillere jeg føler bliver rigtigt tight når de vinder og jeg må skabe hele intiaktivet, dem quitter jeg bare, men om de gider at spille. Så giver jeg den gas :D

30-12-2009 12:30 #5| 0

@SayNoToBots

Hvis jeg havde prikket dig på skulderen under matchen og spurgt om du ville kunne tage en 5 minutters pause -- havde du så sagt ja og sat ude med det samme?

Jørn

30-12-2009 12:33 #6| 0

@ thyssen

Matchen varede knap 7timer, vil tro der blev holdt pause 2 gange hvert 90. minut. Pauserne varede fra 2-10 minutter pr. gang.

Så nej, jeg tror ikke at yderligere pauser havde ændret forløbet.

30-12-2009 12:45 #7| 0

@SNTB
Det lyder som en rigtig spændende match. Når nu du betragter det som lærepenge er det selvfølgelig en god ide at få noget for pengene ved at poste hænder her på PN.
Du kunne poste dem alle i een tråd men det blir let uoverskueligt. Jeg har set folk (bla Saibot) lave een tråd til hver hånd og så poste dem kronologisk og med link i den første til den næste osv. Det er jo vigtigt at holde det kronologisk så man kan følge med i dynamikken så det vil jeg anbefale.

Hvis det er mere end 15-20 hænder så kan du overveje at dele dem op i kategorier.

Husk stats og beskrivelser af dynamik samt farvekoder og stacksizes :-)

30-12-2009 12:48 #8| 0

Min pointe var blot af hvis man siger nej til en pause så er man ofte på tilt :)

Uanset at du normalt spiller højere så påvirkes man af et tab -- det er trods alt noget ære på spil og det føles heller ikke rart som NL1000 spiller at blive udspillet af en NL100 regfish

Jørn

30-12-2009 13:01 #9| 0

@ Borger

Lyd som en god idé. Dog kommer det til at tage lidt tid at få det sat ordentligt op.
Jeg vender tilbage engang efter nytår med en post til analyse :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar