Da jeg ikke gider skrive smøren igen, får i sagen som jeg har skrevet den til Stadiums kundeservice.
Jeg vil gerne høre jeres mening.
Hej Stadium
Jeg har lige haft en knap så god oplevelse i en af jeres butikker (Kolding Storcenter)
Jeg har købt et par træningsbukser d. 9/12-2013 til min kæreste i julegave. Da i tilbyder bytning af varer får jeg et byttemærke på. Træningsbukserne er købt til 199 kr.
Da de desværre er for store vil hun gerne have byttet dem til en størrelse mindre.
Det gør hun i dag hvor butikken kører med 50% på alt i butikken. Hun finder bukserne i en størrelse mindre, og regner selvfølgelig med at hun skal give 99,50 kr. for dem, og derfor enten kan finde varer for det resterende beløb eller får et tilgodebevis. Det bliver afvist med begrundelsen at varen er den samme.
Dette siger min kæreste til mig efter hun er trådt ud af køen, og jeg siger at det ikke kan være rigtigt, da varen hun kom med havde byttemærke på og derfor havde en værdi af 199 kr, hvorimod de bukser hun køber koster 99,50 kr.
Jeg stiller mig i kø igen, og min kæreste har fundet et par bukser magen til i en anden farve hun gerne vil have. Jeg forklarer butikschefen sagen, og at jeg gerne vil have de ekstra par bukser, men hun mener at jeres medarbejder har gjort det korrekte. Jeg spørger så; ”Hvis min kæreste havde bedt om at få et tilgodebevis, havde hun fået et på 199 kr?”. Til dette svarer butikschefen ”ja”. Jeg spørger så; ”Ville hun så ikke have kunne købe 2 par af de samme varer for 199 kr ?”, ”jo” bliver der svaret med forlængelsen ”men nu er det for sent”. Herefter prøver jeg at forklare hende sagen igen, men samtalen går i hårdknude, da hun holder på sit argument, og henviser mig til denne kontaktformular.
Kan dette virkelig passe? Dette synes jeg er utrolig dårlig service. Jeg vil meget gerne kontaktes, enten på mail eller telefon, da jeg mener vi har 99.50 kr. til gode i jeres butik.
Med venlig hilsen
Jesper Kristjansen
Hvem har ret (returvare i Stadium) "Update"
Du har ret det simpelhen unfair.
Men nu er du jo gået fra butikken så glem de 100kr og handel et sted.
Disse situationer opstår dagligt med ting der skal byttes (mens varen er kommed på udsalg) de fleste er dog large nok til og skænke et tilgodebevis.
Min kone prøvede noget lignende sidste år. Hun havde fået en jakke i julegave til 1200, hin brød sig ikke om jakken og ville ned og bytte den, men da jakken var sat 50% ned efter jul, så ville de kun give hende et tilgodebevis på 600.
Hun skabte sig så meget dernede at de til sidst gav hende et tilgodebevis på det fulde beløb
Jeg prøvede at holde mig lidt i ro, da jeg er en stor mand (2 meter), og det kan nemt tolkes meget aggressivt hvis jeg hæver stemmen, (selvom jeg i mit 30 årige liv aldrig har været i nogen form for ballade).
Hun blev ved med at henvise til deres online kontaktformular, som jeg så har skrevet til.
Måske er jeg snæversynet, men forstår slet ikke du gider stå og skabe en situation i butikken for 100 kr. taget i betragtning af at din kæreste har fået den rette størrelse.
Havde du købt den rigtige størrelse havde i vel ikke krævet 100 kr fordi at de nu var på tilbud?
Der er så mange der benytter det "trick" og købe julegaver og så bytte dem på udsalg (siger ikke det er bevidst at du har købt en anden størrelse) men forstår sgu godt hvis butikken argumenterer imod når i får præcis den samme vare med igen.
Det sidste med tilgode beviset osv er selvfølgelig ikke helt heldigt udtalt af butikchefen.
ktothep skrev:
Måske er jeg snæversynet, men forstår slet ikke du gider stå og skabe en situation i butikken for 100 kr. taget i betragtning af at din kæreste har fået den rette størrelse.
Havde du købt den rigtige størrelse havde i vel ikke krævet 100 kr fordi at de nu var på tilbud?
Der er så mange der benytter det "trick" og købe julegaver og så bytte dem på udsalg (siger ikke det er bevist at du har købt en anden størrelse) men forstår sgu godt hvis butikken argumentere imod når i får præcis den samme vare med igen.
Det sidste med tilgode beviset osv er selvfølgelig ikke helt heldigt udtalt af butikchefen.
Jeg kan godt se hvor du vil hen, men de er købt i god tro mht størrelsen.
Det er også den med tilgodebeviset der pisser mig mest af.
Jeg går ind for god karma, og prøver at behandle alles erhverv med respekt. Hvis jeg får god info og service, så køber jeg en vare i butikken i stedet for at gå hjem og bestille den på nettet. Jeg svarer altid høfligt osv. når jeg er i butikker.
Er det ikke ret standard, at hvis man vælger at bytte sin vare lige over for noget magen til, så får man kun den vare, uanset nedsættelser i perioden inden?
Men hvad er problemet? Du har en vare nu, og du har (forhåbentligt da) den bon du fik med på købet -> Ind i en anden Stadium, få et tilgodebevis -> vend tilbage til den gamle Stadium og lav et troll-fjæs når du køber 2 par træningsbukser.
@Polen
Jeg vil mene det er en anden situation her, da butikken i dette tilfælde bevidst prøver at stjæle halvdelen af jakkens værdi. Har man købt noget og skal have det retur, så skal man naturligvis have hele varens værdi retur, og ikke kun halvdelen eller noget. Ellers noget af en gylden forretning man kunne lave... Sælg en masse lort, sæt det ned til 2% i pris bagefter, og når alle fjolserne kommer og vil have tilgodebevis så....
Man skal selvfølgelig have 2 par bukser i dette tilfælde. Der er tale om dårlige tabere i butikken. Alternativt må de jo holde udsalg fra start af december. Oplevede forrige år at jeg skulle bytte en gave for min søn i legekæden, til min overraskelse var alting i butikken til ½ pris den dag. Jeg var i udgangspunkt tøvende, men der var ingen slinger i valsen fra ekspedientens side. Så vi kom hjem med gaven dobbelt op. Selvom vi har lært at det kan svare sig at vente med at pakke gaven op og derefter bytte er det ikke noget vi praktiserer..men jeg undrer mig over at de ikke bare sætter skidtet ned til ½ pris i hele december istedet, så får de da gang i salget =)
Jeg vil straks tage alle mine julegaver med til de butikker hvor de er købt, og kræve differencen mellem købspris og udsalgspris udbetalt... Altså bare bytte dem til samme varer.
ehm... Eller måske ikke.
NanoQ skrev:
Jeg vil straks tage alle mine julegaver med til de butikker hvor de er købt, og kræve differencen mellem købspris og udsalgspris udbetalt... Altså bare bytte dem til samme varer.
ehm... Eller måske ikke.
Prøv dog...du bliver nok afvist, men du kan jo komme hjem med det dobbelte i varer istedet
Forstår godt butikken. Synes det er noget fis at komme og kræve 2 par bukser for det ene par, man havde i forvejen.
Hvis du virkelig går ind for god karma, så synes jeg du skulle bruge deres bytteservice til loyalt at bytte til den rigtige størrelse og skippe den der "jeg vil have mere"-opfattelse.
Tror du er sluppet billigt, hvis kæresten ikke er blevet sur over, at du troede at hun var større end hun er ;-)
Det er en lidt sjov problemstilling, da hun jo får lige præcis det samme som hun kommer med.. Men kan sagtens forstå jeres utilfredshed..
Men hvad hvis situationen var omvendt og bukserne nu kostede 299?
Selvfølgelig skal de bare byttes lige over men hvis de så går i stykker skal du også have 199 tilbage og ikke 99.
Og det er vel et samvittigheds spørgsmål om man vil have et tilgodebevis på 199 og så vælge og købe 2 par?!
Var i gang med at skrive en "venner med de kendte joke", men så fandt jeg ud af at OP hedder Peller og ikke Pellez :(
husk forøveigt, at det er en service, og ikke en ret, at i overhovedet KAN bytte tingene.
Hvis de 100,- er vigtige, så:
Find en Stadium butik i nærliggende by > få et tilgodebevis > køb 2 par bukser :).
Iflg købeloven har du ret til at få 99,50 tilbage, eller selvfølgelig få 2 par bukser ialt.
Det bør ikke være til diskussion....
Men det er op til din samvittighed, om du vil udnytte/misbruge butikkens bytteservice.
Butikkens håndtering af denne situation er dog ikke den bedste...
ShadeStar skrev:
Iflg købeloven har du ret til at få 99,50 tilbage, eller selvfølgelig få 2 par bukser ialt.
Det bør ikke være til diskussion....
Men det er op til din samvittighed, om du vil udnytte/misbruge butikkens bytteservice.
Butikkens håndtering af denne situation er dog ikke den bedste...
Du har ingen fortrydelsret ifølge købeloven, så man har ikke ret til at få noget som helst tilbage.
Det er en service butikken kan tilbyde, men købeloven har intet med det at gøre.
ShadeStar skrev:
Iflg købeloven har du ret til at få 99,50 tilbage, eller selvfølgelig få 2 par bukser ialt.
Det bør ikke være til diskussion....
Men det er op til din samvittighed, om du vil udnytte/misbruge butikkens bytteservice.
Butikkens håndtering af denne situation er dog ikke den bedste...
Hvor står det henne i købeloven?
I og med at butikken yder bytteservice, dvs at kunden kan bytte sin vare til andre varer eller gavekort, så giver det i denne situation, at kunden selvfølgelig kan vælge 99,50 på gavekort, eller finde varer for beløbet.
Det er det svar som forbrugerrådet giver, hvis man spørger dem om en lignende situation.
At vi(og butikken) så synes det er amoralsk forkert, det er en helt anden snak.
Jeg har arbejdet som butikchef/distriktchef i de sidste 15 år, og man lader selvfølgelig kunden gå hjem med 2 par bukser, som en del af god kundeservice.
Så kan man stå i baglokalet bagefter og ryste på hovedet over den mentalitet, men det er igen for sagen uvedkommende.
Kort sagt, hvis butikken har bytteservice, der lader kunden få det fulde beløb på gavekort, så kan kunden SELVFØLGELIG også vælge i OP's tilfælde, at få et ekstra sæt bukser med hjem.
ShadeStar, og hvor er det lige, købeloven kommer ind der? Du må jo kende den godt, når du nu har været butikschef i 15 år. :-)
Sjovt at der bliver snakket om samvittighed fra kundens synsvinkel. Samme personer synes vel, at det er helt OK, at butikkerne instant sætter priserne så meget ned på varerene efter jul?
der er altså ret stor forskel på at modtage en god service, og benytte en lovsikret ret.
ShadeStar skrev:
I og med at butikken yder bytteservice, dvs at kunden kan bytte sin vare til andre varer eller gavekort, så giver det i denne situation, at kunden selvfølgelig kan vælge 99,50 på gavekort, eller finde varer for beløbet.
Det er det svar som forbrugerrådet giver, hvis man spørger dem om en lignende situation.
At vi(og butikken) så synes det er amoralsk forkert, det er en helt anden snak.
Jeg har arbejdet som butikchef/distriktchef i de sidste 15 år, og man lader selvfølgelig kunden gå hjem med 2 par bukser, som en del af god kundeservice.
Så kan man stå i baglokalet bagefter og ryste på hovedet over den mentalitet, men det er igen for sagen uvedkommende.
Kort sagt, hvis butikken har bytteservice, der lader kunden få det fulde beløb på gavekort, så kan kunden SELVFØLGELIG også vælge i OP's tilfælde, at få et ekstra sæt bukser med hjem.
