Hus på river møder overbet-shove 200bb dyb

#1| 0

Hej

Der kommer lige nogle hænder fra mig.

Har ikke HEM, så ingen tal, kun reads.

Villian er lidt vild og kan godt lide at spille tilbage og i øvrigt kalde, for at udspille - Det er dog ikke lykkedes ham helt endnu mod Hero. Jeg vil egentligt gerne spille mod ham, da han kan spasse ud.

Jeg venter med mine tanker.

Hand Information
PokerStars No Limit, 0.16 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Hero ($31.36)
Seat 2: gsm555 ($16)
Seat 3: shustrov ($12.77) Dealer
Seat 4: richsilk ($37.46) Small Blind
Seat 5: mery1303 ($17.36) Big Blind
Seat 6: pajenek ($50.77)

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $0.24)
pajenek: FOLD
Hero: RAISE $0.48
gsm555: FOLD
shustrov: FOLD
richsilk: CALL $0.4
mery1303: FOLD

Flop(Pot: $1.12)

richsilk: BET $0.64
Hero: RAISE $1.76
richsilk: CALL $1.12

Turn(Pot: $4.64)

richsilk: BET $2.88
Hero: CALL $2.88

River(Pot: $10.4)

richsilk: ALL-IN
Hero:??

Redigeret af playern d. 21-03-2012 08:49
21-03-2012 09:04 #2| 0
Administrator

Hey

Jeg synes faktisk du spiller den helt fint.
Jeg er sikkert en nit - men med præcis den størrelse flop bet han laver kan jeg sagtens se mig selv folde turn

Jeg folder river - da jeg ofte ser mine modstandere lave præcis dette temmelig lave donkbet med eksempelvis mellem par - og jeg tror sagtens du kan få en bedre chance for at tage hans skillinger ud fra din beskrivelse.

21-03-2012 09:35 #3| 0

Snap call

21-03-2012 09:41 #4| 11

Snap fold

21-03-2012 10:12 #5| 0

Jeg har meget svært ved at se ham donk bette flop med 2 pair/set her.

Og skulle han gøre det virker hans linie meget weird efter hero RR med de stack størrelser.

Han better han kun half potish på turn, efter hero har fortalt ham at vi er monster stærke.

Vi ved manden er spass ud agtig. vi ved han godt kan lide at kalde selv efter vi viser lidt agresion.

Har meget svært ved at se os være slået her. Forventer at se 10j her rigtigt meget på river.

Men ok jeg er langtfra chef så glæder mig meget til at høre jeres andres tanker her.

Specielt hvilken range i sætter ham på, på de forskelige streets med de bet sizes og den linie han tager.

Redigeret af klondike d. 21-03-2012 10:20
21-03-2012 10:27 #6| 0

Du forventer at se JT og Qx rigtig meget på river, men alligevel har du svært ved at se, at vi er slået? I don't get it.

21-03-2012 10:32 #7| 0

Ja men der er jo langt flere J10 end Qx.

Anyway det er meget muligt jeg tager fejl. jeg har bare meget svært ved at se os lægge os mod netop denne type villain især med den linie han tager.

Jeg syntes hans linie virker totalt weird. både selve linien samt han bet sizingpå turn + river.

Hvilken range vil du give ham på de forskellige streets. Eller skal vi bare lade være med at bekymre os om det, og sige wtf og folde her mod en spiller vi ved er spass ud agtig ?

21-03-2012 10:57 #8| 0
Administrator

Ranges på flop: Qx
Jeg ser det altså gang på gang på NL10 (og tror niveauet er nogenlunde ens her)
De byder lavt med mellem par - efter devicen "jeg vil se hvor jeg står".....

Oplever MEGET sjældent at de better deres draws overhovedet, ergo vil vi for det meste se c/c fra ham på både flop og turn.

Jeg er heller ikke chef - men jeg ser ingen grund til at betale ham af her hvis vi da ikke opsøger variansen.

Så - som spillet snap fold

21-03-2012 11:12 #9| 0
Bridgeking skrev:

Oplever MEGET sjældent at de better deres draws overhovedet, ergo vil vi for det meste se c/c fra ham på både flop og turn.

Jeg er heller ikke chef - men jeg ser ingen grund til at betale ham af her hvis vi da ikke opsøger variansen.

wauw

Altså villains range på floppet er IKKE Qx, den er langt bredere og tror ikke helt du har forstået hvad "range" betyder.

Og vi folder ikke fordi vi ikke vil opsøge variansen, men fordi vi er bagud til hans formoede range.
21-03-2012 11:27 #10| 0
Administrator
T_lægaard skrev:
Bridgeking skrev:

wauw

Altså villains range på floppet er IKKE Qx, den er langt bredere og tror ikke helt du har forstået hvad "range" betyder.

Og vi folder ikke fordi vi ikke vil opsøge variansen, men fordi vi er bagud til hans formoede range.

Jo m8 - jeg ved godt hvad range betyder :-)
Og kan da sagtens se at den post kunne misforstås - sry..

Min pointe....
På NL10 viser ca halv pot donk bet OFTE noget ala mellempar... MEGET sjældent oesd eller lign...
Range på floppet ax qxJ10 luft....... Noget jeg misser her ?
Om jeg så ser spøgelser eller ej ved jeg ikke...

Har lige prøvet at tænke hånden igennem en gang mere.....
På turn synes jeg hans range er MEGET snæver:
Alle Ax kombis - og alle qx kombis....
Noget jeg misser her ?

På river folder jeg HVER gang !

T_Læg
Jeg poster sjældent et svar i analyseforummet - men vil gerne lære at gøre det bedre.
Så håber du vil "lære" mig lidt hvis jeg er helt off i denne post igen :-)
At poste et svar er vel også en måde selv at blive bedre på, da man ihvertfald får reaktioner :-)
21-03-2012 14:28 #11| 0

@BK

Hey m8. Nej du ved altså ikke hvad range betyder.

21-03-2012 14:31 #12| 0
Administrator
T_lægaard skrev:
@BK

Okay..
Jamen så tier jeg bare stille.
21-03-2012 14:41 #13| 3
T_lægaard skrev:
@BK

Så er det da rigtig fedt at du biddrager til tråden, så både OP og BK kan blive bedre til at tage beslutninger, istedet for at opføre dig som en debil tåbe...
Redigeret af KidGrinder d. 21-03-2012 14:43
21-03-2012 14:51 #14| 1
T_lægaard skrev:
@BK

så forklar da manden hvad det betyder, i stedet for den semi arrogante tone?

21-03-2012 15:04 #15| 0

@BK

Range er den samlede mængde hænder som vi mener villain tager denne linje med. Villains range er derfor sandsynligvis bredere end blot Qx.

21-03-2012 16:07 #16| 0
Administrator

Tak lægaard.
Men er det ikke også det jeg prøvede i min sidste post ? (omend den er snæver)
Min pointe var blot at man ofte ser en q spillet præcis sådan her på nl10 og derfor ser jeg ingen grund til andet end at folde.

21-03-2012 16:24 #17| 0

T_lægaard.. Jeg vil give bridge ret. Hands range på flop er Ax, Qx, jt, måske noget KJ KT for at se om han ku være heldig.

Når han så vælger at leade turn vil jeg mene vi mister KT KJ og nok også JT da jeg mere er tilbøjelig til at tro han vil checke og håbe på at hero er bange for turn så vilain kan få gratis riverkort at se.

Så med hans lead er jeg på Ax eller Qx, Når det så er sagt, så er hans turnlead lavt, men kan det være af 2 grunde. A. Han vil se hvor han står. B Han er bange for at hero checker i baghånd, så han mister value.

Og da der kun ligger 10 euro i pot på river og han shover for..30? Så synes jeg klart det blir et fold

21-03-2012 17:12 #18| 0

Det er et rigtig mærkeligt spot for ham at overbetbluffe i. Oftest, på de lavere limits, ser man, at folk overbetbluffer, når de selv har haft styringen med hånden. Eksempelvis at de raiser ens cbet på et raggy flop, for derefter at bette turn og shove river.

Denne her boardtekstur gør at han er ret tilbøjelig til at tro, at han kan fremkalde et tyrekald med 9'eren eller esset.

Jeg folder nok omtrentligt 99/100 i dette spot, og det er virkelig slet ikke close.

21-03-2012 18:20 #19| 0

callede du så :)?

