Hvad havde PN gjort?

#1| 0

Sagen forholder sig sådan at, jeg forleden købte en ny(troede jeg) Xbox360 i elgiganten.

Da jeg kommer hjem, påmonterer jeg en sort faceplate og sorte stickers på resten af maskinen, så langt så godt.

Jeg starter maskinen, og her sker noget mystisk, den signer bare ind på xbox live med det samme og med et gamertag jeg aldrig har haft.
Dette for mig til formode at maskinen har været solgt før.
Hvad ville pn gøre her?

Jeg tænker at smutte ud i elgiganten, og aflevere maskinen tilbage og selvfølgelig få en spritny, og forlange kompensation for mine stickers, der selvsagt ikke kan genbruges?

10-08-2009 21:33 #2| 0

hvilken Elgiganten?

10-08-2009 21:40 #3| 0
OP

Næstved

10-08-2009 21:41 #4| 0

øhmm, eftersom man har en købelov der gør det muligt at aflevere det man har købt sålænge det er i original emb osv, så må man jo regne med man tiltider kan købe noget der har stået hos andre.

regnede du med de smider det de får retur ud ?

når du har sat stickers på får du den aldrig byttet desværre, medmindre du kan aflevere den i samme stand du modtog den i, så en anden kan købe sig en ny maskine : O)

arbejdede i en fona i den kære studietid, der fik vi en pc retur med 30 gb porno på, men går ik udfra du har været så heldig.

10-08-2009 21:47 #5| 0

Jeg sælger husholdningsmaskiner, og hvis vi får en maskine tilbage - så tjekker vi at alt er som nyt, hvorefter vi sælger den som returmodel/demomodel og garanterer kunden for at alt er 100% - selvfølgelig også at garantien ikke er formindsket osv.
Tænk bare at pakke maskinen ned og krydse fingre for at kunden ingenting opdager? Usmageligt, og jeg synes du skal gå tilbage til forretningen og snakke det ud af sagen, vær venlig men konkret.
Sig det som det er, fuldstændig som i denne tråd så får du også et smil med på vejen ud af forretningen. (Mindre the shop er rigged LOL =))

GL - Miller

10-08-2009 21:51 #6| 0
OP

Maskinen var det eneste der ikke var pakket ind i det grønne plastic som alle dele er pakket ind i.
Der var 2 forskelige gamertags på maskinen og 10mb saved games.
Så har den ikke lige været pakket hurtigt ud, den har været brugt.

Stickersne kan jeg bare pille af igen, no problemo.

10-08-2009 21:53 #7| 0

Miller.

Forretningen har som sådan ikke gjort noget galt. Det er lidt ligesom at købe et par bukser, der kan jo have været nogen inde for at prøve dem inden du køber dem.

10-08-2009 21:55 #8| 0

Live > Købeloven siger da ikke, at man kan få alt byttet, så længe det er i original emballage. Netop ved sådanne elektronik-ting må varen ikke være taget i brug, hvis man vil have den byttet. (Medmindre den selvfølgelig er i stykker!)

Du kan jo ikke købe en shaver, afprøve den (jeg skal liiige have trimmet kønsbehåringen) - tænke: naah, det sgu ikke mig, og bytte den i original emballage ;)? - eksempelvis.

10-08-2009 22:00 #9| 0

madsmk, hygiejne og madvare er obv ikke det samme som elektroniske apperater. jo du kan købe et tv og bytte det igen, da de fleste butikker har 14 dages returret, dette står nu nok næppe i købeloven, men alle butikker der ikke tager varer retur komme jo i basta osv osv osv.

men godt nok nogle år siden jeg har beskæftiget mig med det, så kan nemt være lavet om, men 99/100 butikker tager vel stadig varer retur også selvom de har været brugt.

10-08-2009 22:01 #10| 0

Arbejdede på et tidspunkt i ComputerCity. Hver gang vi fik en pc retur eller, som i tilfældet, en Xbox, tændte vi for det og tjekkede om alt var som det sku' være. Normalt formaterede vi alle pc'er vi fik ind...

madsmk

Hvis alle delene var der, original emballage, og der selvf. ikke var noget i vejen med produktet skulle vi tage varen tilbage, hvis den var købt inden for 14 dage.

