Godmorgen! :)
Nu rykker jeg snart op på PLO200 (forhåbentlig som fast spiller).
Efter en syg dag igår (læs blogindlæg), samt en god måned (+50bi, og så kommer rb også :D)
Mit spørgsmål er lidt, hvad stats skal man bruge deroppe?
Indtil videre ligger mine stats på:
19-23 vpip.
17-20 preflopraise.
6-8% 3-bet.
Nogle vil mene man skal være mere agrassiv?
Eller hvad?
Jeg har haft forholdsvis stor succes med disse stats, og når jeg er med i potter så er jeg virkelig også agrassiv.
Det kan min agg factor vidst også bevise (5,5 - 6 overall).
+ Jeg har en nonshowdown winning der er i profit siden jeg startede.
Men det kan være det er fordi det er på PLO100, og her bliver der spillet mindre tilbage i forhold til PLO200, eller hva?
Jeg vil virkelig gerne forberede mig til PLO200.
Skal jeg prøve at være endnu mere agrassiv mht. vpip/pfr/3bet% ?
Eller er der nogle chefer der kører med tightere stats på PLO200?
Spiller på Ipoker netværket hvis det har nogen betydning, mht. spillerne.
Hvilke stats burde man have på PLO200?
Der er ikke nogen decideret formel på hvilke stats du SKAL have på PLO200.
Nogen er vindende ved at være forholdsvis tight, nogen blander det meget, andre er LAG.
Hvis du kan slå PLO100 med dine nuværende stats over en stor sample tror jeg også sagtens du kan slå PLO200.
Måske kunne du begynde at 3/4 bet lightere i position, men ellers synes jeg bare du skal fortsætte dit spil fra plo100.
Jeg går ud fra det er 6-max, men det ville være fedt om du lige præciserede om det er HU, 6-max eller FR. :-)
6-max :)
Men hvis jeg skal give lidt feedback synes jeg din PFR ratio er ganske sublim.
Din VPIP er en smule lav efter min mening, så tror det kunne være ganske fint for dit spil at begyndte at stabbe mere og lave flere bluffs på plo200.
Foerst og fremmest skal du laere at stave til aggressiv.
Dernaest boer du spille hvor du er komfortabel. Dine stats lige nu er fine, men kunne ogsaa sagtens vaere fine som 41/31/12 - alt afhaengig af hvordan du har det med den spillestil.
Ud fra et generelt teoretisk synspunkt kommer det helt an på hvordan du generelt spiller og hvilket bord du sidder ved. Ved nogle borde er 17/14 måske optimalt, ved andre er 40/20 måske godt og ved andre er 50/40 bedst.
+1 til Djow og pokerheh
For øvrigt er PLO200 imo nemmere at slå end PLO100.
Spillerne er ikke meget bedre men raken er noget der ligner 33% lavere