Jeg har spillet villain under 10 hænder, han har ikke 4bettet før, men jeg har 3bettet to gange før og raiset mange knapper:
Preflop: Hero is BB with 9♦, 9♣
[color=#CC3333]SB bets $2.50, [color=#CC3333]Hero raises $9, [color=#CC3333]SB raises $22, [color=#CC3333]Hero raises to $102.70 (All-In)
Total pot: $50
jvf. første 4bet tit er bluff og at jeg har god equity mod overcards, er skubbet så okay?
Han 4bettede btw efter 2-3 sek.
HU100: 5b shove m 99
Første 4bet er tit et bluff? hvem siger han er en type, som nogensinde 4bet-bluffer. Jeg vil godt nok hellere 5 bet-bluffe all in uden dynamik med en hånd, som A5s, da den har mere equity imod den range vi bliver kaldt af her.
Vi flipper mod en rimelig bred del af hans 4bet range så jeg har det fint med at få 99 ind her.
I like. Han kan også opgive sin equity share med hænder som AJ, AQ som ellers ville have flippet mod os, og skulle han calle har vi o.k equity mod hans range.
Wooot? skulle han har 4-bettet AQ for at folde til et shove? Og du siger at niere har ok equity imod hans range. Så kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad hans calling range er?
Tjaee den er vel meget close:) Vi ved bare ikke om manden 4-better hænder, som A-Q og J-J bare, fordi vi har 3-bettet ham 2 gange. Men det kan vel aldrig blive en fejl.
Synes det er ret marginalt. Så tidligt i matchen og ved første tegn på aggression plejer jeg kun at skubbe TT+ og AK, men det faktum at det er dit tredje 3bet på under 10 hænder taler for et skub.
Folk spasser så meget ud efter man 3-better dem et par gange, så det er helt fint imo. Uden den dynamik havde det været ret marginalt.
Super - havde det ret fint med at skubbe ind her. Man ville lige sikre mig at det var sane nok.
Jeg tror hans calling range er 99+, AQ+ mod den har jeg 37% (tror måske at man kan discounte AA og evt KK her af og til, da han vel ofte vil flatte mit 3b med dem.), hvilket giver mig en ev på -$27, -$17 da jeg har 10$ i pot
når han folder til mit 5b vinder jeg $32
Dvs. at han skal folde ca. 33% før det bliver +ev.
Han foldede aktuelt og respekterede mine 3bets mere, hvilket vel osse har en value :)
Tak for svar!