Hej PN,
I forbindelse med totalskade af min bil og en flytning, så har familien brug for to biler. Men det er lige hvordan sammensætningen skal være?
Som udgangpunkt er budgettet på max 350.000 kr.
Jeg kører omkring 30.000 km om året. Så det vil være fint med en bil der kører nogenlunde langt på literen.
Min kæreste kører omkring 10.000 km om året.
Vi har i hvertfald brug for en stationcar, da vi har et barn og hund. på sigt to børn.
Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg fx. skal have en polo som kører rigtig langt på literen og vi så skal have en lidt billigere stationcar.
Skal det være en helt ny bil og en ældre, eller skal det være 2 semi nye?
Jeg har en forkærlighed for tyske biler, og bliver nok svært at overtale ved asiatiske og til dels franske biler.
Hvilke biler
Imo en ældre (6-9 år) stationcar til fruen, som ikke kører så meget. Budget kunne være 70-90k. Jeg kører selv en 2004 Astra stationcar, som er en klasse brugt bil i den prisklasse.
Alternativet er en nyere fx Mondeo til 175-200K.
For de resterende 250K kan du ihvertfald købe pæn nyere bil i golfklassen, eller 150k ved at gå i poloklassen.
Jeg kigger lidt på en brugt Opel Zafira, der er da noget seriøst plads i bagagerummet.
Altså hvis i planlægger at tage på langtur med hund, barnevogn + 2 børn så skal i nok op i et lidt større bagagerum end astra'en og måske også større end mondeo'en. Barnevogn + tasker kan fint være i en astra størrelse. Hvor stor er hunden og skal den med?
Hvad er dine planer ellers med plads i bagagerummet?
Hunden er på størrelse med en golden retriever.
Det er jo ret sjældent at vi skal på en lang tur, hvor vi skal have barnevogn og det hele med. På et tidspunkt bliver det jo også en klapvogn istedet for.
Jeg overvejer lidt, om det var bedre at køre i to biler de par gange om året, hvor man virkelig skal have det hele med.
Imo er det klart bedst at kunne være i én bil.
Er barn nr. 2 lige på trapperne eller nærmere 4-5 år væk?
Nu er den første 4 måneder, så ikke lige på trapperne. Men maks 3 år vil jeg skyde på.
Hvis man nu kan have hund og barnevogn i bagagerum, så kommer man vel langt med en tagboks?
krabbefar skrev:
Jeg kigger lidt på en brugt Opel Zafira, der er da noget seriøst plads i bagagerummet.
Jeg har engang haft en Meriva og det er en ganske udmærket bil. Zafiraen skulle efter sigende være endnu bedre. Bare sørg for at få en pæn stor motor til den.
Som den anden bil kunne du kigge på en Mazda2, som kører ca. 20 km/l og har vundet utallige priser.
Så kommer du til at skulle have barnevogn i bilen, i en del år endnu. Jeg er ikke helt skrap på hvor meget sådan en hund fylder, men jeg forestiller mig at den trods alt fylder en del i bagagerummet, så sammen med barnevognen vil jeg anbefale at tjekke biler i Mondeo klassen ud, for at se om der er nok plads.
Mht tagboks så kan man klappe barnevogne ret meget sammen, så der kan være et par tasker oveni, det svære er at få nok 'gulvplads' i bagerummet til både at have hunden og barnevognen.
Alternativet er at have hunden på bagsædet indtil i får et barn mere, det giver mulighed for at tage en mindre klasse bil, men så skal horisonten nok være længere end 3 år.
Tjek firmaklasse stationcars eller mpv i klassen omkring 200k imo.
Mondeo, Passat, Octavia eller Mazda 5, Ford S-max osv.
Er usikker på fx VW Touran opfylder bagerumskravet. EDIT: VW Sharan er nok mere oplagt en Touran.
Jeg har med vilje undladt franske biler jf. din OP, men Renault Scenic skulle have fint med plads og vist nok være blevet mere pålidelig de seneste år.
