Ok sagen kort.
Min golf har problemer med at starte og køre hver eneste morgen. Den er svær at få igang og det er typisk ved andet eller tredje forsøg man får den igang.
Når den så er igang, så dør den nogle gange når man køre,det er som om at gassen går af den og den bare går ud / død
Efter følgende er den svær at starte og typisk er man tæt på at bruge alt batteriet på bilen.
Når man så har overstået den første tur, starter og køre den fint resten af dagen.
Der er skiftet følgende på bilen : Nyt batteri, ny kontakt i tændingen, tændspole, starter, temp følger, benzin pumpe, nye kabler til tændrør, hætte til der hvor ledning fra tændrør går over i (kan ikke huske hvad det hedder)
Hvad fanden kan der være galt ? HJÆLP ! er ved at blive sindssyg over mekaniker regninger og en en bil man ikke kan stole på :/
Hvad fuck fejler min bil
Karburator
Det er btw en golf 3 roling stone fra 96 hvis det har nogen betydning
karburator står på en gummi skive måske den får falsk luft ,prøv at starte bilen og vrik lidt med karburatoren
tændrør er testet og det er ikke dem, starter er skiftet, batteri er skiftet
Skift alt.
Er det kun et problem når det er koldt ? så prøv evt md noget karburatorsprit
Quilte:
Min golf har problemer med at starte og køre hver eneste morgen. Den er svær at få igang og det er typisk ved andet eller tredje forsøg man får den igang.
Når man så har overstået den første tur, starter og køre den fint resten af dagen.
Kunne godt tyde på fugt, et eller andet sted i systemet.
Hakker bilen når du kører første tur på dagen ? Eller kører bilen jævnt/normalt fra morgen stunden. ?
NicklasNPK skrev:
Hakker bilen når du kører første tur på dagen ?
På forhånd sorry for hijack, men min bil har ligeledes svært ved at starte i fugt, og det der har jeg oplevet nogle morgener. Hvad betyder det?
@Aarhus-pk
Prøv at få mekanikeren til at rense EGR ventilen. Den kan være kokset til.
Har den modificeret udstødning?
Det lyder som om, du har nogenlunde styr på hele starter-delen, så måske var det en mulighed at led efter propper i udstødningen (ie. prøv at pille den af, og se om den starter på direkten - hvis den gør, er forklaringen nok at den bygger modtryk i udstødningen, den forhindrer sug. Det forklarer også, at hvis den først er startet, kører den fint resten af dagen).
..Den mest plausible forklaring er dog stadig, at den trækker fugt ind ved karburator/topstykke.
HansPeter skrev:NicklasNPK skrev:
Hakker bilen når du kører første tur på dagen ?
På forhånd sorry for hijack, men min bil har ligeledes svært ved at starte i fugt, og det der har jeg oplevet nogle morgener. Hvad betyder det?
Skift tændrørskabler og strømfordeler dæksel
In my expert opinion lyder det som om den har fået en depression. Bland lidt lykkepiller i benzinen, eller forsøg med samtaleterapi...
Jeg har haft en Passat med samme symptomer og da var det en magnetventil ved karburatoren
mvh
Forestiller mig en gut i Nike Shox, adidas jogging bukser og en canada goose jakke med mohawk frisure der står i Randers Centrum og råber "Hva fuck fejler min bil".
lyder som om kaburatoren fryser.. på med noget kaburator væske :) og ikke sprinklervæske, havde en kammerat der i nattens mulm og mørke fyldte sprinklervæske på... kostede en tur på tanken for at rense tanken :D
lukyluke : tændrørskabler og strømfordeler dæksel - Er skiftet
franke22 /Gumple : Den får karburator væske
Asger_b : Alm udstødning
NicklasNPK : den hakker ikke idet, ud over den dør og det er som om den ikke vil tage gas. Efter første tur gør den ikke dette mere. Og den starter første gang, det er ligemeget om der så går 6 timer og den står i regnvejr.
franke22 skrev:
lyder som om kaburatoren fryser.. på med noget kaburator væske :) og ikke sprinklervæske, havde en kammerat der i nattens mulm og mørke fyldte sprinklervæske på... kostede en tur på tanken for at rense tanken :D
Syg straf alligvel.
Aarhus-pk skrev:
lukyluke : tændrørskabler og strømfordeler dæksel - Er skiftet
franke22 /Gumple : Den får karburator væske
Asger_b : Alm udstødning
NicklasNPK : den hakker ikke idet, ud over den dør og det er som om den ikke vil tage gas. Efter første tur gør den ikke dette mere. Og den starter første gang, det er ligemeget om der så går 6 timer og den står i regnvejr.
Nu var den også til Hans peter :-)
Men prøv lige det jeg skrev i post 5
Jeg ved at det er en svaghed ved golf.
lukyluke : Den er uden karburator, så det kan ikke være fejlen :/
Mit gæt er at den suger falsk luft et eller andet sted, eller at du har en defekt/sodet tomgangsregulator. Min bil havde samme symptomer.
Peller, hele tiden eller kun første gang om morgen når du skulle starte den ?
Resten af dagen køre og starter den fint
når den var varm kørte den fint. hvor er vi henne af i landet ? Århus ?
@arhus-pk
Har samme problemer med min Opel, det har stået på et år ca... Den går ud når man køre, kan så starte igen lidt efter..
Skal have denne ERG ventil sat i, det har jeg hørt skulle redde mig, utroligt en mekker ikke kunne klare det da de har haft den 6-7 gange..
Lyder som samme problem vi havde med vores forrige bil ( Peugeot )
Svær at starte i kolde tider, gik i stå ved de første to-tre stop, for derefter at køre fint.
Kom på værksted, hvor de kørte den igennem med deres testapparat, hvor de ingen fejl kunne finde, men de mente det måske skyldtes at bilen var for varm, da de testede den, så ville gerne have den ud en gang til.
Det kom den så aldrig, da der ingen problemer var efter det besøg, hvor de med deres egne ord sagde " vi har ikke lavet noget på den "
Via bekendte som kendte mekanikeren, fik vi at vide at han havde sprøjtet den med noget pronto ( spørg mig ikke hvor ), men det havde åbenbart fjernet noget fugt det rigtige sted.
Når jeg kigger på hvor jeg skaffer res.dele så køre du med monopoint,og den sidder på en gummimembran ,men det kan være jeg tager fejl.
hvis du sender pm med regnr kan jeg sige det nøjagtig
Sort snak lol :) men efter hvad jeg kan læse mig frem til, så har du ret
Tjek om den ikke har en lille revne hvor den suger falsk luft
eller prøv imorgen når du starter den første gang at få en til at trykke ned på monopointen så den er tæt,så ved du om det er der fejlen er. (med lidt held)
HansPeter skrev:NicklasNPK skrev:
Hakker bilen når du kører første tur på dagen ?
På forhånd sorry for hijack, men min bil har ligeledes svært ved at starte i fugt, og det der har jeg oplevet nogle morgener. Hvad betyder det?
Det kan være propperne ved siden af dine tændrør som er "frost sprængt" grundet for lidt kølervæske på bilen.
Disse propper "revner" og der ved kommer fugt i systemet. "kølervæske"
Ill. billede. Propper tegnet med rød ring uden om.
Propperne til min Peugeot 406 koster kun 10 kr. stykket. Men problemet opstår når man skal skifte dem, da de små propper er koniske. nogle slår dem bare igennem og sætter så de nye fast. Problemet her kan dermed være at den gamle prop sætter sig fast i køle systemet og så går det først galt.
Hint: Måden at skifte de små "sataner" på, er først at bore et lille hul i dem og der efter skrue en større skrue i hullet. Dermed får man adgang til at trække proppen op.
Aner ikke om din bil har sådanne monteret. Men disse propper sprænger tit på Peugeot biler af ældre årgang.
Jeg havde et lignende men ikke identisk problem på min opel, startede fint om morgenen for så at gå ud efter nogle sekunder. Startede dog efterfølgende fint op og aldrig nogle problemer senere på dagen når jeg skulle hjem. Efter en tur omkring én mekaniker der satte sin comp til fik jeg skiftet en tændspole (f...king 3600 bobs!), så gik der to dage og det kom igen. Min lokale mekaniker kiggede på den, og løste problemet med en ny luft-mængde måler/føler, motoren troede simpelthen at der kom for lidt/meget luft ind i blandingen og gik derfor ud.
Aner ikke om det er samme problem med din, men det er et skud værd for den måler var ikke særlig dyr (500ish hvis jeg husker rigtigt).
Jeg havde en goller 1 cabrio der gjorde det samme, heldigvis har jeg en kammarat der er VAG guru, som sagde i tlf da han havde hørt symptomerne, enten en defekt føler til indsugnings luften (temp/mængde) eller det store multistik på ECU´en (motorstyring) han hev en føler med, skiftede vi , samme problem, af med stikket.... MEGA irret, kontakt rens og lidt nørkle arb med messing børte. MEEP MEEP....golfen kørte som en mis.
Det er 2 Meget nemme ting at tjekke.
Har du skiftet dit brændstof filter?. Det kan også give symptomer som du beskriver, hvis det er tilstoppet.
hej
fandt du ud af hvad din golf fejlede ?
har samme problem
hos mig viste testeren, det omdrejningsføler - ved bar ikke om det er den opringelige fejl
Prøv at skælde den ud. Tidligere erfaringer har vist at der er stor success med f.eks. "så start dog, dit forpulede gamle læs lort!".
jubiii skrev:
hej
fandt du ud af hvad din golf fejlede ?
har samme problem
hos mig viste testeren, det omdrejningsføler - ved bar ikke om det er den opringelige fejl
Fik skiftet tændrør og strømfordeler og det hjalp og den har ikke drillet siden.
tusind tak
har den haft på noget tidspunkt periodisk motor-stop
det døjer jeg med - ca. en gang i ugen - hvor jeg kan starte den igen efter 30 min.
adam
jubiii skrev:
tusind tak
har den haft på noget tidspunkt periodisk motor-stop
det døjer jeg med - ca. en gang i ugen - hvor jeg kan starte den igen efter 30 min.
adam
Ny generator eller udskiftning af kul(afhængigt af generatortype). Går alle lys i instrumentbrættet samt benzinmåler beserk sekunderne inden motoren dør?
det eneste lys den viser efter den er gået ud, er batteri, og det forsvinder igen, efter forsøg med at tænde igen. - både temperaturmåleren og benzinmåleren kommer frem igen, når jeg prøver at tænde forgæves igen indenfor 30 min. den slukker den første og anden gang om morgen, efter par sekunder. Og falder kraftigt ned i omdrejninger, når den har stået stille i 6-7 timer, ved første tænding, men går ikke ud ved første tænding. kun om morgen går den ud 1-2 gange
testeren på værkstedet viser kun sporadisk fejlkode på omdrejningsføler - men det kan forbinde til flere ting
Jeg fik det problem at bilen gik ud og "alt" strøm ligesom døde og efter et stykke tid kunne jeg godt starte igen og det hjalp at skifte strømfordeleren
okay.... jeg har strøm, når jeg dør ud..... så håber ikke det strømfordeleren. den er lidt dyr
Ansæt 4 østarbejdere til, at skubbe dig rundt i byen. Har hørt, at de er super billige....
Ring evt. til et jobcenter måske de har nogle til noget nyttejob el.