Jeg spiller lidt HUPLO og havde lige 2 hænder i min session hvor jeg gerne vil høre nogle HUPLO regs om deres tanker.
Er readless imod villian.
Hvad er standard i sådan et riverspot her i HUPLO?
Jeg tænker selv at cf er en god løsning, fordi jeg ikke kan se han readless skulle have grund til at lave nogen showdownvalue hænder om til bluff, og han har nærmest ingen hænder hvor han ikke kan tro han har showdownvalue vs et check? Blev så også lidt i tvivl om han vs et check kan finde på at shove en mindre flush, men synes ikke det har været tendensen med sådanne light valueshoves fra folk på HUPLO zoomen indtil videre.
Jeg kan dog forestille mig en GTO prædiken ifht at det er exploitable at cf her? Jeg tror ikke jeg har nogen trapchecks med FHs her, så det er muligvis for exploitable at cf.
PokerStars Zoom Hand Omaha Pot Limit ($0.50/$1.00) - 2014/08/16 12:38:48 CET [2014/08/16 6:38:48 ET]
Table 'Delta Antliae' 2-max Seat #1 is the button
Seat 1: TithayerPS ($90.69 in chips)
Seat 2: msm89dk ($100 in chips)
TithayerPS: posts small blind $0.50
msm89dk: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to msm89dk [T♥ J♣ 2♦ Q♣]
TithayerPS: raises $2 to $3
msm89dk: raises $6 to $9
TithayerPS: calls $6
*** FLOP *** [4♣ J♥ K♣]
msm89dk: bets $10
TithayerPS: calls $10
*** TURN *** [4♣ J♥ K♣] [A♣]
msm89dk: bets $19
TithayerPS: calls $19
*** RIVER *** [4♣ J♥ K♣ A♣] [K♦]
msm89dk: checks
TithayerPS: bets $52.69 and is all-in
msm89dk:
HUPLO100: linjetjek #2, nutflush bliver un-nuttet :)
Pre: Caller bare hans 3x raise
Flop: CR
Turn: CR all in
Som spillet fold river
Jeg praktiserer en strategi der ikke er særligt baseret på crs.
Fortæl gerne hvordan du vil opbygge din cr range i det her spot
Hvor bredt 3-better du din bb vs 3xbb open? Virker ret løst, men jeg er nok også til den nittede side...
Jeg 3better meget bredt generelt i HUPLO medmindre de kun clicker. Jeg prøver at lave adjustments efter modstander, men generelt folder mange af dem omkring 50% til flopcb
På 55-60% potsizebet i 3b pot. Er ved at finde ud af hvilke hænder der er bedst at 3b osv
Jeg bryder mig ikke om at c/r turn. Vi får i mine øjne svært ved at balancere med bluffs så, med mindre vi måske kan shippe QcQx, men det kan jeg ikke få mig selv til, når vi trods alt ofte må forventes at blive callet af en flush.
Som spillet betaler jeg @ river. Jeg forventer at høre fra et set på floppet, og du blocker også. Vi har svært ved at have et hus på det boardrunout og er i toppen af vores range. Call.
Kan godt lide din pointe med at vi tit hører fra sets på flop Fitty
Fold, han sidder med AK i hulen.
Det doolce mener er at vi
Kalder pre
Check raiser floppet
Anyways
"hører fra et set på floppet"- Det er fint at kalde flop med KK/JJ/44 etc. specielt IP. så ved ikke hvorfor han ikke skulle have det.
Nemt fold river.
NoPokNoFun:
Det har du nok egentlig ret i. Kategorisk kan vi nok ikke udelukke, at han har et set efter sit flop-call. Især 44 må være en oplagt call-kandidat, det samme gør sig nok også gældende for JJ. KK vil jeg nu alligevel tro, at han raiser på floppet, men jeg er åben for, at jeg måske tager fejl.
Anyways har jeg svært ved at se mig selv bette et set på turn, hvorfor en Q high flush må være den bedste hånd, jeg kommer til river med. Derfor betaler jeg også. Jeg forventer, han laver straights og Kx om til bluff.
Vi blocker selv for Jx og KK/AK/KJ blev lige mere usandsynlig på den river. Og så vil han nok raise et set en hvis procentdel på floppet.
Vi better da et set, alle de gange vi har Qc og Jc på siden..?
Men vi skal klart have fundet en strat, hvor vi ikke vb alle vores huse (og bluffer blockers) og cf resten.
Asger_b skrev:
Vi better da et set, alle de gange vi har Qc og Jc på siden..?
Det er nyt for mig.
Jeg har tænkt lidt over det efterfølgende. Hvordan skal vi så spille en brick river, hvis vi fx har AxAxQ♣ og better turn? Skal vi bluffe med blockeren eller c/f?
Personligt føler jeg ikke, vi kan VB'e et set på en blank river på det aktuelle board. Jeg tænker, at vi må kunne folde alle straights ud med et riverbluff, og vi undgår også, at han laver 44 fx om til et bluff, hvis vi bluffer med vores blocker.
Aktuelt folder jeg af, men tror det er lidt for exploitable, men jeg tager ikke exploitability i betragtning imod de fleste HUPLO100 zoom folk
Hvad er det han kalder på turn som han bluffer river?
Han har den jo 10/10.
Han checker alle mindre flushes bag, alle Q10.
Hvordan kan dette være exploitable?
Du sidder sågar med det eneste kort han måske kan kalde på turn og bluffe (Q♣) - Men mon ikke han raiser den på turn de gange han har den og du better.
Er der ikke gode chancer for at villian ikke er den skarpeste kniv i skuffen, grundet at han ikke er inde for 100 bbs og det læner os mere mod et call?
@Sailor
Det snakker jo netop imod?
Tror ikke en fisk ligger en sådan gameplan :)
NoPokNoFun skrev:
Hvad er det han kalder på turn som han bluffer river?
Han har den jo 10/10.
Han checker alle mindre flushes bag, alle Q10.
Hvordan kan dette være exploitable?
Du sidder sågar med det eneste kort han måske kan kalde på turn og bluffe (Q♣) - Men mon ikke han raiser den på turn de gange han har den og du better.
Hvordan det kan være exploitable at cf? Det er jo obvious: jeg folder hver gang jeg checker her, siden jeg har sagt jeg ikke tror jeg har nogle checks med FH.
At det er meget likely han har få bluffs her er også min opsummering af hans range, hvilket gjorde jeg folder, men det ændrer ikke på exploitability.