HU plo50 200 bb, stort draw.

#1| 0

kan ikke lige huske specifikke ting på villian, styk tid siden hånden blev spillet.

over 38 hænder, vp sb: 89, vp bb: 79, 3b : 31.3.

tabende spiller over 10 k hænder.

hvad med preflop spil er det ok ?

Hand Information
No Limit Omaha, 0.5 BB (2 handed).

Table Information
Seat 6: Player 6 ($117.4) Dealer
Seat 8: Hero ($121.55) Small Blind

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $1)
Player 6: RAISE $1.5
Hero: RAISE $4.5
Player 6: CALL $3

Flop(Pot: $10)

Hero: BET $7
Player 6: RAISE $25
hero???????

24-10-2011 00:15 #2| 0

Er ikke vild med repop pre, men kommer obv an på reads.

Hvad er du i tvivl om på floppet? Ind med pisset.

24-10-2011 00:25 #3| 0

Beklager, har lige kigget lidt på equity beregninger, nu skulle der gerne komme lidt mindre obv hands. pre, du caller bare så?

24-10-2011 12:23 #4| 0

Jeg er PLO n00b, men her følger mine tanker:

Preflop er rædselsfuldt med mindre villain er meget weak postflop. Jeg spiller muligvis for tight OOP, men jeg folder bare AK63ss. Giv mig i stedet AKQ3ss eller AK98ds og jeg overvejer at spille :)

På floppet:

Vi kan jamme med neutral EV med omkring 45% i equity.

Mod en naked 98 har 50% og vi har kun 35%-40% mod de bedste 98'ere. Mod de fleste andre hænder som villain raiser med for value eller semibluffs har vi 35-45%.

Spørgsmål er så hvor ofte villain raise-folder noget her. Umiddelbart sjældent vil jeg tro, da dit c-bet antageligt er stærk på boards af denne type. Det eneste der er lidt mystisk er at villain raiser mindre end pot, som jeg mest vil tolke som om han bluffer, da en stærk hånd typisk søger max protection med et potsize bet.

Anyway, jeg tror ikke flop-shove er korrekt: vi bliver kaldt for ofte og har under 45% EV

I stedet peeler jeg floppet og check/folder unimproved turns. Vi har nok equity til at kalde hans raise og vi har også lidt implied odds mod 98xx på Q turns og mod TT**/JJ** på turns.

24-10-2011 13:25 #5| 0

Preflop er virkelig skidt - jo dybere i er jo mindre 3b'er vi

Postflop tager jeg samme linje som thyssen, er ikke vild med at komme ind på floppet når vi ikke kender villain bedre

24-10-2011 13:34 #6| 0

takker for svar, nice post thyssen, der var lidt at tænke over.

" jo dybere i er jo mindre 3b'er vi " hvorfor?

24-10-2011 15:41 #7| 2
plohuzzz skrev:
" jo dybere i er jo mindre 3b'er vi " hvorfor?

Det er fundemental pokerteori.

Vi vinder flest penge med position, så vi ønsker store pots når vi har position og små pots når vi er ude af position. Værdien af position afhænger af stack-to-pot ratio (SPR); hvis PSR er lav, så har position mindre betydning end når SPR er høj.

I NLHE er der fold-eqiuty når vi 3better, dvs. vi kan 3-bette svage hænder og håbe han folder. I PLO er der ingen fold-equity (folk folder 0-10% mod 3-bets), dvs. der er absolut ingen grund til at have dårlige hænder i sit 3-bet range. Mod dygtige spillere skal vi have et balanceret range, men det kan vi godt opnå ved at 3-bette høje par, gode rundowns, gode par+rundowns, dobbelt-parrede hænder etc.

Når vi 3-better i PLO, så gør vi det altså for value: vi har den bedste hånd og ønsker at spille en større pot. Ved at 3-bette så mindsker man også SPR, dvs. man gør værdien af position mindre, men ulempen er hvis stacks er store nok, så mindsker vi ikke værdien af position særlig meget, og vi har nu sat os selv op til at blive udspillet i en stor pot fremfor at blive udspillet i en lille pot såfremt vi IKKE havde 3-bettet.
Redigeret af Thyssen d. 24-10-2011 15:42
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar