Hvad er mine rettigheder - fly aflyst

#1| 0

Er usikker på mine rettigheder i forbindelse med nedenstående scenario :

Står igår morges med familien i Manchester - får ved incheck besked at flyet er aflyst og henvises til deres desk.

Ved desk tilbyder de at refundere billetten eller at give os et fly 2 dage senere :). Vi bliver booket til flyet 2 dage efter.
De oplyser endvidere at SAS har 2 afgange hjem men kan intet sige om belægning mv. Vi kontakter selv SAS og får købt 4 billetter hjem til 8500 kr med en afgang kl. 10.15.

Nu er spørgsmålet: Har jeg ret til at få dækket de 8500,- ?

Tak

31-03-2010 14:58 #2| 0

Håber at du kan få noget. Sterling shaftede dog mig engang hvor jeg på vej hjem til Aalborg for at se AaB - BIF spille den afgørende kamp om guldet fik at vide at flyet var aflyst.

Jeg kunne komme med 3 timer senere (uden mulighed for at nå kampen), men det kunne jeg ikke rigtigt bruge, og bookede derfor med Cimber (tak).

Jeg klagede over at de ikke dækkede omkostningerne her, da billetterne var dyrere, men de havde dokumentation på at der var noget i vejen med flyet, som ikke var noget de kunne have forudset. Jeg gik videre med denne klage, da de jo kan få enhver af deres mekanikere til at skrive at der er lige præcis det problem de vil have der skal være, men kom ikke videre med sagen, da selskabet krakkede inden.

Statens lufthavsvæsen som jeg vist klagede igennem gav dog Sterling medhold i første omgang.

31-03-2010 14:59 #3| 0
www.slv.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=201&Itemid=262

Og her er lidt mere :
www.forbrugereuropa.dk/Rejser/Flyrejser/Aflysning
31-03-2010 15:09 #4| 0

Den her er osse meget go' - den kan du printe og tage med på rejsen en anden gang :
www.anne-e.dk/userfiles/File/Dokumenter/Anne_E_Jensen_RejseBrochure_A5R.pdf

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar