Godaften PokerNet'ere!
Jeg skriver blot indlægget her af mangel på bedre at tage mig til, og ikke med ønske om at "hænge nogen ud" eller advare jer om noget sted. Kom med en lille anekdote eller lign. som kan løfte mit og andres humør (18 cm, er ikke morsomt! :D).
Mine færdigheder i et køkken er ikke-eksisterende, og da det var min tur til at "lave mad" i dag, fandt jeg vej til et velkendt online bestillings-site og herefter et, forholdsvis, lokalt pizzaria. Jeg bestiller 2 pizzaer m.m. som umiddelbart er anslået til at være fremme en time efter. Efter 2 timer står vi uden mad, og jeg ringer for at høre om hvordan og hvorledes (jeg dropper hurtigt at brokke mig, da personen i den anden ende ikke er ret god til dansk). Jeg får at vide, at maden er hos os i løbet af 5 min., og da der er gået et kvarter ringer det på døren. Her forsøger jeg, overfor personen jeg lukker op for, at give udtryk for min frustration, hvortil han trækker på skuldrene med et smil fra øre til øre og svarer, at de har travlt. Da vi får maden på bordet er 50-ish pct. af leveringen forkert, og jeg ringer endnu engang for at få løst problemet. Efter lidt forhandlinger frem og tilbage kommer vi frem til, at stedet vælger at rette den forkerte del af den oprindelige ordre, på stedets regning naturligvis. Da denne kommer frem, yderligere en time senere, er alt præcis som første gang vi fik leveret.. altså intet er ændret, d.v.s. at intet er korrekt.
Herefter valgte vi at grine lidt af det og lod det ligge. Faktisk overvejede jeg at ignorere fejlen i første omgang. Er jeg den eneste konfliktsky på PokerNet? ;) Nogle der ville ha' flået hatten af ham i telefonen?
Muggie
Hvor lang er jeres lunte?
2x50% korrekt mad = 100% = I blev mæt
Og så er resten tilovers... Det kan man spise/smide ud...
Det lyder som om I fik rigeligt mad og det var ikke uspiseligt...
Så jeg ville ikke gøre mere ved det - Og bare undlade at bestille derfra igen en anden gang :)
EDIT: Ahh, misforstod... Anden gang var intet korrekt... Men hvis det var spiseligt, så havde jeg nok også bare rystet på hovedet... Det kunne sikkert godt spises, selvom det var forkert... Og ud fra historien kan jeg næppe forestille mig, at de gjorde det med vilje anden gang... Det giver ikke mening... Så ja, jeg ville også lade det ligge... Især hvis maden kan spises...
Har sgu slået ihjel for mindre.
Jeg ville aldrig ringe og klage over det - og det bunder i at jeg ville blive yderst angst for hvad dem der skulle lave min mad, kunne finde på at gøre ved den - hvis de havde set dig sure på mig - over at jeg havde riget og klaget.
@ZorroDk
Ja, vi fik rigeligt mad. Nej, maden var ikke uspiselig. Ja, vi blev mætte. Selvfølgelig gjorde de det ikke med vilje. Hverken første eller anden gang. Jeg bliver bare i tvivl om, hvordan jeg skal håndtere disse situationer? Jeg er principfast, men konfliktsky :D
@Green
LOL
@RP
Det må du selv ligge og rode med ;)
@progzx
Mm. Maden fra 2. levering står i køleskabet.. der står det nok til det mugner og jeg er nødt til at smide det ud.
ZorroDk skrev:
2x50% korrekt mad = 100% = I blev mæt
Loool thats the spirit.
@OP
mod tåber kæmper selv guder forgæves :)
Jeg troede også, at vi skulle lægge billeder op af vores tissemænd. Hvor kan man blive skuffet nogle gange.
@Baker
Værsågod! Smut ud og hiv dig i lunten ;)
Jeg havde ALDRIG betalt dem. Bedt om maden og så sagt de ikke får en krone.
Min mor har gjort det samme for 10-15 år siden. De dukkede op efter 1 time og 3 kvarter, så tog hun maden og sagde de ikke fik en krone. Han accepterede det, og smuttede igen :D
Min mor har gjort det samme for 10-15 år siden. De dukkede op efter 1 time og 3 kvarter, så tog hun maden og sagde de ikke fik en krone. Han accepterede det, og smuttede igen :D
Sikker på det ikke er 40 år siden? Hun har nok ikke fortalt dig hvilken betaling hun så gav den flinke udbringer i stedet. Men mon ikke du har lugtet lunten?
MrLe-roy skrev:
Jeg havde ALDRIG betalt dem. Bedt om maden og så sagt de ikke får en krone.
Min mor har gjort det samme for 10-15 år siden. De dukkede op efter 1 time og 3 kvarter, så tog hun maden og sagde de ikke fik en krone. Han accepterede det, og smuttede igen :D
Da han har bestilt online er mit gæt at han betalte med kortet. Det gør jeg i hvert fald selv når jeg køber online. :)
Havde aldrig bestilt fra samme sted igen.
Lol kom i tanke om en uheldig situation jeg også havde med en lille burger joint i Roskilde.
Bestilte på just-eat, indtastede telefonnummer osv. og fik at vide, at maden ville komme efter 30-45 min.
Da der er gået 2 timer ringer jeg og spørger hvor maden bliver af, og til min store overraskelse svarer manden, at deres udbringer er syg, så de kan ikke levere maden. WTF? :D
Boede heldigvis i gå afstand derfra, så gik og fik min mad uden at smide nogen kommentar.
Lang lunte, tjaa? :)
@ Idoplo - du er tydeligvis ikke så gammel :) håber du hygger dig :)
Pizzeriaet der er nabo til det lokale værtshus kommer jævnligt ind og stiller noget mad og siger, værsgo! Det er uafhentet.
vi er en del der har overvejet at ringe og bestille og glemme at hente det. Man betaler ved afhentning;)
Prøvede også at få forkert forleden..
Til sidst sad vi to mennesker med 2 lasagner og 3 durumruller og en vegetarpizza for 150kr..
Det eneste brok.. nu de laver forkert, hvorfor så en vegetarpizza fyldt med oliven!!!!!
ZorroDk skrev:
2x50% korrekt mad = 100% = I blev mæt
Rent teknisk er 2x50 % vel 25 %, så det er ret skidt statistik ;)
@Ipeemypants
Haha... Nej, det er det ikke...
50%x50% = 25%
2x50% = 100%
eller for at forsimple det lidt:
0.5x0.5 = 0.25
2x0.5 = 1
@Luuuund
Så du ventede ligeledes med at ringe og forhøre dig til efter 2 timer? Du hentede maden uden at åbne munden? Det lader til, at vi er lavet af samme stof, hehe. Eller var du bare ligeglad?
@grovfil
Lol! Vi overvejede selv Mændendes Hjem eller lign., men da vi ingen bil havde, droppede vi hurtigt at få det bragt videre.
Jeg ville utroligt gerne være i stand til at slå i bordet over for fremmede mennesker eller opdrage på voksne mennesker når muligheden byder sig. F.eks. når folk bag én i køen moser sig foran og hen i den nyåbnede kasse. Når to voksne mennesker, der kører ved siden af hinanden, på en, i forvejen, smal cykelsti, lige skal knytte en kommentar til, at jeg ringer ringeklokken for at komme forbi.. f.eks. med: "det er jo ingen racerbane". Eller når folk bliver så højlydt forarget over, at min kæreste rejser sig for 3. gang i intercity-toget for at gå på toilettet, at det udvikler sig til en seriøs diskussion, familien imellem ved et af bordene, om hvad man kan tillade sig.
Bare en enkelt gang at kunne rejse sig og skrige lungerne ud: "LUK FCKING RØVEN!".
Ja, ja.. jeg har det hårdt ;)
@Muggie
Ja, tror ikke jeg nævnte det... Men vi har også et ret large forhold. Kan huske en dag, hvor jeg ikke kunne betale pga. problemer med mit kort, og de sagde bare np og at jeg bare kunne komme næste dag :)
Skriv en ekstremt skidt anmeldelse af dem på just-eat.
Min kammerat har oplevet noget lignende, hvor han gjorde dét og stedet slettede hans anmeldelse - resultatet blev, at han skrev en klagemail til just-eat og postede den samt efterfølgende korrespondence på facebook for the world to see.
ZorroDk skrev:
@Ipeemypants
Haha... Nej, det er det ikke...
50%x50% = 25%
2x50% = 100%
eller for at forsimple det lidt:
0.5x0.5 = 0.25
2x0.5 = 1
Haha. Du har helt ret. Jeg køber din pointe, men forhøjer med, at det alligevel kun blev 50 %. 2 pizzaer, hvoraf 1 er forkert + 2 pizzaer, hvoraf en er forkert. ;-)