21-03-2012 20:07 #20| 0

Obvs at han callede, og spewabe-villain havde lavet sit A om til et bluff ;)

22-03-2012 13:28 #21| 0
OP

Jeg var helt pas - Og kunne ikke se villian gøre dette med en valuehånd? Tænkte at han ville bette lavere, hvis han ville have mig til at calle med A. Plus at jeg jo sagtens kunne have AQ, hvilket jeg ikke kunne sætte han på...

Jeg var bange for Qx på turn, men shovet overraskede mig så meget at jeg kaldte.....

Og han viste selvfølgelig Q6

Jeg hadede mit spil bagefter...

22-03-2012 13:44 #22| 0

svage spillere donker ofte andet par og caller et raise for at se om du gir op. Når han så turner trips donker han self igen for at blive called af et A og på river har han jo et hus så derfor jammer han. Med mindre han er en tricky regular er dette et super nemt fold da svagere spillere sjældent tager denne linie med et draw...

22-03-2012 16:04 #23| 0
OP

@ Matty G – Det er modtaget! :-) Men jeg kalder jo ikke med AK i dette spot, så jeg forstår ikke hans overbet – Hvad er det han vil have værdi fra? Min callingrange er jo super-snæver her. Men hey! Det virkede jo!

Så måske havde han læst mig bedre end jeg havde læst ham, eller også var han heldig.. :-)

23-03-2012 10:17 #24| 0

@playern det er super dårligt spillet af ham med mindre han sætter dig på at overtænke situationen og ikke kunne folde et lille hus. Dog virker det ikke som om denne type spiller tænker længere end "jeg har nuts, All in " hvilket også er super vigtigt at huske på når man prøver at gennemskue hans tankeprocess :)

23-03-2012 10:25 #25| 0

@OP
Hvorfor kalder du med A9, men ikke med AK i dette spot? Regner du med at han overbetshover en 9'er på river?

23-03-2012 11:22 #26| 0
OP

@ T_Lægaard – Jamen AK slår jo ikke rigtigt noget på dette tidspunkt, ligesom A9 heller ikke gør, men trods alt lidt mere.. AK ville jeg dog være god nok til at folde.

Jeg ved ikke hvad jeg regner med på river – Det jeg bare siger er, at der er så få hænder i min range som jeg betaler shove med, så jeg forstår ikke at han ikke better mindre, og derfor får jeg nok talt mig selv til at calle, da jeg mener han er meget polariseret – Selvom jeg hader det.

23-03-2012 11:29 #27| 0

Hvis du mener han er så polariseret som du skriver, så skal du jo også betale med AK.

Derfor giver det ingen mening det du skriver.

23-03-2012 11:39 #28| 0
OP

@ T_Lægaard – Ja, du har sikkert ret! Det jeg dog mener er at jeg måske kalder et mindre bet med AK, eks. $5-7ish men ikke et overbetshove, så hvis han har mig på at have Ax i min range, så forstår jeg ikke shovet – Men som sagt er det jo svært at argumentere mod udfaldet, når nu hans spil virkede.

23-03-2012 11:43 #29| 0
Administrator

@Playern

Jeg passer på hvad jeg skriver her i tråden :-)

Men generelt vil jeg bare sige at jeg sagten kan genkende den der "fuck it" tankegang - kald...
Og du skriver jo netop at du hader dit kald - så hele pointen ved at smide en hånd i analyse er jo til fulde kommet frem. Nemlig den at det har sat nogle tanker igang hos dig.
Fohåbentligt kan man efter mange af disse slags situationer få det til at sidde på rygraden, så man ikke gentager sine fejl.
Jeg ser nogle gange mig selv stacke af, med top par - mellem kicker.. Hader mig selv for det hver gang... Efterhånden er det mindre og mindre - og efterhånden er jeg nået dertil hvor jeg kan sige til mig selv "fint nok, du napper hans penge næste gang han spasser ud"
Men jeg tror meget det er en proces, og noget der sådan kommer med tiden. Kan jeg selv mærke ihvertfald.

Det blev lidt rodet, men ville sådan set bare gi' dig en thumbs up for at smide den op - og samtidig "acceptere" at du ikke spillede optimalt.

23-03-2012 12:32 #30| 0
OP

@ Bridgeking - Mange tak :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar