Villian er en underlig fisk der limper meget pre. selv med utroligt høje blinds. tror ikke helt han har forstået skub/ fold poker. men lader dog til at forstå det postflop hvis han rammer.
Han er svagt tabende i følge sharken med en ROI på -2 over 1k spil ( Kun HU )
Hånden er som følger.
Villian 1800
hero 1200
blinds 75-150
sidder med 96 ♣
Villian limper i sb og jeg checker bag. ( overvejede at skubbe, men villan har tidligere lavet det frække play at limp calle ved høje blinds med Marg hænder (ironi), hvilket har fået mig til at slappe lidt af )
Flop 8 ♦ 9♠ J ♠
Jeg checker villian klikker til 150 jeg moser.
Hvad siger Pn
Alternativet er at check folde det mener jeg dog er for weakt.
check calle synes jeg heller ikke så godt om da turn vil blive rigtig svær hvis han fyrer en 2nd barrel og vi ikke improver
check og så commit raise ( noget ala 775 eller 885 ) ved jeg ikke og gør den store forskel
minimums raise og folde til skub er udelukket i min bog
og til sidst er der jo Rest preflop, hvilket med mine reads siger mig er en dårlig idé.
Kan godt være jeg har fået diskuteret mig selv frem til et CRAI er den bedste vej frem men har tænkt over hånden i dag, og ville høre hvad pn har at sige.
Hu Sng 500$ Hjælp mig Hu drenge
Hey,
Preflop:
Jeg synes, det er ok ikke at skubbe pre mod denne villain. Når han limp-caller ofte, er 96 ofte langt bagud til hans raise, og vores spot kan være bedre end 40-60ish.
Flop:
Hvorfor CR(AI) fremfor flop lead?
Er det grundet bordets tekstur, du vælger at CR?
Desuden vil jeg gerne vide, om flop er for value eller som bluff.
Og hvis du argumenterer for value, vil jeg gerne vide om det er kortsigtet (hånden) eller langsigtet (metagame).
Reads er altafgørende. I må have spillet i forholdsvis lang tid, så du burde have fået en masse indikationer af hans postflop spil. Better han altid min. på flop i limpede pots, hvis checket til ham? Hvilke hænder gør han det med? Hvordan agerer han, hvis du better (med draws og hhv. top, 2nd og 3rd par)?
C/C og lavere raises er udelukket. Så IMO står du tilbage med bet ca. 200 eller CRAI. Og spillet kan sagtens retfærdiggøres, hvis han enten better Tx og samtlige par. Jeg havde sandsynligvis lavet samme play, men det er meget afhængig af tidligere action.
Synes også reads må være det afgørende for om CRAI eller BF er det bedste, som Newcastle siger det om han plejer at stjæle limpede pots med halvpotbets osv. eller om han omvendt er weak eller har tendens til at reraise (her pushe) hvis du better først.
Men din stack ville jeg dog normalt også vælge CRAI, ikke som bluff, men da vi oftest må formodes at være foran
Hvorfor ik lead folde???
/AlexKP
Jeg enten B/C'er, C/C'er eller CR'er.
Hvis han er typen der raiser leads småt, så min better jeg og 3 better ind. Dette er dog sjældent tilfældet at dette er muligt. Så umiddelbart potter jeg, hvis jeg better.
Jeg tror dog bedst jeg kan lide checket i denne hånd. Jeg CRAI hvis han better 3/4 pot eller over, men C/C'er bare de 150. Det er der intet galt i. Du vil oftest kunne læse hans hånd udfra turn action.
Ok. altså har tænkt lidt mere over det.
Havde ikke tænkt over et B/C linie.
Tror et flop lead og så betale et skub er bedst i det her spot.
@metal
Lead folde, synes jeg er rigtig skidt, da villian kan reste alt for mange hænder som vi er marginalt foran til.
@tinamus
Ja som sagt skulle jeg nok havde leadet floppet, men hvis jeg gør det kan jeg aldrig folde.
CRAI er egentlig bare for at beskytte min hånd, hvis jeg er foran.
Saibot herinde fra sagde han ville check/folde, hvilket jeg ikke synes er dårligt, dog en tand for weak imo
Check/ call linien som turbo nævner er et play jeg sådan ca. aldrig laver ( på de her slags flops). så i denne her hånd ville det være for stort et "tell" da jeg aldrig ville gøre det med En J, eller en Fdraw eller en 10ér. så villian ville kunne skyde mig af på turn uden problemer ( medmindre jeg rammer 6 eller 9ér obv)
med hensyn til reads på villian, er der ikke meget mere at snakke om end jeg allerede havde skrevet.
har kun hvad jeg har set fra sharken.
og det er begrænset hvormange reads man kan nå at samle op efter et enkelt spil i en turbo hu på ongame.
dog passiv pre ( limper meget )
men forstår sig lidt bedre på postflop spil ( dvs std aggro )
hans 150 bet kom lige efter blinds var steget til 75-150, så ved ikke helt hvad det betyder
"Du vil oftest kunne læse hans hånd udfra turn action. "
Betyder ikke at jeg nødvendigvis folder til 2nd barrels, men at jeg mener at en type som ham der bør kunne aflæses i betsize og timing og derved afsløre lidt mere. Jeg kommer ret ofte AI på turn efter et flop C/C.
Synes stacksizes passer rigtig dårligt til et CR af 150 og synes derfor det er en fejl at du ikke vil overveje dette i netop dette spot.
@Turbo
well det er nu ikke fordi jeg ikke kan se muligheden er der.
hvordan spiller du så hvis bordet slår en blank 2-5?? CRAI eller bet / caller du ??
Hvad hvis bordet slår Q eller 7 ?
eller 10 ér
eller any spar.
Kan ikke helt se hvordan du vil gribe turn beslutningen af.
kunne godt tænke mig du opstillede nogle scenarier.
for jeg ender selv aldrig i disse spot så ville ikke vide hvad jeg skulle stille op på turn.
Kan jeg ikke, man skal sidde der og så bruge sin intuition. Selvfølgelig er der mange underlige turn scenarier, men det gør ikke C/C til forkert på flop, bare den bedste af en masse lorte løsninger.
fwiw synes jeg crai er bedst her selvom det er et marginalt crappy spot. Vi vil gerne have hans c-bet ind først de gange han har air