10-08-2009 22:02 #11| 0

Jeg mener bare, at hvis butikken havde gjort kunden opmærksom på, at maskinen havde været ude af butikken i f.eks. 1 uge, ville de have god samvittighed. Jeg synes ikke umiddelbart at elektronik kan sammenlignes med et par jeans i en forretningen - jo hvis bukserne havde været solgt og kommet retur til forretningen. Så kunne jeg ikke finde på at smide dem på hylden og sætte orginale stickers på, så de ser helt nye ud, når de jo faktisk er brugte??? Kan i følge mig, eller?

Sagt kort: Det er noget andet når varen har været ude af forretningen, så må forretningen oplyse om dette.

10-08-2009 22:05 #12| 0
OP

Status@

Hvis vedkommende har sat den op, tændt, spillet i 5 min uden at gemme og beslutter sig for det ikke lige var ham, pakker den ned og aflevere den, ingen problemer. Så har han jo bare prøvet bukserne.

Men hvis han sætter den op, spiller 10-15 timer og gemmer diverse spil også pakker den ned, så er der problemer. Så har han brugt bukserne.

Kæmpe forskel.

10-08-2009 22:07 #13| 0

miller, det ville betyde en astronomisk prisforøgelse på elektronik, da kunder er ret sippede på dette punkt og ikke vil betale fuld pris, men samtidig vil have lov at brokke sig til de bliver blå i hovederne hvis de ikke kan få deres ting byttet.

10-08-2009 22:09 #14| 0

Dice, sådan er virkeligheden jo.
Kunderne har med købeloven krav på at kunne bytte. Så hvis forretningerne skulle sælge disse varer brugt eller kassere dem ville alting jo koste 50% mere.

10-08-2009 22:09 #15| 0

Diceboy @

Forholdsvis enig med dig - når man tænker som forbruger er man jo faktisk ligeglad om den er brugt i 5 minutter og så tilbage til butikken.

Dog ville jeg som butiksansat slå en hund af prisen eller give noget ekstra tilbehør med, som kompensation(hvis altså ikke kunden er ligeglad med at den har været ude af butikken)

10-08-2009 22:12 #17| 0

Live@

Korrekt nok, men hvis man lige står 100kr af, eller giver et billigt spil med til en anden kunde som synes det er såen set fint nok så spiller klaveret. Hehe.

Men okay, hvor jeg arbejder har vi også frie hænder til at gøre hvad vi kan og vil for at gøre kunden tilfreds, vi er et rigtigt nordjyde købmand firma ;D

10-08-2009 22:12 #16| 0

Jeg gad godt se jer der brokker over at nærmest ubrugte varer sælges som nye drive butik.
Yeah right, i ville sætte priserne ned eller kassere varene. I ville INGEN penge tjene hvis i drev forretning på den måde.

10-08-2009 22:15 #19| 0

Shiphappens > Hvad gjorde I så efter i havde formateret computerne - solgte dem billigere?

Live > Enig i, at sammenligningen ikke er optimal.

Problemet med at tage en vare retur, der tydeligt har været brugt (som eksempelvis x-boxen), er at man ikke med god samvittighed og ordentlig servicemindedhed kan sælge varen til den oprindelige pris.

I praksis er det dog sikkert meget få forretninger der tjekker varerne så meget, inden de bliver taget retur. Jeg arbejder i en føtex, hvor vores kundeservice tager alt retur, og vi så skal bruge op til flere timer ugentligt på at tjekke om varerne har været taget i brug.

Uden at være ekspert i købeloven, så er jeg dog ret sikker på, at den ikke gælder for vare, der tydeligvis har været taget i brug. Jeg tør dog ikke hænges op på dette. At mange forretninger så rent faktisk gør det, er en anden sag.

10-08-2009 22:15 #18| 0
OP

Jeg sådan set fint tilfreds med en garanteret ny maskine. Jeg er heller ikke særlig pissed over det, føler mig bare ført lidt bag lyset. J
eg havde formodentlig købt maskinen, selv om jeg fik af vide den havde været brugt kortvarigt.
Den eneste form for kompensation jeg syntes jeg er berettiget til, er kompensation for de faceplates jeg satte på (150-200) kr or so, hvilket jeg syntes er yderst rimeligt, når jeg nu i realiteten er blevet snydt.

Miller@

Det er sådan alle burde drive forretning, der kommer man altid tilbage og handler og man fortæller det glædeligt til venner og bekendte.

10-08-2009 22:17 #20| 0

Diceboy@

Jeg kunne ikke være mere enig - butikken skulle have informeret dig om dette, nemlig for at undgå du ville føle dig "ført bag gardinet" :-)

10-08-2009 22:18 #21| 0

Miller: avancen på xbox, ipod, playstation osv er sick lav, det samme med langt de fleste tv der bliver solgt nu, før lcd og plasma var der langt mere at give af.

udover det, så vil det jo være mere eller mindre umuligt, så skal de pludselig til at have to lager lokationer til alle deres varer, "brugt" bunken og spritny bunken.

jeg er dog overbevist om de nok skal bytte den, og give den til en mere medgørlig kunde.

vil de ikke det må du jo sige du er alergisk overfor katte/hunde/røg eller hvad du nu har lyst til at påstå den sidste ejer havde af laster :O)

10-08-2009 22:22 #22| 0

Det tåbelige ved købeloven er at den i praksis stiller forbrugerne dårligere + varene bliver dyrere pga af alt det bytteri.
Hvorfor kan folk ikke bare købe en ting og så er det det. Alt det bytteri er der kun en som betaler for; kunden.

10-08-2009 22:24 #23| 0

Live@

Jeg siger dog ikke at de ombyttede xboxes, lcd-tv, controllere eller hvad end nu kunden har købt, skal ryge over i en brugt bunke - men mener og ved, at man uden problemer kan sælge dem som nye, bare at man venligt informerer kunden om de har været ude af butikken i 1 uge f.eks.

Som du selv skrev: Jeg er dog overbevist om de nok skal bytte den, og give den til en mere medgørlig kunde.

De fleste kunder er meget medgørlige, såfremt at man opfører sig professionelt og smiler til kunden :-)

Jeg har faktisk 10 års jubilæum næste år (damn!) og jeg kan tælle på én hånd hvor mange kunder som har været yderst umedgørlige. Thank god. Hehe.

10-08-2009 22:31 #24| 0

@ Shithappens

Kan godt lide at du skriver "normalt formaterrede vi (ComputerCity) alle PC'er vi fik ind".......

I glemte så lige den jeg købte, og eftersom det var den sidste der var tilbage, ville man ikke engang opgradere til en model der som minimum havde samme specs, uden yderligere omkostning for mig.

Det tog så et år ved forbrugerklagenævnet inden CC tabte den sag, og fik deres lort tilbage. Aldrig handlet der siden, og kommer heller aldrig til det.

10-08-2009 22:36 #25| 0

miller,

10 år og kun 5 lortekunder, damn du kunne godt få job hos mig så.

10-08-2009 22:37 #26| 0

det er meget svært at holde adskilt, og hvis butikkerne begynder at skilte med at nogle af varerne har været ude, så er det noget folk pludselig ligger mærke til.

de fleste større fona/merlin/ekspert butikker, ligger vel mellem en omsætning på 40-200k (ikke medregnet jul og udsalg) dagligt, vi gjorde anyway, en gennemsnitlig avance for denne branche er ca 30% for de større ting, med udgifter til personale, lokaler osv osv osv, så ville der meget hurtigt ske det at de 30% pludselig bliver til 35%.

pengene skal de nok få hjem, spørgsmålet er bare hvordan man vil betale dem.

selv har jeg købt et tv hvor kanalerne var indstillet i forevejen, valgte nu bare at beholde det, omend det nok var pga dovenskab.

10-08-2009 22:48 #27| 0
OP

Jeg købte xboxen til 1400 kr og et komponent stik til 300 kr.

Ville det ikke være rimeligt at de tager dette tilbage og istedet giver mig en anden version af xboxen til 1800 kr?
Det er 100 kr i kompensation og en tilfreds kunde.

