har i forbindelse med fraflytning af lejemål i aalborg midtby modtaget ekstraregning på 8,000 kr udover depositum. Ekstraregningen er udgifter til maling og afslibning af gulve.
Lejemålet er lille 3-værelses lejlighed på 76 kvm - vi havde boet der knap 2 år - og der var nymalet da vi flyttede ind.
Dertil blev faktureret for 42 svendetimer til maling af det hele. Vi havde ikke selv mulighed for at male.
Har overvejet at melde mig i LLO for at høre om de finder kravet rimeligt.
Nogle erfaringer i en lignende sag - er der overhovedet noget at komme efter - skal jeg bare rette ind og betale de sure penge?
cheerio
DOC
huslejeopgørelse ved fraflytning
Betalte selv 16.000 inkl. moms for en 4 vær. på 110 km2 i Kbh. Det var for slibning af gulve og maling af alle vægge.
Det syntes jeg lige var i überkanten. Men det var så i 2006 hvor en maler var en man hentede i Polen og en god håndværker næsten skulle have penge for at komme og give et tilbud:-)
Har ikke erfaringer med LLO og om de kan hjælpe. Men det var min historie.
Du kan kræve at se regningen fra maleren - men igen så er det svært at vurdere når man ikke kender str på lejligheden
42 timer er ikke vildt hvis det er en fornuftig str lejlighed og der ikke malet længe og det måske skal have 2 gange, jamen så kommer du hurtigt der op af
Jeg kender et par som kontaktede LLO fordi de var utilfredse ved fraflytning. Om det lige er samme problemer som dine kan jeg ikke huske.
Konklusionen var ihf, at det var en super beslutning, og skaffede dem en del kroner tilbage fra ublu udlejer. Så på baggrund af denne meget tynde sample, vil jeg sige all in doc.
1) Har du skrevet under på en flytterapport?
2) Hvornår kom flytteopgørelsen i forhold til hvornår du afleverede nøglerne?
3) Hvis svaret på 2 er "mere end 14 dage", står der så noget om en forlængelse af fristen i Lejelovens § 98, stk. 2 i din lejekontrakts § 11?
Du er nødt til at skrive hvad depositum er, så vi kan se den samlede håndværkerudgift.
Hvis det kun er de 8k der er gået til dem, så er det satme billigt...
Gulvafslibning koster ca 80,-/m2 inkl. moms, plus 10,- for lud og 35,- for lak.
De 42 timers maling passer vel meget godt hvis der er malet lofter, vægge og træværk. Han skal vel have 350-450,- i timen plus nogle tusser til materialer.
LLO er aldrig en dårlig idé, hvis man føler sig snydt.
Jeg synes det er bundærgerligt, at der så ofte bliver snydt i den branche. Det er ubehageligt, at man altid føler, at man er nødt til at passe på for ikke at blive taget i røven. Jeg ved godt, at der selvfølgelig findes ganske reelle udlejere, men desværre er det vist mere undtagelsen end reglen efterhånden.
Jeg håber, at du kommer derfra uden at føle dig snydt!
Skal vi ikke lige høre hvad regningen lyder på, før der råbes snyd?
"...1) Har du skrevet under på en flytterapport?"
Hvis du har dette kan LLO intet gøre for dig!
Det tager sgu ikke 42 timer at male 76kvm, og heller ikke hvis det skal have 2 gange.
Jeg og eks'en kom af med 7k af vores depositum or so, da vi fraflyttede vores 2-værelses lejlighed (50kvm officielt, men selskabet er ren svindel så rigtigt ca 30). Det var dog kun maling, blev jeg og viceværten hurtigt enige om.
Jeg synes 8k OVER depositum virker af ret meget, men jeg har heller ikke erfaring med fraflytning på den måde. Kræv at se regningen. Det er dig der betaler, ergo har du ret til at se hvad du betaler for.
Man har ret til at selv indhente tilbud fra en maler, hvis man synes udlejers maler er for dyr. Men det skal naturligvis være på forkant.
Min hustru har tidligere allieret sig med LLO, i en sag mod en udlejer, med ganske stor succes.