Er det bedst at købe det i Forex eller hæve i udlandet?
Hvor kan man bedst købe 2000€?
Medmindre du har en speciel aftale kan du kun hæve kr. 2000 pr. dag i udlandet så du skal have dem med hjemme fra.
Tror ikke der er meget forskel i prisen for euro. Jeg plejer bare at hæve i udlandet hvis jeg ikke skal bruge det store i kontanter ellers bare hæve i banken inden jeg tager afsted. Fik afvide i banken da jeg skulle indløse noget udenlandsk valuta at man nu kan hæve euro i mange af de danske hæveautomater. Men GL med at finde det billigeste og opdater gerne hvad du har fundet ud af, kan jo være jeg skal ændre strategi hvis der vitterligt er noget at spare:)
Det er oftest billigst at hæve i automat i destinationslandet, og endnu bedre blot at betale i terminaler. Men som det nævnes ovenfor, så rammer du sikkert en dagsgrænse, og så er Forex nok en bedre løsning.
Mht. Euro i dansk hæveautomat, så vil jeg tro at det er den dyreste løsning - men det er kun baseret på logik, ikke fakta.
Kan ikke forestille mig det er billigere at hæve i automater i udlandet kontra Forex, ret sikker på man betaler en ok gebyr(mener det er omkring 30-50 kr. uden at være sikker) hver gang man hæver... Men ja kom gerne med updates OP, står selv og skal bruge en slat euro snart.
Jeg har tidligere givet 40kr per udbetaling, når jeg har hævet i udlandet.
som djoffer, for at hæve i udlandet koster det imellem 30 og 50 kr alt efter bank.
Dog for man også den præcise dagskurs, så tror den er tight om hvor vidt man skal hæve eller veksle.
Som flere af de andre, betal med kort i terminalerne og be om at få cash back, så får du til dagskurs :)
dagskursen behøver jo ikke at være bedre om en uge end den er i dag.
og nu ligger € hvis meget stabil.
bohn skrev:
dagskursen behøver jo ikke at være bedre om en uge end den er i dag.
og nu ligger € hvis meget stabil.
Ja mod DKK? EUR-DKK holder sig af gode grunde ret tight, jf. fastkurspolitik.
N-V-M skrev:
Medmindre du har en speciel aftale kan du kun hæve kr. 2000 pr. dag i udlandet så du skal have dem med hjemme fra.
Det kommer an på hvilket kort man har.
For VISA/Dankort er grænsen 2000kr/dag i ATM.
Der findes andre kort med andre grænser. Premium kort (Guld, Platin, Black eller hvad den enkelte bank nu vælger at kalde det) har typisk højere grænser.
Det kan være at ting har ændret sig, men for nogle år siden sammenlignede jeg kurser.
Dengang havde Forex både en bedre kurs, OG man slap for gebyr. Vil derfor anbefale Forex hvis det rent er pris du sammenligner på.
Når jeg rejser plejer jeg dog at betale de 30kr for at hæve i fremme bankautomater - det er simpelthen mere bekvemt.
Plejer at prøve at have cirka €50 til overs fra en rejse til euroland, gerne med lidt 1- og 2- euromønter imellem. Så kan man klare sig til den nærmeste hæveautomat på næste rejse, hvis der ikke er en i lufthavnen. Eller man ikke når at bruge den. Eller man kan trække en cola i en automat mens man venter på bagagen (derfor mønterne).
Hvis man skal bruge 2k€ den første aften til at spille poker, som man ikke kan hæve med sit visa-kort, så skal man selvfølgeligt finde en anden løsning.