10-08-2009 22:50 #28| 0

har svært ved at se det rimelige i det, du lyder mig en kende amerikansk :O)

10-08-2009 23:00 #29| 0
OP

Det er da rimeligt, butikken "glemte" at fortælle mig maskinen var brugt og det skal man da ikke bare slippe afsted med, bare fordi hr og fru danmark normalt ikke gider gøre noget ved det.

Lyder som om du selv er forretningsdrivende(eller noget der henad) og derfor endnu mere underligt at du ikke kan se det smarte for forretningen i at give 100 kr i kompensation, det er priceless reklame for de penge.

Jeg ville sætte pris på ikke at blive sammenlignet med den slags mennesker :-)

10-08-2009 23:05 #30| 0

Først lige én ting. Det er kun varer købt over internettet og postordre, som man kan returnere inden 14 dage uden grund. Mange butikker har lignende regler, men det er altså bare deres gode service. De er i deres gode ret til at afvise at lade købe gå tilbage, hvis varen fungerer, som den skal.

I dette tilfælde mener jeg dog ikke, at du har fået det, du betaler for. Hvis varen er brugt før, og det ikke er oplyst, så mener jeg, du bør kunne lade handlen gå tilbage. Det burde ikke betyde noget, at du selv har taget den i brug. Så længe du har handlet med gode hensigter.

Men pak den ned, og tag den med derned. Der er en god chance for, at de stikker dig en ny. Mange butikskæder har fin service, hvis man står på sin ret.

10-08-2009 23:08 #31| 0

Diceboy, lol, jeg ville satme ikke være egnet til at stå i en butik, eller at have med kunder at gøre.

ham/Hende der solgte dig maskinen har aldrig nogensinde vidst at den har været ude engang før, så nej du er ikke blevet ført bag lyset.

og korrekt, hvis du lover dem at skrive et læserbrev og shippe til samtlige aviser der gider at trykke det, så kan du få det som du vil ;O) if not har det ingen verdens nytte for dem, udover de har og kommer til at bruge tid på en sag de sætter penge til på.

man kan brokke sig til meget, men rimeligt bliver det aldrig.

std er at du får en anden maskine magen til den du købte.

10-08-2009 23:10 #32| 0

Hvad sker der så hvis Diceboy leverer varen tilbage.

Så har den været solgt to gange og brugt to gange.
Så hvornår er det en brugt vare.

10-08-2009 23:22 #33| 0

"Det tåbelige ved købeloven er at den i praksis stiller forbrugerne dårligere + varene bliver dyrere pga af alt det bytteri."

Hvad har det med købeloven at gøre ? Du har ikke ret til at få ombyttet noget som helst i en fysisk butik.

10-08-2009 23:27 #34| 0
OP
Diceboy, lol, jeg ville satme ikke være egnet til at stå i en butik, eller at have med kunder at gøre.
Nej det fremgår tydeligt ;-)

Du glemmer at jeg har sat penge til på det her, dette er grunden til kompensationen, de sorte stickers kostede mig ca.200 kr, og kan selvfølgelig ikke genbruges. Hvis ikke jeg havde sat dem på, ville jeg da ikke prøve at få lidt igen, bare en ny maskine.
10-08-2009 23:32 #35| 0

Diceboy, det kan aldrig være butikkens problem, de er i sin gode ret til at nægte at bytte den.

hvis du køber en bil du finder ud af har været ude ved en kunde før, vil du så også kompenseres for de bumpers du har smidt på den ?

det ville være lettere at beholde den du har fået, du får aldrig en kompensation fordi du har sat nogle klistermærker på den, i min verden er det helt sick overhovedet at prøve på det.

10-08-2009 23:40 #36| 0

Lecter kl 22.22

Se nu taler du imod bedre vidende.
Jeg har selv butik, og ved om nogen hvordan købeloven er skruet sammen.
Iflg købeloven er der bytte, men ikke returret.
Mange tror fejlagtigt at de har krav på at kunne returnere varen, sådan er det bare ikke.
Til gengæld har alle ret til at ombytte deres varer til en anden eller tilsvarende vare såfremt der ikke er skader eller mangler(forvoldt af kunden) på den vare som ønskes byttet, også i fysiske butikker.

Synes egentligt det er sært du sådan bare fremturer med løse påstande.

Og ja inden du farer i blækhuset; jeg tager gerne bets på det jeg lige har skrevet. Meget gerne endda

10-08-2009 23:44 #37| 0
OP

Det er butikkens problem at de ikke oplyser mig om maskinen har været brugt. Jeg tror ikke på de er i deres ret til ikke at tage den retur.

Du tror køber en ny bil, og sætter rudefilm i, efterfølgende finder du ud af bilen har været brugt, tilbage hos forhandleren ser du samme model bare ny, til en merpris svarende til rudefilmen i den første bil. Er det så way-off at hellere ville have den nye bil og føle sig beretiget til det?

10-08-2009 23:47 #38| 0

jamen en vare er ny i både butikkens og lovens øjne, også selvom den har været ude hos en kunde.

10-08-2009 23:48 #39| 0
OP

Også når den er beviseligt brugt?

10-08-2009 23:50 #40| 0

indenfor 14 dage, så ja.

10-08-2009 23:55 #41| 0

her er lidt om princippet i elgiganten


Elgigantens kunder har mulighed for at prøve
espressomaskinen eller se om fladskærmen
er for stor og derefter aflevere varerne tilbage
i butikken – og få pengene tilbage med et smil.
Butikken tilbyder nemlig sine kunder 14 dages
brugsret på størstedelen af deres varer, for
at kunderne kan teste, om det er det rigtige
produkt for dem.
”Det kan være svært for en kunde at vurdere, om
en 42" fladskærm ser godt ud på væggen i stuen
derhjemme, eller om espressomaskinen passer ind
i køkkenet. Det kan de kun vurdere ved at tage varen
med hjem og prøve den af på den plads, som kunden
har tiltænkt produktet derhjemme”, siger Jesper
Boysen, administrerende direktør i Elgiganten.
Brugsretten gælder på samtlige varer undtagen
telefoner, hvor pakningen er åbnet. Og på GPS
er der seks dages returret.
FLERE TILFREDSE KUNDER
Jesper Boysen er overbevist om, at den ordning giver
flere tilfredse kunder i forretningen. ”Selvfølgelig
oplever vi kunder, der køber et videokamera og
afleverer det tilbage med bryllupsvideoen og optagelser
af bryllupsrejsen på memorycardet. Så kan
vi jo godt regne ud, at kunden måske aldrig havde
tænkt sig at beholde kameraet i mere end 14 dage.
Men dette er til at overse i forhold til, at en tilfreds
kunde i sidste ende er mere værd, end en kunde,
der har købt et produkt, han ikke er glad for”, siger
Jesper Boysen, der ser ordningen som en investering
i gode kunderelationer og et godt rygte.
”Vi tilbød vores kunder denne service allerede
dengang vi bare var en lille kæde i Norge med
få butikker spredt ud over landet. For os har det
aldrig været et driftsproblem at tage varer retur,
men en grundholdning til god kundeservice og
som en god investering,” siger han.

10-08-2009 23:57 #43| 0

-...

10-08-2009 23:57 #42| 0

"Iflg købeloven er der bytte, men ikke returret."

Nå nå. Godt ord igen :)

Henvis mig lige til §

11-08-2009 00:03 #44| 0

De 14 dage har intet med sagen at gøre Live, dette er kun ved postordrekøb !

Varen er solgt til køber i god tro og med formodning om dette er en splinterny "lige fra fabrikken" spillekonsol. Dette må formodes da der ikke gives information om denne har været brugt tidligere, været demovare, udstillingsmodel, tidligere solgt osv.

Samtidig er det vel ca. 90 % af alt hvad du køber i elgiganten ikke være åbnet fra det forlod fabrikken, til du åbner æsken.

Derfor må det formodes at, når der intet af nævnt i forbindelse med købet af produktet, vil det komme "direkte fra fabrikken"

Det gjorde dette produkt ikke

Køber er derfor i sin fulde ret til at ophæve købet, da sælger har misligholdt købsforpligtigelserne !

11-08-2009 00:05 #45| 0

Lecter

Eksakt nummer må du selv google
Jeg har 5 års erfaring i det gylle, og har aldrig tabt en klage hos forbrugerstyrelsen, og tro mig når jeg siger at købeloven er noget lort for kunderne. Alle de fordyrelser den medfører ender hos dig, forbrugeren.

11-08-2009 00:06 #46| 0

kasper, nej, og du tager ting ude af kontekst.

1: i Elgiganten kan han altid få den byttet til en sprit ny eller pengne tilbage.

2: sælger har aldrig nogensinde vidst at varen havde været ude, de har vel en milion xboxe, tror du at sælgerne ved hvilke der er kommet retur ?

3: han vil have kompensation for nogle klistermærker han smed på den, hvilket selvfølgelig aldrig nogensinde sker.

lecter evt læs det første i dette link

www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Nyt_fra_kunderne/NytFraKunderne0608.pdf

”Jamen, jeg har jo lige købt den. Du kan se
kvitteringen her!” Bytte– og returret er så udbredt,
at kunderne bliver overrasket, når de ikke kan
fortryde et køb. Mange går efterfølgende til
Forbrugerstyrelsen, men der er ingen kære mor.
Intet i købeloven giver kunderne ret til at fortryde
et køb eller bytte en vare, hvis varen er ok.
Men i sidste ende er det alligevel forretningen, der
står tilbage med problemet. For selv om kunden ikke
har retten på sin side, er han stadig skuffet. ”Forbrugerstyrelsens
hotline er flere gange dagligt i kontakt
med forbrugere, der føler sig snydt,” siger Louise
Holck, direktør i Forbrugerstyrelsen. Hun peger på,
at mange fejlagtigt tror, at de har krav på at bytte eller
returnere en vare. ”Flere virksomheder tilbyder det
også som en ekstra service til deres kunder, men det
er og skal være frivilligt,” siger Louise Holck.
Mere information
Ifølge hende er løsningen mere information.
”Tydelig og klar information på købstidspunktet
kan også være med til at rydde misforståelserne
af vejen og dermed reducere antallet af utilfredse
kunder” siger Louise Holck.
Hos Dansk Erhverv, der repræsenterer detailhandlen,
forstår man godt de frustrationer, der kan opstå, hvis
kundens forventninger om fortrydelsesret ikke bliver
opfyldt. Dansk Erhverv peger på, at omkostningerne
til kontrol af varerne i forbindelse med at tage visse
varegrupper retur er så betydelige, at det ikke kan
svare sig at give en returret. Og at frivilligheden
betyder, at der kan stilles betingelser, hvis forretningen
tilbyder at tage varer retur. I den forbindelse kan
det ifølge Dansk Erhverv være relevant at informere
tydeligt om en række vilkår, fx:
• At varen leveres tilbage inden en bestemt frist,
fx inden 14 dage efter købet.
• At varen tilbageleveres i ubrugt stand i original
emballage, og at eventuelle plomberinger på varen
skal være ubrudte.
• At kunden skal fremvise kvittering
ved returnering af varen.
• At der ikke gives fortrydelsesret på udsalgsvarer.

11-08-2009 00:18 #47| 0
www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/1/
Man har kun ret til ombytning, hvis butikken tilbyder det som service. Det gør Elgiganten, men det er ikke et lovkrav. Kun ved internetsalg og lignende.

www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/3/
Du har ret til ombytning, nedslag eller pengene tilbage, hvis det er en mangel på varen.
www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/klag-hurtigt-hvis-varen-har-en-mangel/eksempler-paa-mangler/
Mit bud er stadig, at du skal have lov til at få en ny eller et afslag i prisen. Også selvom du har smidt klistermærker på. Du har efter min mening ikke fået det, du har betalt for.

11-08-2009 00:23 #48| 0

faxklo, han har aldrig ret til et nedslag i prisen, de fleste steder vil vælge at bytte den uden problemer, kan de ikke det så enten tage den retur eller give et nedslag, men han vil jo ha kompensation for de klistermærker han har sat på.

11-08-2009 00:24 #49| 0

faxklo

Det er meget klodset formuleret. ´Kunden har ret til at ombytte en vare til en tilsvarende, såfremt der ikke er fejl eller mangler påført af køber. Der er flere præcedensdomme på det område.

11-08-2009 00:25 #50| 0
OP

Et nedslag svarer jo til en kompensation.

11-08-2009 00:26 #51| 0

Elgiganten stinker. No more no less...jeg har oplevet og hørt utallige eksempler på at det bare er den mest korrupte butikskæde der findes her i landet...

Men der er obv ikke andet at gøre end at stille sig ud i køen...vente et kvarters tid...blive henvist til en anden kø, hvor der står en uden uddannelse og udtaler sig om noget han ikke aner en bjælle om (min søn på 11 år sagde, da vi (meget) senere gik ud af butikken..."far?!...det var det ikke rigtigt det han sagde, vel?", ...nå videre til en NY KØ???vente, vente, vente...osv. osv...Har for længst boykottet det lort og det burde alle gøre!

phhhheew...tak for det :o)

11-08-2009 00:28 #52| 0

diceboy, men hvorfor skulle de give dig det såfremt de har nye på lager, i deres øjne er den vare du har ikke mindre værd end en der aldrig har været ude.

11-08-2009 00:35 #53| 0

Kasperoviz

Altså du har ret, men du er også lidt selvmodsigende.
Ja, elgiganten og andre store kæder er noget lort. Sådan er det når afstanden fra ejer til forbruger bliver for stor-altid.

Men hvorfor hulen står alle Danskerne så i kø i de lortebutikker?- for at spare penge-
Hvor spares der? bla på personalet, og det er næppe heller de skarpeste knive i skuffen som vil arbejde sådanne steder.
Går du i mindre butikker er det ofte lidt dyrere, men du har faguddannet personale, og LANGT bedre service.
Det burde folk tænke på næste gang de står i Bilka eller et andet lortested og bitcher over at ekspedienten ikke fatter hvad der er forskel på en ananas og en agurk.

11-08-2009 00:45 #54| 0

@Status

"Det er meget klodset formuleret. ´Kunden har ret til at ombytte en vare til en tilsvarende, såfremt der ikke er fejl eller mangler påført af køber. Der er flere præcedensdomme på det område."

Kom nu med nogle link. Du må have læst det et eller andet sted.

Jeg har aldrig hørt om en ret til at få ombytttet en vare uden fejl eller mangler.

11-08-2009 01:02 #55| 0
OP

Fra faxklo`s link

Eksempler på mangler efter købeloven:

Varen svarer ikke til den betegnelse, den er solgt under
• Sofaen er solgt som en lædersofa, men det viser sig, at kun hynderne er læder, mens stellet er beklædt med kunstlæder.
Jeg tror den er ny, men den er brugt.

Varen svarer ikke til det, du havde aftalt med sælgeren
• Du har bestilt en sort cykel, men får leveret en grøn.
Jeg bestiller en ny, men for en brugt.

Jeg tager derud imorgen og fuldstændig overbevist om jeg for en ny. Så må vi se om det også bliver til kompensation. Jeg skal nok fortælle jer om hvordan det forløber.

11-08-2009 23:53 #56| 0
OP

Da jeg komme ud i elgiganten står der en kæmpe skilt "14 dages fuld retur ret" og manden løfter ikke så meget øjenbrynet da jeg fortæller min historie.
Han beklager de kan ikke kompensere for noget der ikke er solgt hos dem, men tager maskinen og det åbnede brugte komponent stik retur og giver mig mine penge tilbage, venlig og smilende.
Jeg vælger ikke at købe en anden xbox.

Alt forløb fuldstændig uden problemer. Ingen klager herfra.

12-08-2009 01:07 #57| 0

Kan man ikke 'resette/formatere' sådan en Xbox?

12-08-2009 01:13 #58| 0

@Diceboy
Ja, og så kan du selv gætte hvad der sker med den Xbox nu......
Sælges til en anden Diceboy, der måske ikke spiller online, eller bare ikke fatter hvad der sker.

Men det er jo ikke din skyld.

Jeg HADER El-bæganten.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar