Som overskriften siger. Hvilket netværk er der mest action på NL100?
Pt. spiller jeg NL50 på bossen. Har holdt en del øje med NL100 de sidste par dage, og selvom rullen er til NL100, bliver jeg ved med at spille NL50 pga der er så meget mere action på NL50 end NL100. Mit indtryk indtil videre er at de er lidt mere tight nittet og mange spiller som std noget alla 19/17/3 og aldrig kommer out of line. Måske er det bare mig.
Men kom med lidt indput :)
Hvor er der mest NL100 action?
zonki, jeg har længe haft det lige som dig. Og jeg lover dig for, at folk på NL100 kommer out of line, de seneste to sessions har jeg haft folk AI PF med K9s, 88 og AJo. Alle 3 for 100bbs. Derudover, har jeg set folk shippe med AK i en 3-vejs 3-bettet pot på 543r, samt TT på AQ4 twotone i single raised pot.
Derudover, hvis de aldrig kommer out of line, så er det måske et godt incitament for dig til at komme out of line.
Muligvis har du en pointe. Måske er det mig der er for nitttet og skal til at lave noget mere sjov i gaden.
Men i forhold til NL50, er der almost altid 4-6 borde hvor du kan få pos på en donk der spiller 60/8/1 stations. De er altid spas, nemme at styre og tage deres penge. Men når jeg kommer op på NL100 sidder de alle med 20/17/3 og raiser first ind everytime. Tit falder min PF merkant når jeg sidder på sådan et bord, og med det falder mit spil også da jeg så bliver lokket ud i calling mode. Jeg ved så godt at det bare er at finde 3bet handsken frem. Men det kan da ikke passe at folk er strammet så meget mere op et level længere oppe?
Generelt skal du nok bare vænne dig til, at NL100 er væsentligt hårdere end NL50. Det er i hvert fald min erfaring. NL100 på Boss er btw ikke specielt hårdt. Det er vel blandt nettets blødeste NL100-spil. Spillere, der aldrig kommer out of line er da fine at spille imod. Så kan du bare skyde dem af ca. hver gang, da disse typer også ofte er super weak. Men spillere på NL100 kommer også ool - ofte endda. Det er bare på en lidt mere aggressiv måde og i bedre spots (læs dårligere spots for dig), idet deres spilforståelse naturligvis er højere end på NL50. Den største justering man imo bør foretage er at sænke ens c-bet% en del. På 50NL kan man sagtens c-bette 80% og rense igennem. Det er markant sværere på 100NL. Generelt stiger folks 3-betting frekvens markant fra 50NL til 100NL og folk folder også sjældnere til 3-bets. Men niveauet er altså ikke skræemmende. Selv en donk som mig ser ud til at slå 100NL rimelig pænt (min samplesize er begrænset til ca. 30K hænder so far), og jeg har altså MASSER af leaks.