1. Det hedder umoralsk (amoralsk er noget andet).
2. Jeg tror du mener moralsk forkert. Enten det eller bare "umoralsk". Det andet giver ikke mening i denne sammenhæng.
:)
Forstår slet ikke at det er et problem, OP har jo tydeligvis reglerne på sin side, jeg vil gå så langt som at sige at det er et "velkendt trick" at bytte sine gaver i starten af januar(hvilket så er blevet til 27. december de senere år).Personligt orker jeg ikke at skulle gå rundt og bytte alle mine gaver frem og tilbage, men det er da helt fair at dem som bruger tiden på det kan få det til udsalgsprisen.
Hvis det er så stort et problem for butikken at der kommer ned og får en allerede købt vare til halv pris, så kan det jo meget enkelt løses ved at man enten ikke giver mulighed for at bytte varen(hvilket jo er lovligt), eller at man venter til midten af januar med at hold udsalg, således at byttefristen for de varer som er solgt som julegaver er udløbet.
Men her er problemet jo at forretningerne selv er så pisse grådige at de absolut skal komme først med juleudsalget(ellers mister de jo penge), og de giver netop den byteservice for at folk ikke skal fravælge deres forretning når alle julegaverne bliver købt i december, og alt i alt forestiller jeg mig ikke på nogen måde at det er en dårlig forretning i det lange løb at give de services.
You win some you Lose some, butikkerne skal bare stoppe med at whine, når man kan sætte en vare ned til 50% giver det sig at bruttoavancen på varen i forvej ikke er helt lav, og hvilken butikschef er i øvrigt så stupid at han mister fremtidige kunder for fucking 100 kr??
Så vidt jeg ved indeholder købeloven faktisk en paragraf omhandlede kundens ret til at få differencen udbetalt såfremt en identisk vare sættes markant ned inden for 14 dage efter købstidspunktet.
Jeg har en gang gjort brug af reglen i forbindelse med køb af en cykel - 8 dage senere blev nøjagtigt samme cykel sat ned til halv Pris. Jeg gik ned i butikken med min bon/ købsbevis og fik uden brok refunderet halvdelen af prisen.
OP har derfor, så vidt jeg ved, ret til at få udbetalt differencen mellem købspris og tilbudspris.
Jeg har kun min mobil, der er temmelig low på strøm så jeg kan ikke finde dokumentation lige nu.. Men jeg fik dengang info fra min veninde, der på det tidspunkt var butiksejer i en Noa Noa.
Edit: jeg kani kke finde noget, der understøtter min påstand og kan ikke få fat på min veninde og få paragraffen fra hende.
Måske skal jeg bare glæde mig over de 1500kr jeg fik tilbage uden brok i Kvickly dengang
Uden jeg vidste besked har den bedre halvdel været i Matas idag for at bytte en stor kande parfume og da der samtidigt var startet udsalg kom hun hjem med ramedier for det dobbelte...så det er åbenbart standard i det område vi handler i..
@ nanoregelrytter no 1
Tillykke du er en perfekt samfundsborger.
Men må være surt, at være så indoktrineret...
Det er klamt i sig selv at en vare bliver sat ned til halv pris dagen efter jul.?
så kommer det argument, de behøver ikke at tage tilbage osv. Men tror du bare de gør det for at være flinke? Eller måske det er en god forretnings metode ?
Come on, vi ved godt alle det handler om folk bruger penge, men find sgu da en lidt mere clasy måde at tag røven på folk end det åbenlyse pis der.
Nu har jeg arbejdet i sportmaster i 7 år , og bestiller ikke andet end at refundere tilbudsdifferencen i disse dage. Det er godt træls- Men er god service og kunden kommer igen.
Amatør håndteret af den pågældende butik!
Hwa så NanoQ?
eller NanoIQ.... e he hehe
Altså du har vel stadig en bon på bukserne at de er 199 kr værd? Ellers har butikken jo stjålet 99,5 kr fra dig.
Har stået i sportsbutik i 6 års tid, det virker helt sygt den måde de håndterer dette på. Det er op til den enkelte butik/kæde om de vil have en bytteservice, men går stærkt ud fra at Stadiums er tilsvarende Intersport og Sportmasters, hvor difference skal udbetales i sådan et tilfælde.
Helt åndssvagt dårlig service, kan næsten ikke forestille mig at du ikke får medhold fra deres hovedkontor.
Er virkelig overrasket over hvor mange der tager butikkens parti i denne sag. Man er da i sin gode ret til at benytte den retur ordning butikken tilbyder.
Hvis jeg var op havde jeg taget tilbage med bukserne og den gamle bon på 199. Fundet den samme ekspedient. Byttet bukserne til et gavekort. Efterfølgende købt 10 par bukser og instant bedt om pengene igen for de 9 af dem.
Er klar over det kun er 100kr, men det har jo principielt ikke noget med sagen at gøre.
Retarded og barnligt ? Ja. Fortjent? Endnu mere ja!
His Dude skrev:
Hwa så NanoQ?
eller NanoIQ.... e he hehe
For filan du er skarp. Well played sir! :-D
Jeg vil så sige, at de ordninger, butikkerne sætter op for sig selv, er skabt til at blive udnyttet.
Byttes en vare, til tilsvarende vare (i anden størrelse/farve), skal den umiddelbart byttes til samme vare - og ikke andet.
Vælger man i stedet at RETURNERE varen, har man krav på den oprindelige vares værdi (som fremgår af kvittering), der kan udbetales kontant (hvis butikken tilbyder denne mulighed) eller som tilgodebevis. DETTE kan så omsættes til nye varer, som sagtens kan være de samme.
Det vil så sige, at man skyder sig selv lidt i skoen, ved at komme med varen, og blot bede om en ombytning. Det er - som jeg har forstået det - hvad OP har været udsat for. Gå den lange (og lidt fjollede vej). Få et tilgodebevis... og køb nye varer.
Korrekt nanoq. Min kæreste sagde det samme. De har byttet varen, ergo har han ikke ret til refundering af de sølle 100kr.!!
His Dude skrev:NanoQ skrev:
Jeg vil straks tage alle mine julegaver med til de butikker hvor de er købt, og kræve differencen mellem købspris og udsalgspris udbetalt... Altså bare bytte dem til samme varer.
ehm... Eller måske ikke.
Prøv dog...du bliver nok afvist, men du kan jo komme hjem med det dobbelte i varer istedet
I Magasin giver de differencen retur hvis man tager varen og bon'en med derind. IMO standard service, når man vælger at holde udsalg første hverdag efter juleaften.
Jensen, og det er da en fornem service, Magasin giver. Men det er jo ikke en pligt de har :-)
Nano, bliver du aldrig træt af at diskutere for diskussionens skyld?
NanoQ skrev:
Jensen, og det er da en fornem service, Magasin giver. Men det er jo ikke en pligt de har :-)
Jeg vil sige det er en pligt man har, når man har sat et BYTTEMÆRKE på varen.
3: Du bytter når varen er på udsalg
Hvis du bytter din julegave på et tidspunkt, hvor gaven er kommet på udsalg, har du stadig ret til at få det beløb tilbage, som køberen oprindeligt betalte (forudsat at butikken forud har stillet i udsigt at man kan få penge tilbage). Hvis butikken bytter til andre varer, har du ret til at bytte til en anden vare, som koster det samme som den oprindelige.
NanoQ skrev:
Jensen, og det er da en fornem service, Magasin giver. Men det er jo ikke en pligt de har :-)
Synes jeg heller ikke at jeg gav udtryk for. Men gæt selv hvor jeg handler, hvis jeg skal have en standard stangvare, og ved at jeg får den service?
Lige en update på denne sag.
Stadium gav mig ret, og synes det var en uheldig oplevelse jeg var blevet udsat for. Jeg fik derfor et gavekort på beløbet tilsendt.
2 emails. ja puhaaa. Det tog 4-6 timer at strække den skrivekrampe ud.
Tillykke. Synes at det er fint at du fulgte op på sagen selvom det kun drejede sig om 100 kr.
Gratz.
@iskov
Man behøver ikke ligge sig fladt og tag dén, bare fordi man kan lide pik. Husk det.
Jeg er godt klar over jeg nok ville få folk på nakken, men jeg synes dit eksempel er lidt ekstremt Nurse.
@Walnuts
Teoretisk set, hvis man kan lide pik skal man vel ikke sige nej, eller hvad? Hvor vil du hen? Jeg vil helst ikke lege med dig, god dag!