Villain er en underlig fætter. han raiser og caller nogenlunde normalt-agtigt, men laver sjove størrelser. Alt mellem minraise til 5x pf og varierer også hele tiden str postflop. Der har været to tidligere spots hvor villain better tungt på river, en gang 3/4 pot 150bb dybe med nut flush vs mine top to og en anden gang potter han river i 3bet pot med 65 på 53AK6 board (flop bet, turn check).
Generelt en aktiv gut der spiller meget underligt men aggressivt.
Hånden kommer kort efter jeg har lavet et semibluff i 3bet pot og tager ned med A-høj efter at have givet op på river. Bortset fra denne hånd har jeg ikke rigtig været out of line.
No-Limit Hold'em, $2.00 BB (2 handed)
Hero (SB) ($464.20)
BB ($394.40)
Preflop: Hero is SB with Q♣, J♦
[color=#CC3333]Hero bets $5, BB calls $4
Flop: ($12) 3♦, 7♦, Q♠ [color=#009B00](2 players)
BB checks, [color=#CC3333]Hero bets $8, [color=#CC3333]BB raises $26, Hero calls $18
Turn: ($64) 2♠ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]BB bets $64, Hero calls $64
River: ($192) 3♠ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]BB bets $192, Hero ??
ud fra de to tidligere spots er det vel et fold, men det ved både jeg og villain vel. hvad mener pn?
HU nl200 to call or not to call river med tpgk
hvad er hans 3-bet% preflop?
.. Tænker lidt på om du mener han 3-better hænder som KQ og AQ preflop, eller om han bare flatcaller dem?
jeg har ikke procent, da jeg for tiden prøver at spille uden stats, men det var intet ud over det sædvanlige, faktisk lidt til den "tighte" side. 12-15% er mit gæt. Har jo set ham 3bette 65, men vil gætte på at hænder som AQ/KQ er et 3bet fra hans side 90% af gangene - især når vi er dybe og jeg har callet ca 50% af hans 3bets. Han er som sagt lidt en vildbasse, men på en underlig måde.
Forså mig ret, så ud fra dine reads så better han kun tungt, når han har en strong solid hand?
Hvor langt inde i matchen er det?
Anyways, jeg folder ikke TP i HU medmindre jeg VIRKELIG har en grund til det.. Hvis matchen er aggro folder jeg aldrig i det her spot.
et godt stykke inde. jeg er på et tidspunkt 400 oppe på ham hvor jeg spiker 4ens vs hans straight i 3bet pot + hånden efter med AT vs hans A4s ligeledes i 3bet pot (han 3bettede) hvor han samler fd op på turn.
Derefter kommer han så tilbage i matchen ved de to hænder jeg har beskrevet og jeg kommer så foran igen på mit semibluff. vi er vel 3kvarter inde i matchen eller sådan.
@ Perbaad
udover de to hænder jeg har beskrevet hvor han ganske rigtigt har bettet tungt, så har jeg fanget ham i et overbet som bluff og lidt andet. Generelt spottede jeg ingen betsizing tells, da han gav den fin gas både med luft og for value.
Hvis vi går ud fra han langt de fleste gange 3-better KQ og AQ pre, synes jeg egentlig hans range er ret polariseret på river til en 3'er, noget Q10♠ lignende eller et bluff.
Tror vi ser et bluff ret ofte, og jeg er med på call-vognen, også fordi der virker til at være lidt dynamik og i er længere inde i matchen.
Jeg auto-betaler her, altså vi taber til Q7 og 77. Hvad hedder villain? kan være det måske hjælper lidt :)
@Chris
Well, backdoor flushen er vel også i hans range, men call er stadig profitabelt imo.
ok, godt folk er enige. Første umiddelbare tanke var "fuck, nu gør han det igen". Og da de to tidligere gange var for value - især 65 hånden hylede mig lidt ud af den - så var jeg ikke rigtig glad her.
Men så tænkte jeg som ChrisJ, hvad repper villain her. Og kom frem til så få hænder at jeg også mente at tingene talte mest for call. Villain viste Q♦5♦ op og jeg tog ned. Igen underlig hånd.
Der er utrolig mange draws som er incomplete på river.. udover det er der kæmpe reads at hente på villains betsizing på turn og river..
Hva har det betydet hidtil i matchen og hvad betyder det fremover?
Better han fx nogenside fuld pot m bagdørs på river?
wow min førse post på PN i lang tid :)
Kun for Tjor'