Hvor findes de dårligste spillere NL 0,5-1 og opef

#1| 0

Hejsa..

Har gået og tænkt en del over dette og prøver nu at poste det herinde :-)

Hvad er jeres erfaringer ift. hvor man finder de dårligste NL Cashgame spillere på levels 0,5-1 og opefter??

Min teori går på, at det ikke nødvendigvis er på de laveste levels, eftersom faktorer som manglende tid, penge, lyst osv. sagtens kan holde en meget habil spiller på low stakes.. Imens donk's med mønt typisk vil søge mod højere stakes sammen med inkarnerede gamblere..

Ved godt at det selvfølgelig afhænger af tid på døgnet, dag på ugen, netværk osv.. Men hvad er jeres generelle fornemmelse?

23-02-2010 11:19 #2| 0

Min generelle fornemmelse er, at det er meget vigtigere for bundlinien, at man fokuserer på sig selv og sit eget spil. Og på at udvikle og optimere dette.

Da det jo osse kommer an på den enkeltes spillestil, kan der godt være nogen der synes et bestemt netværk er deres lille personlige guldgrube. Mens du vil føle, at du vinder meget mere et andet sted.

Kort og godt: Fokusér på at udvikle dit eget spil, og prøv dig så frem om du synes der er sites hvor det 'virker' bedre end andre.

Go' skrub med spillet, og velkommen til PN :)

23-02-2010 11:23 #3| 0

Rimelig dårlige i kenya og i sønderstrømfjord på grønland er niveauet også rimelig ringe , men min erfaring er at 3/6 5/10 er nemmere at slå end 0,5-1 1-2 Der er simpelthen for stor spredning på niveauet på de levels alt for stor blanding mellem hvem der kan spille og ikke spille ...

hvor imod på de højere levels har du klart overtal af dygtige spillere hvilket gør det klart nemmere at spille spillet og sætte dem på hænder osv ...

det samme gør sig gældende i tours vil stadig sige det er svære at vinde en 5.50 dollars tour end en 100 dollars tour , det lyder måske mærkeligt da spillerene i 100 dollars er langt bedre , men det at de er bedre gør det altså også en del nemmmere i forhold til at de smider til reraise og godt kan ligge deres ak ned osv .....

23-02-2010 11:31 #4| 0

@ jatak hvis ironi er anvendt er jeg sgu nok ikke for skarp til at spotte det men så sent som i nat, squuezed jeg pocket 3s og blev dual snappet af 55 og q8 i en 80 bb pot med 28 igen ud af et felt på 500. : )

2 dollar buyin. er sat på livstilt og forstår hvorfor only thight is right dernede.

23-02-2010 11:33 #5| 0
jatak

Spot on imo.

Desuden suger de som regel meget mere på de lave limits.
Imo er det kun dårlige spillere, der slår de lave limits. Gode spillere vil have det meget nemmere på de højere limits.
23-02-2010 11:39 #6| 0
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=212577
23-02-2010 11:41 #7| 0
dualsnapped, FUCK ET FEDT UDTRYK, :D!!! det skal jeg til at bruge
23-02-2010 11:47 #8| 0

be my guest :) kan ik se hvad man ellers skal kalde lortet

23-02-2010 13:11 #9| 0

hej jeg spiller selv på det helt laveste limit hvor jeg har startet et lille projekt, fordi jeg simpelthen ikke har roll til højer limits.

jeg har selv en teori noget lignende, med at de dårlige spiller som lige sætter en 30$ in for at sidde og spille lidt, de gider sku da ikke at spille NL2 som jeg gør, de spiller da minimun NL10 tror jeg.

Hvorimod en hel del af dem som sidder og spiller NL2 faktisk tager det mere seriøst fordi at de er i gang med at bygge en rulle op.

Jeg har også pillet NL10 og NL20 inden jeg begyndte at bruge BRM, og på de levels er det nemmer at få folk til at folde, og sætte dem på hænder osv. men til gengæld betaler de jo heller ikke af som de gør helt nede på NL2 så de opvejer nok hinanden regner jeg med, man skal bare holde sig til tight ABC poker, ingen bluff overhoved så slår man de helt lave levls.

Mvh. SlashGnR

23-02-2010 13:48 #10| 0

Forstår det sq ikke! Håber i anvender en del ironi. IMO er det da kun superb at folk ikke kan smide deres hænder. Det er da max value!

23-02-2010 14:53 #11| 0

zonki er da helt spot on her ! Det kan da kun være en fordel at tards`ne ikke kan smide deres hænder.

23-02-2010 15:13 #12| 0

@ zonki
det gør det tilnærmelsesvis umuligt at value bette thin. hvis du spillet noget ala 14/12ish så er det selvf ez game. men enhver lag approch med sykopat rake og villians der floater atc gør det til et preflop nut game. derudover skal man justere konstant til en semi elendig "nl10" reg, franskmanden der check caller alt og lader dig valuebette dig selv mod hans weak to pair der bliver check callet på et draw heavy board hvor samtlige draws misser på riveren og du vælger at value bette din top pair top good kicker. derudover er der spillere der fuldføre bluffes hvor der aldrig er nogen fold eq. mod en god spiller, f.eks. i et betfold spot.

