Hånd fra hukommelsen. Vi har spillet ca. 20 min. Spillet har generelt ikke været super vildt, dog med lidt mere dynamik i RR pots. Blandt andet kommet ind 2 gange i RR pots mod villains nøgne overpar på turn, hvor han har kaldt flopraises og turn AI's.
Det er primært pga. riverspillet at jeg poster, men kommentarer hele vejen er selvfølgelig velkomne.
100BB effektivt, jeg har 7♣ 9♥ T♥ 5♦
Jeg caller et RR til 9 PF.
FLOP 2♥ 9♠ 6♠ (18)
Jeg kalder et 9$ bet.
TURN 5♣ (36)
Check-check.
RIVER T♦ (36)
Villain checker, jeg better 26 og jeg bliver CRAI for 56$ mere.
Hvad siger PN?
HU PLO 100
Jeg better turn rigtig hyppigt her - og caller river. Dels qua prisen og dels fordi vi har den bedste bluffcatcher vi overhovedet kan have som spillet.
Aka som AJ.
Jeg valuebetter turn, når han giver op. TTXX er vel tæt på det eneste han kan have der slår os, alle sets better vel turn og både 34 og 78 better også, så call river.
alright, enighed over hele linjen :-)
Hvad er villains range, udover bluffs?
Antallet af valuehands villain kan/bør have er meget slim. Når Hero checker turn bag, og dermed capper sin range, autovaluebetter han sine straights på river. I villains spot har jeg det fint med at cr straights på turn med en frekvens, men jeg valuebetter dem first to act på river, som turn går, rigtig ofte.
Jeg leader ikke som regel straights på river (hvis jeg var villain i hånden her).
Og nå ja, jeg autocaller river mod de fleste, men det kommer også meget an på ens eget spil (range fra flop og turn).
@ab
Hvis du var villian ville du så tage denne linie med 34xx/87xx? Hvis du ville var check turn så for at c/r turn?
Asger,
Hvis du går efter cr på river med 34/78xx, hvad donker du så? Jeg tænker, det må være fedt nok at have en donkrange mod turn checkbacks, no?
Jeg snapper den river, men forstår ikke hvorfor du ikke better turn, hvad er grunden til det?
Mht villains range, så består den vel mest af bluffs med blockere, måske TT også
Hånden er reversed og aktuelt CR jeg 55xx, som villain betaler. Jeg synes der er nogle spændende value spændingsfelter i plo, men er stadig igang med at definere dem. Umiddelbart er jeg ret tæt på ABs tankegang, også hvad angår turn spillet for mig, villain, med fx straights.
Hvad gør i i min situation med 55xx på hånden? Havde måske en gutter på siden, så antag det. Er det et autobet? CR? C/C?
hvad er det så du 3better pre - 5537/5547?
Er det ikke en marginal handske at spille OOP i en 3bet pot.. måske ligemeget når i ikke er dybere?
Anyway, jeg havde fortsat på turn når nu du samler set + SD op.
Det er vel ca. det bedste kort for din hånd?
Synes godt nok det afhænger usandsynligt meget af hvad du har på siden, men som udgangspunkt better jeg videre på turn.. Nok b/f, hvis det vi har på siden er mere eller mindre lige gyldigt.. Når turn går som den går kan jeg godt lide c/r .. Da vi jo alle bet/caller med 2par :D
Jeg kan ikke huske min hånd, men hvis vi antager jeg havde gutter må det være i den dur vel. Mit pf spil i plo er helt på månen, jeg er stadig grøn. Det var helt klart bedst kort for min hånd, men det betyder jo ikke nødvendigvis bet.
Min umiddelbare tanke er, at jeg ikke synes b/f er en særlig fed turn option. Jeg laver måske fejl der, men plejer nu at tudekalde. Men måske det er derfor jeg prøver at fjerne mig selv fra en del af disse spots.