Har været væk fra Hu et stykke tid, men har besluttet mig for fokusere mere på denne disciplin den næste tid.
matchen har været igang i 15-20 min og der har hidtil ikke været de store konfrontationer. Villian er Nkris på Entraction og er HU reg - så har ingen viden om ham fra 6handed. Villian sidder med 4500 og hero dækker.
Hvad pokker kan villian have i dette spot?
Hero sidder og fedter med K♥Q♦
Hero raiser til 150 og villain renakker til 500. Betalt.
Flop: K♣8♥8♠
Villian better 600. Betalt.
Turn: 3♣. Check check
River 7♥ Check - hero skyder 1250 - og villian shover. 2200 mere for hero.
HU NL5000 "nuts" bliver raised på river
"Nuts"?? Den forstår jeg ikke helt.
Sandsynlige holdings som AA, AK, KK, 78, 89, A8, 33 og 77 har dig alle slået, og alle disse holdings kan tage denne lidt tricky linje.
Uden reads og uden nævneværdig dynamik folder jeg. Hvis du vurderer at dynamikken er til det, så kan du finde et call frem, da han netop med air eller med en svag made hand meget vel kan reppe én af ovenstående hænder.
Det er altså udelukkende et spørgsmål om dynamik, og hvorvidt du mener, at han er i stand til at lave et sådan spil i et sådan spot!
@ EP
"Nuts" fordi jeg aldrig har set en villain tage denne linie før med en stærk hånd... EVER.
I forlængelse heraf skal det så siges, at jeg aldrig har set nogen tage denne linie. Så derfor - hvad betyder denne?
Aldrig at have set nogen tage denne linie, wow weird ensformig pokertilværelse du må have dig.. well
Der er vel 2 alternativer:
1) villian holder AK, 77, 33 eller måske KK/88 (hvis villian kender dig nok til at kunne lave lidt leveltænkning). AA, 89,78,A8 kan jeg umiddelbart ikke se i holdings, da de ville være oplagte cr/cc på et så tørt board.
2) villian har dig på KQ, QQ, JJ, TT eller måske AK (dog ikke så sandsynlig da villian er dyb nok til at du kan 3. bette pre) og mener du kan skubbes af, ligemeget egen holding.
jeg folder også, og laver samme play som villian med KK/88 mod en known villian.
/J.
Haarby for satan :)
At du aldrig har set en villain tage denne linje med en monster, kan jeg næsten ikke tro.
Det er en ret standard tricky linje, som specielt er god mod villains som floater rigtig meget og som valuebetter light.
mht hånden:
på det niveau burde det for en kompetent villain være nemt at gennemskue din hånd, især hvis du intet ballade har lavet. Derfor kan han sætte dig på en meget snæver range her imo og sagtens lave et "tricky" play som dette, der imo heller ikke er specielt vanvittigt til at man absolut skal finde hero call frem her. hans range er som opstillet tidligere.
jeg folder, men insta note ;)
som EP. dynamikken må afgøre et call, og da det lader til at der ikke er den store er det et obv fold imo
når villian vælger en linje som ikke giver meget mening ville jeg mene standard må være fold, da villian ikke ville tage en linje som ikke gav mening med bluff, men prøve at fortælle en historie som gav mening og prøver det modsatte når han har den. Alt dette gør sig selvfølgeligt kun gældende når en ikke kender til villians spil. Så snart vi får en kendskab til villians spil, kan vi lave nogle mere marginale calls.
Nu kan jeg ik kapere det her mere. I dine sko VB'er jeg AQ+ anyday mod de fleste villians og første gang jeg ser ham lave det play snapper jeg. Derefter afhænger det af dynamikken.
@Kalsh
Er virkelig uenig med dig i dette spot. Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke vil give villain kredit så tidligt i en HU-match, når han - som jeg læser det - ikke har været out of line, 3-bettet specielt light preflop eller når der ikke har været nogen speciel dynamik mellem de to.
Der er ikke særlig meget FE på river og villains linje giver ret meget mening i forhold til en del af de holdings, som han har hero slået med.
Du skal i øvrigt ikke påstå at du VBer AQ på river mod ukendt villain og uden dynamik i dette spot - det nægter jeg at tro på :)
"Har været væk fra Hu et stykke tid, men har besluttet mig for fokusere mere på denne disciplin den næste tid. "
Hvis det her spot giver dig problemer efter 15-20 minutters spil, så tror jeg ikke du skal 'træne' hu på 2550 mod en reg :)
@haarby
Laver du ofte delayed floats hu i 3bettede pots?
Hvis du ikke better QK på turn her, kan jeg ikke se hvordan du nogensinde kan floate->turn på tørre boards.
Ja, jeg tænkte det nok. Efter at have spillet hånden og tænkt lige over den ville jeg også tro, at villians linie var relativt "standard". Men jeg har ærligt talt aldrig set den før så derfor posten og betalingen på river - han har 78 og jeg må erkende at jeg i dette spot blev en smule udspillet.
@SAS
Jamen jeg "træner" skam ikke - jeg spiller da regs fordi jeg mener jeg har en fin ev. Indtil den givne modstander har overbevist mig om det modsatte i det mindste:-)
Laver du ofte delayed floats hu i 3bettede pots?
Ja det er da ikke noget jeg laver per default, men jeg kan da godt finde på det.
Jeg kan næsten læse mig frem til, at du foretrækker et turnbet. Jeg kan godt følge det, men kunne også tænke mig at du redegjorde for din tankegang her.