@jer der mener det er dybt idiotisk det jeg siger har i måske ret, men ikke desto mindre er det baseret på et udsagn fra en nl1k reg som har svært ved at slå nl50-nl100 udelukket grundet hans spillestil. det er vindende højere oppe hvor hans money won without showdown er positiv og showdown er svagt tabende.

så kan man jo argumentere at poker er et spil af justeringer, men hvis det var så lige til kunne man jo altid spille højere.

derudover vil jeg også godt vove at påstå at en winrate på nl50 typisk vil være højere end på nl25 udelukket grundet rake.

raken er jo faktisk så stor at heads up bliver betragetet som værende unbeatable pre nl50 (hvilket jeg ikke er enig med) men altså det er pøblens udsagn.

det er selvf cash jeg har baseret dette udfra og vi skal antage at hero er godt vindende :). hvis man taber på nl25 så renser man sgu nok heller ikke nl100 af. og jo flere donks der er i en sng jo bedre:D

23-02-2010 15:42 #13| 0

hvis man ser de uni film hvor et par af profferne spiller nl50, så er det jo ikke fordi de renser på det limit.

tror at hahila måtte komme igen med en video som hed tight is right
fordi han ikke kunne spille på nl50 som han spiller på sit eget nivou.

tror heller ikke thyssen fik det store overskud.

men tvivler på det er nemmere at slå spillet på de højere levels.

23-02-2010 16:38 #14| 0

I nævner mange af de samme ting som jeg har oplevet.. Spiller nemlig både 0,5-1£ og 1-2£.. Oftest har jeg størst overskud på 1-2£ bordene..

@jatak lige præcis.. Mit problem på 0,5-1 og i billigere tourneys (5-10$ buy-in) er netop, at jeg ikke kan sætte folk på en hånd.. Når man tre gange har set folk skubbe med Q10 KJ og lignende, så bliver det efterhånden svært at smide AQ.. og så laver man store fejl.. og laver kaldet med JJ mod KK eller sådan noget..

Den taktik jeg anvender er tight på 0,5-1£ og lidt flere moves og spekulative hænder på 1-2£...

Hvis man rammer er det max value at folk ikke smider deres hænder på de lavere levels.. Men når man har en session, hvor man ikke rammer floppene, så taber jeg på de lavere levels, hvor der bare bliver kaldt på livet løs med marginale hænder preflop..

24-02-2010 13:52 #15| 0

@Ghettopimp

Hvis "folk" skubber QT, KJ og lignende, så bliver det altså aldrig nogen fejl at calle med JJ, selvom det så aktuelt viser sig at skurken har KK!

24-02-2010 13:56 #16| 0
24-02-2010 14:32 #17| 0

Denne tråd

Hvis man ikke er istand til at vinde en fornuftig 5+BB/100
mod et mix af callingstations og hyper tards på nl 25.

Så har du nok heller ikke en chance på NL100.

Det der virkelig gør mig glad er ideen om at det bedre på nl1000.

LOLz

Menneskers illusinoer om hvordan pokerspillet fungere

24-02-2010 21:30 #18| 0

For mit vedkommende handler det om at finde fiskene på limitet.
Jeg har forsøgt mig med at åbne 8 borde, som er max for sitet og spille 15/10 indtil jeg har fundet en modstander, der spiller f.eks. +50/0/0.5
Jeg lukker bordene, hvis det er de sædvanlige regs der sidder og bytter $.
Denne form for game selection er tidskrævende og kedelig, så jeg efterspørger et værktøj til at scanne bordene for fisk. Findes det og er det lovligt?
Jeg har spillet meget på nl25 og op til nl200, og den enorme varians i spillet gør det svært at gennemskue hvad der er nemmest at slå, uden HEM. Men det er klart jo højere limit man spiller desto bedre er ens modstandere og jo færre fejl laver de. Grunden til at man kan vinde i poker, er at man laver færre fejl end sine modstandere!

24-02-2010 22:49 #19| 0

det er nemt at se om man slå et givent nieveau, kik på bankkontoen, stiger den slå man nieveauet gør den ikke skal man gå ned i nievau. Det er noget sluder at det er sværere at slå dårlige spillere end gode spiller. man skal enten fokusere på et eller højst to borde, side der i mange timer eller også benytte poker værktøjer så kan man sagtens spille flere borde samtid, man han man ikke spillet 50.000 hænder kan man ikke sige noget om at slå noget nieveau, da varians er en stor del af spillet. Ifølge pokerteorien har man en "stor" hånd i timen, sådanne ca. det betyder altså at de andre 59 hænder er smør og brød hænder hvor man laver nogle moves og tjerner lidt, også kommer den store hånd, men i de fleste tilfælde giver den ikke noget afkast, så toldmodighed og dygtighed er det der slå et nievear. spiller man 0,5/1 er det næsten umulidt at tjene mere en 20-30 doller/euro i timen, set over rigtig mange hænder.
Så på en normal arbejdesdag tjener man måske 150 doller, spiller man flere borde tjebner man mere, men mindre pr bord. Så slå det nieveau som du har råd til at spille og flyt op når du har rullen til det, det kan sagtens tage halve år før man bør flytte op.

GL

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar