NyBrugerUdenTøj skrev:Så er vi jo bare nogen, der finder det mere "psykopatisk" at opfede dyr unaturligt i bure efter samlebåndsprincippet, og lade dem leve et elendigt liv med det ene formål at ende i en fryseboks med et prismærke på, inden vi æder dem med "god samvittighed" over, at vi ikke selv har trykket på aftrækkeren. Men sådan er vi jo så forskellige. Out of sight out of mind, I guess!
Det er flot regnet ud, MY MAN.. Obv. Det ville dog stadigvæk, være et værre sidespor, hvis folk de decideret nød at pine og dræbe..
djoffer skrev:
Er du vegetar eller bare helt enormt hyklerisk?
JA! prøver og være 100% vegansk (ok, ikke 100% hvis det indebærer at man en fanatisk/retarderet anti-speciecist) men det burde ikke have nogen betydning, for min besked, har dog altid haft de tanker, men har ikke lige magtet og sætte mig ind i det, og antaget at det selvfølgelig var nødvændigt og logisk, at misbruge dyr.
NanoQ skrev:
Rart at se, et indlæg der rent faktisk giver lidt mening. Jeg kan ikke se noget psykopatisk i den jagtform jeg driver. De få gange det sker, at et dyr ikke dør i knaldet, er det bestemt ikke sjovt.
Jeg ved ikke hvad madindoktrinering er. Jeg kun e gå veggie, men det sker ikke. Jeg vil have mit kød. Kunne jeg få fantastisk kød af god kvalitet, uden det gik ud over Bambi, haremis eller Gurli Gris, ville det da være fantastisk. Sådan er virkeligheden bare ikke. Og jeg vælger det bedste alternativ.
Du er super empatisk, lyder det til. Hvilket det er svært at sige noget ondt imod. Men det er altså en lidt irrationel empati.
Vidste godt, at det nok ville være en fejl, og bruge ordet psykopatisk.. Måske nærmere sociopatisk, eller, jeg ville nok nærmere formulere det med nogle andre ord..
Mad indoktrinering, er sjovt nok den del af din indoktrinering, som indebærer madvaner.
Pff, jeg kunne nemt trives med at påføre andre negativitet og lidelse, men jo, en af de få ting jeg vil give min mor props for, er at have lykkedes rimelig godt, med at banke noget empati og etik/moral, ind i bøtten på mig som lille (bla. ved og læse biblen, og forklare moralen osv.).