Vi har to små børn (1 og 3 år).
Jeg tror ikke du skal regne med at have to voksne, to børn, en hund og bagage i een bil :-)
Sats hellere på at køre i to biler, når det er nødvendigt.
Vi kører Ford Focus st.car, som en nummeret mindre en mondeo. Vi kan knap nok være der, når vi skal afsted med begge unger og oppakning. En hund oveni tror jeg ikke på kan lade sig gøre i en "almindelig" bil.
@ 7913
Heller ikke i en større Mondeo med en tagboks til bagage?
Vil tro en C-max/S-max er langt mere ideelt til en børnefamilie med hund.
S-maxen dræber dog budgettet lidt med mindre den må have kørt 250k km, dog blandt de aller bedste kør-selv-ferie biler på markedet.
Mit personlige valg ville nok være noget a la:
S-max som familiebilen (Diesel-versionen er mærkbart dyrere og kører "kun" 3 km/l længere.)
www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/s-max/20-trend/1588553
Og så en semibrugt lille bil til konen som en Up/Clio/whatever for de resterende 100k.
Hunden fylder vel hele/det meste af bagagerummet, gør den ikke?
Det samme gør en barnevogn. Hvis det skal lykkes, tror jeg du skal satse på et stativ bagpå til barnevognen også. Så har du hunden i bagagerummet, barnevognen bagpå og bagagen i tagboksen :-)
Tror måske du bliver overrasket over, hvor meget "skrammel" man skal have med, når man har to unger med på tur, hehe. Herhjemme er det dog altid min kone, der pakker, så måske kunne det gøres mere "økonomisk", hvis jeg gjorde det...
Køb noget billigt lort til fruen..En ældre stadioncar, men du får fat i en dejlig to personers med lidt muskelkraft... yeeeep!
Jeg har netop skiftet min gamle trætte Mondeo fra 2002 ud med en 2009'er. En TDCI 140'er, med 120K på tælleren. Masser af plads, og super komfort.
Jeg har brugt lang tid på at google, prøve andre biler og snakke med folk. Til en pris af 159.000 var der simpelt hen ikke noget alternativ. Bilen har ingen fejl, kører fantastisk og er imo ganske pæn. Fin plads til længere ture med 2 voksne, 2 børn, labrador og bagage.
Som en sidebemærkning, var det et krav for mig, at der kan ligge en fuldlængde luftmadras i bilen, når bagsæder er lagt ned. ;)
Og så skal jeg lige nævne, at jeg kører ~40-50.000 per år.
Ville jeg lægge lidt flere penge i den, ville jeg have valgt en Platinum X model - den har ALT i udstyr og suveræne sæder.
Jeg tror det bliver en Mondeo, den er ret lækker og har vildt meget udstyr.
Hvad kan man forvente at få af afslag til en brugt bil til 200.000-250.000 kr.?
@ deadboy
Ville det være bedre at handle noget udstyr med, eksempelvis vinterdæk?
saab 9-3 stc 1,8t med hirsch fra 2009. De er faldet vildt i pris og kører sindsygt godt
@Krabbefar
Det kan der sagtens være mening med. Forhandleren kan have nogle par stående han har fået med i en byttebil. Så de er "gratis" for ham at give med. Men kør ham lidt klingen, der er altid lidt at hente..
Men lad nu være med at gå ind og regn med at få kastet kæmpe afslag og store nye fælge med. For så kommer du nok tomhændet hjem :)
Det er svært at handle på Mondeoer. De er uhyggeligt populære brugtbiler (Grundet ekstremt værdifald de første par år), så forhandlerne har dem ikke stående længe.
@ NanoQ
Jeg har lige kigget på nogle næsten nye fra 2012. Jeg synes det er helt vildt hvad de taber på et år og mellem 10-20k kilometer.
Aldrig køb nye biler imo... Værditabet er simpelthen for ekstremt
EDIT: Præcisering - jeg taler primært om fabriksnye biler her.
