HU nl200 - preflop spot, flat eller 4bet?

#1| 0

Hey.

Egentlig meget standard hånd, men de personer jeg havde snakket med hånden om, havde forskellige meninger om hvad der er mest +ev af flat eller 4-bet/call

Havde kun 20 hænder på villain, men det jeg havde set indtil videre var fornuftig nok, så går udfra han er vindende regish HU spiller på dette limit. Det skal siges at matchen har været meget rolig indtil videre, og det er første gang han 3-better.

Seat 1 is the button
Seat 1: Hero( $204.00 USD )
Seat 2: bumbumbum ( $247.40 USD )
Hero posts small blind [$1.00 USD].
bumbumbum posts big blind [$2.00 USD].
Dealt to Hero [ A Q ]
Hero raises [$6.00 USD]
bumbumbum raises [$18.00 USD]

Jeg vil gerne have i argumenterer ordentlig, hvorfor i mener den ene option er bedre end den anden ;)

21-07-2010 01:43 #2| 0

Personlig 4better jeg AQ her.
Du blocker et A + du skaber 4bets dynamik.

21-07-2010 02:13 #3| 0

Synes egentlig begge dele kan være fint, men når nu det er tidligt i matchen kunne det være fint at 4-bette får netop at skabe noget dynamik og senere hen når du har fået gjort det nogle gange så fanger du ham med fingrene i kagedåsen med nødderne i hånden :)

Men som sagt, synes begge dele er helt fint.

21-07-2010 02:21 #4| 0

Så tidligt i en session, 4better jeg altid her...

21-07-2010 02:23 #5| 0
OP

@Pow

Kan du ikke læse hvad jeg skriver? Det er fint du 4-better, men argumenter nu lidt for det? ellers er det jo useless..

21-07-2010 02:54 #6| 0

prolly 4bet early i match her... obviously

21-07-2010 04:26 #7| 0
Pokernets ME vinder !

4bet-get it in. Hvis han er nogen lunde decent er du fint inde mod hans range pga dead money. Derudover er det early i matchen yada yada, som bare gør det endnu mere lukrativt.

21-07-2010 22:29 #8| 0

n1co18

Nej, det er ikke useless, det kræver bare du selv kan regne ud hvad fordelene er... Jeg foretrækker tit selv bare at få et kort input, så jeg selv kan samle brikkerne. På den måde lærer jeg selv mere... Og da det her er så std, syns jeg faktisk du skal prøve at overveje det uddybende selv, så kan du evt skrive det her i tråden, og så skal jeg nok fortælle om jeg er enig...

21-07-2010 23:26 #9| 0
OP

Fordele ved at 4-bette-call

1. Vi kommer ret godt ind mod hans 5-bet shove range, da vi kan forvente han shipper pænt light over det første 4-bet, og ellers samler vi fint mange døde penge op hvis han folder. Selvom han ikke 5bet shover så light, er vi stadig fint inde vs en range der hedder +99 og AQ som er über std at shove

2. Vi skaber lidt preflop dynamik, hvilket vi kan udnytte senere i matchen

--------------------------------------------

Fordele ved at flatte:

1. Vi kan spille IP i en 3-bet pot mod en range vi dominerer ret meget.

2. Vi holder hænder som han 3-better for tynd value ind i potten, som vi dominerer, like AJ, ATs, KQ, KJ, QJ, osv, som han får svært ved at gøre noget ved til et 4-bet. Self kan han godt shove de type hænder, pga han tror vi 4-better light, men vi kan nok ikke forvente det. Ellers holder vi også SCs inde i potten, som han muligvis kunne have 3-bettet, hvilket er godt da vi har AQs,

Jeg kan se fordele ved begge options, og har svært ved at præcist regne ud hvad der er mest +EV?

22-07-2010 19:35 #10| 0

For at regne ud hvad der er mest EV skal du også vide hvad villain sidder med, og hvordan han ville spille i de givne spots på nogle ret hypotetiske flops.

Som i; du kan aldrig udregne hvad der er bedst EV-optimering. Jeg tror jeg flipper en mønt hvis jeg er i tvivl, men som oftest vil jeg 4bette tidligt så jeg får opbygget noget dynamik :)

22-07-2010 20:09 #11| 0

@OP

Du fanger selv pointerne meget godt. Så er det bare op til dig at benytte de to muligheder efter bedste evne, alt efter hvad feel du har mht din modspiller. Man har gerne lidt info, allerede efter en 20-30 hænder. Personligt, hvis jeg er i tvivl, raiser jeg, fordi jeg ser folke shove nogle helt syge hænder en gang i mellem. Det skaber lidt mere varians, men det har jeg det selv fint med...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar