Kære PN
Jeg er sgu blevet noget rusten i at søge job. Faktisk er det knap 15 år siden, at jeg skrev en jobansøgning. Nu er tiden dog måske kommet til, at det er på tide at støve pennen af og sætte nogle ord sammen, der muligvis kan lande mig et nyt job.
Det er ikke så meget jobansøgningen, som jeg i første omgang tænker på, men hvilke spørgsmål, som jeg skal stille telefonisk først. Det virker som en god plan at være interesseret og så bliver der lagt mærke til ens navn i ansøgningspuljen, når man kommer til det stadie.
Jeg har dog aldrig ringet på forhånd til i forbindelse med en stilling, men da det er en lederstilling, så virker det mere professionelt at gøre det på den måde i min optik.
Stillingen er en lederstilling indenfor IT i det offentlige. Det er ligeledes, hvad jeg besidder i dag, men stillingen her er lige niveauet højere end mit nuværende job. Til trods for at jeg har været med til mange ansættelser, så har jeg aldrig prøvet, at der er nogle, der har ringet til mig på forhånd, men det er heller ikke kutymen på det niveau, som jeg ansætter til.
Selvfølgelig har jeg selv nogle ideer til spørgsmål, men jeg tror hellere, at jeg vil lade kanvassen være blank til jeres inputs.
Derfor: Hvilke spørgsmål skal jeg stille ved en telefonisk henvendelse før en ansøgning?