@ lolAI
Nu var det også den afskrivning den allerede havde taget.
Årh stop nu med det "aldrig køb nye biler"
Du skal jo også tage højde for købernes økonomiske situation ..
Ja brugte biler er billigere, men du ved jo ikke hvad du får!! Måske en bil der kommer til at kræve mange reps...
Køb en lupo til konen der kører 33 på literen... Den køre faktisk rigtig fint og har automatgear og kan parkeres alle steder. Den kan købes for omkring 40K og er næsten gratis at forsikre...
Lige nu kan der gøres rigtig gode handler på brugte biler i den lidt dyre ende... Se eksempelvis på audi a4 eller a6 stationcar...
Sådan har jeg spillet den :-)
Nu må I lige hjælpe mig. Jeg tror det skal være en Mondeo, men kan ikke helt finde ud af hvilken model/årgang/udstyr jeg skal vælge.
1. Billig 2008/2009 uden alt for meget udstyr. Pris ca. 180-200K
Valg nr. 1
2. Lidt dyrere 2008/2009 med alt i udstyr. Pris 250K
Valg nr. 2
3. Endnu dyrere model fra 2012 med få kilometer og ikke så meget udstyr. Pris 280-320K
Valg nr. 3
Modellerne er blot eksempler.
Jeg vil anbefale dig ikke at købe Mondeo'en i diesel versionen, ikke fordi der er noget galt med den, men fordi jeg antog at det var konen (med det mindre kørselsbehov) der skulle have den største bil og primært hente ungerne. Til dit kørselsbehov er en dieselbil mere anbefalelsesværdig.
Hvilken model du skal vælge kommer jo helt an på hvor højt du værdsætter udstyr, men altså selv den billigste du linker til har jo en pæn sjat udstyr ifht. mange andre biler.
Jeg havde nappet eksempel 1, da den har gået kortere og giver jer mulighed for at gå en klasse op i bil nr. 2 (som jeg egentlig regnede med skulle være bilen der pendlede langt).
@lolAI
Hvis du kigger på en ny bil til x kr vs en 3 år gl brugt bil til x kr, så er det altid billigst at vælge den nye bil trods højere afskrivning. Det kan så være andre årsager til at vælge den brugte bil (mere udstyr, større bil, etc.).
Hvis du kigger på en ny bil til x kr vs en 3 år gl brugt til x/2 kr (altså halv pris) så er det tættere end man regner med.
Jørn
Thyssen skrev:
@lolAI
Hvis du kigger på en ny bil til x kr vs en 3 år gl brugt bil til x kr, så er det altid billigst at vælge den nye bil trods højere afskrivning. Det kan så være andre årsager til at vælge den brugte bil (mere udstyr, større bil, etc.).
Hvis du kigger på en ny bil til x kr vs en 3 år gl brugt til x/2 kr (altså halv pris) så er det tættere end man regner med.
Jørn
Kan du vise mig en udregning (i know you can :) ) der bakker dette op? Jeg tror det er overraskende for mange, mig selv inklusiv, den påstand du kommer med her :)
Brugt bil i min terminologi dækker også over dem der lige er kørt ud fra forhandleren og kommer tilbage igen med under 20k på tælleren. I det segment af brugtbiler er der imo langt større værdi end ved en fabriksny bil.
lolAI skrev:
Jeg vil anbefale dig ikke at købe Mondeo'en i diesel versionen, ikke fordi der er noget galt med den, men fordi jeg antog at det var konen (med det mindre kørselsbehov) der skulle have den største bil og primært hente ungerne. Til dit kørselsbehov er en dieselbil mere anbefalelsesværdig.
Hvilken model du skal vælge kommer jo helt an på hvor højt du værdsætter udstyr, men altså selv den billigste du linker til har jo en pæn sjat udstyr ifht. mange andre biler.
Jeg havde nappet eksempel 1, da den har gået kortere og giver jer mulighed for at gå en klasse op i bil nr. 2 (som jeg egentlig regnede med skulle være bilen der pendlede langt).
Det kan godt være, at det har været lidt uklart, men Mondeo'en er til mig.
Thyssen skrev:
@lolAI
Hvis du kigger på en ny bil til x kr vs en 3 år gl brugt bil til x kr, så er det altid billigst at vælge den nye bil trods højere afskrivning. Det kan så være andre årsager til at vælge den brugte bil (mere udstyr, større bil, etc.).
Hvis du kigger på en ny bil til x kr vs en 3 år gl brugt til x/2 kr (altså halv pris) så er det tættere end man regner med.
Jørn
Det vil jeg også gerne se et regnestykke på.
Ok, jeg havde tænkt det omvendt. Rent benzinøkonomisk giver det jo bedst mening.
Jeg havde stadig nappet eksempel 1, da det giver mulighed for at bilen, der skal aflevere og hente børn (går ud fra at fruen primært har den tjans, med den kortere afstand til job), kan vælges en tak større. Når man skal have børn ind og ud af bilen hver dag er det altså rart at man kan komme til og ikke danser rundt i en Picanto.
Eksempel et er identisk med den jeg har købt - blot i anden farve og et år nyere. Den har dog gået 140K, men jeg fik den til 165000 inkl. levering. Jeg er super glad for den.
Sørg for minimum at vælge 140'eren. Den har et helt andet moment, end den mindre version. Og så kunne du overveje at chippe den efterfølgende. Det smider den op på knap 170 heste, uden det går ud over brændstoføkonomien.
Mht. brændstoføkonomi, er de 16.9 nok lidt optimistisk. Når jeg virkelig arbejder for sagen, kan jeg få den op på de 16. Reelt forbrug ligger på 15 - 15.5 ved mit kørselsmønster, som primært er længere ture på hovedvej (jævn kørsel med ~90 km/t. Ved motorvejskørsel lidt lavere, men ikke meget. Op til 130 km/t er forbruget rimeligt stabilt ved jævn kørsel).
@ Lars-Garn
Og hvordan er pladsen i sådan en Ibiza?
Kunne ikke forestille mig at den kommer bare i nærheden af Mondeo.
Hej Krabbefar.
Du kan eventuelt kigge forbi bilpriser.dk og så se hvad de biler du vælger imellem ville koste i indkøb for en forhandler og dernæst klikke på "vis detaljer", og se hvad den så står til i udsalg. Så ved du ca. hvor meget du har at handle med og ikke mindst, om forhandleren tager en uforholdsmæssig høj avance.
EDIT: Fx tjekkede jeg lige dit eksempel 1: Der har forhandleren ikke givet en krone mere end 155.000kr for den, altså har han til garantiperiode, klargøring og avance, indregnet 35000. Der er i dén grad noget at forhandle med. ;)
EDIT2: Dertil skal du notere dig, at forhandleren også tjener mellem 5- og 10000kr, på at lave en financieringsaftale med dig. Men er den fordelagtig for dig, kan du måske lade ham sælge den "med", mod du så får en større avance på bilen.
Mvh. Anders
forhenværende salgschef i bilbrancen.
Og til alle Jer, som skriver at biler falder vildt meget de første kilometre, skal lige notere sig, at ja fx står den Mondeo i eksempel 1 til en listepris i 08 på 423.000kr, men husk på, at RIGTIG mange af de bruge Mondeo'er, som står til salg nu, er tidligere enten leasingbiler eller flådebiler og er solgt fra ny af, til priser der er HELT anderledes.
Jeg har selv oplevet at sælge en ny bil billigere, så få den retur og sælge den som brugt, til samme eller højere pris. Det sker MEGET ofte i netop det segment.
Anders
Et godt eksempel på en bils reelle pris er at kigge på "beskatningsværdien".
Se fx værditabet på denne bil: www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/16-scti-160-trend-stcar/1544863
Nypris 394k, efter 1000km nu: 280k. Den er aldrig solgt ny, for én krone over 310k.
I FDMs bilbudgetter er der nogle ret væsentlige faktorer - bla. hvor længe man har tænkt sig at beholde bilen. Er det 5 år, falder ideen i at købe en ny ogte til jorden (afhængigt af bilmodel. Ved en Mondeo er nykøb et nogo, hvor det er for en 5 årig periode)
Der er en masse ubekendte. Min pointe var bare at man ikke skal afskrive (LOL) en ny bil som værende meget dyr.
Kender man en mekaniker eller kan fikse biler selv, så har man også mindre risiko ved en brugt bil.
Regnestykket er tættere end man tror.
Hvad vil I tro mit valg nr. 2 kan forhandles ned til?
Valg nr. 2
krabbefar@
Den er ALT for dyr. En knapt 5 år gammel bil med næsten 150k km til en kvart mio? Jeg ville ALDRIG give over 200k for den bil, om den så stod som et suttet bolche. -Forhandleren har ikke givet mere end 150-160k for den bil. Husk på, at årsagen til du ikke kan finde den i brugtlisterne, er at der er solgt under 50 biler af modellen fra ny af. -Og ja, det er et udstyrsmega, men omvendt, den er jo ALDRIG solgt ny, for en kr over 400k. ;)
Her er en magen til, der er allerede de første 20dkk at spare + forhandling.
www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/22-tdci-175-titanium-x-stcar/1572194
Anders
@ GrimGladGris
Jeg synes den er ret fin, men ja også meget dyr.
Men det er vel ikke realistisk at få den handlet ned til 200K.
Nu siger du den aldrig har været solgt for over 400K, er det fordi den er importeret fra Tyskland, eller hvordan kommer du frem til det?
krabbefar@
Ford er nogen drønnerter overfor private kunder. De har i MANGE år haft et meget stort salg til leasingselskaber, med meget store nybilsrabatter. Det var det jeg antydede i det jeg skrev om "beskatningsværdien" længere oppe. Jeg gav dig et eksempel på en 1,6 turbo, med blot 1000km på tællleren til 280k, den har en listepris på knap 400k fra ny. -Forhandleren tjener stadig penge på at sælge den, til 280k. Det burde fortælle dig, at der gives MEGET store rabatter på nye Ford. Ydermere, fordi en Mondeo netop har været en storsælgende model i mange år, er der også vanvittigt mange biler på markedet nu, som leasingselskaberne skyder ud på markedet. De foræres næsten væk på de store bilauktioner. -Det er bestemt købers marked.
Husk på, til 250k kan du altså købe dig en brugt Audi A4, BMW 320D eller VW Passat: Alle i stationcar og med dieselmotor. Alle de 3, vil holde prisen LANGT bedre end en 5 år gammel Mondeo. En Mondeo, med det store udbud der er af dem, får ca deres værdi halveret på 3 år. Bilpriser.dk vurderede den kun til 159k....
Anders
Hvorfor ikke vælge en Mondeo fra 2006? Her kan du få en glimrende familiebil for 100.000 kr.
mortenj@
Spot on: Den Mondeo han kigger på til 250k, er ikke mere værd end 100k om 2 år. ;)
Anders
@ GGG
Ok det kan jeg godt se.
Så må jeg se om jeg kan få den godt ned i pris hvis jeg vælger den.
Nogle gode tricks?
Hvis du ser mit valg nr. 3, så er den fra 2012 og har kørt 3.000 km.
Den har vel ikke været ved et leasingselskab?
krabbefar@
Jae, det er i hvertfald et langt bedre bud. Jeg ville så kigge efter den nye motor, med 163hk i stedet. Der er et par stykker af dem, med 10-20k på tælleren, til samme pris som den du har listet.(Også med titanium-udstyr). Jeg kan i øvrigt se, der er en 2,0 140hk, med blot 9000km på tælleren, også fra 2012: Til 270k. Den havde jeg snuppet og gemt de 50k til noget andet sjovt. Om ikke andet, skal du være opmærksom på, at du ikke får ret meget mere for en brugt Titanium fremfor en brugt Trend.
www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-140-trend-stcar/1473431
Bemærk i teksten, at firmabilbeskatningen er 275k: Det er hvad bilen reelt bliver solgt til... Mod en listepris fra ny, på 407k..
Anders
@ GGG
ok tak for hjælpen. Vi må se hvad det bliver til.
Synes stadig den er lækker med alt det udstyr, men det er nok ikke realistisk at handle den ned omkring de 200K
krabbefar@
Heh ja. Uanset hvad, er det altid spændende med ny bil. :)
Du kunne evt. tage en udskrift med fra bilpriser.dk og vise forhandleren: Så bliver han nok lidt stram i ansigtet, når han kan se du er klar over, at manden forsøger at sælge dig en brugt bil til 250k med 80-90k i avance ;)
Anders
Kan du ikke lige prøve at fortælle hvad du taster ind på bilpriser.dk?
Altså jeg går ind på købsvurdering.
På listen over biler kan jeg kun vælge 2.2 TDCi diesel partikelfilter, Titanium. Jeg kan ikke vælge model X. (ved ikke helt hvad dette står for)
Hvor meget sætter du ekstraudstyr til?
Jeg kommer frem til en pris omkring 215-232 alt efter stand.
Det giver så følgende resultat:
Anders
Ok men hvis du vælger køb ved forhandler giver det ca 192k.
Er det helt fair at skrive 50k i ekstraudstyr? Er det ikke nypriser i ekstraudstyr man skal skrive?
Bare dvd navigation koster vel næsten 50k
GGG, du bliver ved med at nævne, at bilerne er solgt for langt under listeprisen fra ny. Det er helt korrekt - men det har absolut ingen relevans for brugtpriserne. Her er det alene udbud og efterspørgsel på given model (indberegnet udstyrsniveau (betyder faktisk mindre), alder, stand og kilometertal)
Helt generelt - køber man en vare med rabat, betyder det ikke at rabatten skal afspejles i gensalgsprisen.
NanoQ@
Lige præcis det jeg forsøger at forklare krabbefar.
Anders
krabbefar@
Du kan jo selv lege lidt med tallet og se hvilken forskel det giver.. ;)
Ok. Den giver 201.600 kr. Ved ekstraudstyr for 100.000 kr.
Men tror nu egentlig nok at nyprisen for ekstraudstyret har været lidt dyrere.
Jeg ville gerne have haft en Titanium X - men de holder en urealistisk merpris, i forhold til Titanium, ved 4 år gamle biler. I hvert fald dem der var på markedet, inden jeg købte for en måned siden.
Prioriter forøvrigt ikke navigationen - brug pengene på en eftermontering af en Parrot Asteroid istedet. Den er androidbaseret, hvilket garanterer for hyppigere opdateringer. Derudover er den laaangt mere fleksibel. Bare det, at man pludselig har netradio, spotify mv. i bilen, er ret rart :)
krabbefar@
Titanium X var en særlig model over Titanium, som skulle være state of the art, tilbage i 2008. Men du skal være opmærksom på, at mange af de udstyrsdetaljer som var standard i X, senere er blevet standard i en alm Trend/Titanium. Derudover er der kun en ting at sige: Udstyrsniveauet er ikke det vigtigste at kigge på, når man vurderer en knapt 5 år gammel bil, med næsten 150k på tælleren. Det er som NanoQ skriver i langt højere grad standen, kilometre og årgang. Årgangen kan være væsentlig, da finansieringen af sådan en bil, bliver noget dyrere, da du vil skulle afvilke lånet betydeligt hurtigere, end hvis det var en kun 1 år gammel bil.
Anders
Edit: Stavebøf, går lige lidt stærkt når man også skal passe grinden. :D
@ GGG
Ja jeg synes også når jeg kigger på nyere Mondeo, at de har pænt med udstyr.
Nu køber jeg den heldigvis kontant, så det gør ikke så meget med lånet.
Omvendt kan man vel sige, at man måske har en chance for at få noget lækkert ekstraudstyr i bilen uden at den koster så meget ekstra.
Jeg må se hvad jeg kan forhandle.
Er det useriøst at ringe og forhandle? Jeg bor på fyn og bilen holder i Randers, så kører ikke lige derop, uden at kende prisen nogenlunde.
krabbefar@
Hm., jeg kan tale af egen erfaring. Så har jeg aldrig responderet på fx mails med tilbud, medmindre de var ekstremt attraktive for mig. Eller folk kommer med bud på biler, der er en meget lille købergruppe til. Fx en Range Rover V8 på hvide plader etc.
Gammelt godt råd: Mød op, vær seriøs og lad forhandleren forstå du kan slå til NU.
Når det så er sagt, så ville jeg ikke betale så høj en pris for den Mondeo, har sagt jeg ikke ville give mere end 200k for den, totalt klargjort og med mindst 1 års garanti. For den pris han forsøger at få for den, er direkte ublu. Utroligt, hvad et orig. skørtesæt og indbygget navigation kan gøre ved hr. & fru Hansen. Bilen er stadig 5 år gammel med ret mange km på klokken.
Anders
@ GGG
Ok, jeg havde nu også tænkt mig at ringe til dem. Ved ikke om det er bedre?
Nej jeg må lige tænke mig om, så giver max 200K.
krabbefar@
I øvrigt koster et orig. navigationsanlæg 27.200kr.. ;)
Hvad var der i vejen med den sorte jeg linkede til. Samme bil, kun 134000km og 20k billigere?
Anders
@ GGG
Den havde jeg helt glemt igen. Den er bestemt også en mulighed og billigere.
Dog havde den jeg linket til, soltag, DVD i nakkestøtter og lidt federe fælge. Men det er jo næppe 20K værd.
Derudover har den du linker til kørt lidt mindre, så det bliver nok nærmere den.
Står pludseligt i samme situation og skal have skiftet min ældgamle Mondeo st. car ud med noget nyere (100-200k)
Hælder nok til at nuppe en brugt mondeo igen (og tak for alle de gode tips i tråden, det er guld værd.)
Men i farten faldt jeg over Chevrolet Cruze st. car, som så vidt jeg kan se har fået ok anmeldelser og står til 200-250k for ny.
www.chevrolet.dk/modeller/cruze-stationcar/
Hvad siger eksperterne til Chevrolet og specielt Cruze? Er det et attraktivt alternativ til en brugt Mondeo st. car?
Tak :)
Så har jeg været ude at kigge lidt.
Hvad mener I disse skal koste inkl levering?
www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-140-titanium-x-stcar/1606747
www.nkjaer.dk/index.php?page=2&caction=showcar&list=0&type=Personvogn%20-%20Diesel&carid=181202127
www.michaeljakobsen.dk/ford//vis/400603736/Ford-Mondeo-2.0-TDCi-140-Trend-st.car-5d
Og hvilken ville I vælge?
@ JackTheAce
Jeg har ikke prøvet Chevrolet. Men jeg synes Mondeo fra 2008-2009 kører rigtig godt.
krabbefar@
Jeg havde snapcalled på valg nr 2. Det er en "ny" bil i forhold til den anden. Havde jeg ikke mere end 177500kr at købe for, ville jeg købe en nyere bil i en anden klasse. En bil med 150k km på tælleren ER en brugt bil. Der vil uværligt komme rigtig mange omkostninger til vedligehold og alm drift. Dog vil jeg sige, at det er et LANGT bedre tilbud end den anden du havde fundet.. *g*
Den hos M. Jacobsen er bare et godt tilbud: no more to say. Kan du snappe 5-10k af den, er det lige i øjet, set herfra.
Anders