Hvordan man bliver 1000 år 2

#1| 0

I hvordan man bliver 1000 år tråden var der mange der var meget skeptiske. Mange tror simpelthen ikke på at det kan lade sig gøre at leve meget længere end vi gør nu, men hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre når vi kan få andre levende væsener til at leve op til 6 gange som normalt. Selvfølgelig spiller generne en stor rolle men hvis man gider at gøre lidt for det kan man altså godt øge sin forventede levetid med et betragteligt antal år. Forskere har fx fundet ud af at bare med noget så simpelt som et ekstrakt fra vin kan øge en mus' levetid med helt op til 30 %. Forestil jer hvad moderne medicin så kan gøre. hvorfor skulle det ikke være muligt at leve i 1000 år: Michio Kaku (vor tids Einstein) Ray kurzweil og mange andre geniale mennesker mener at vi kan komme til at leve så længe vi vil. Ray Kurzweil har sagt noget i stil med "Et hus kan stå så længe vi vil have det til at stå fordi vi ved hvordan et hus fungerer så når der sker skader på det så reparerer vi det bare. Det kan vi ikke gøre med kroppen fordi vi ved ikke helt hvordan den fungerer endnu". Prøv at forestille jer hvad vi kan gøre når vi ved hvordan kroppen fungerer helt ned til den mindste detalje.

Der var en i tråden der efterlyste en tidslinje for udvikling af tests og godkendelse. Sådan en har jeg ikke men her er et bud på hvad der vil være muligt i fremtiden

www.maxlife.org/pdfs/mbp.pdf

Prøv at scrolle ned til side 20 der hvor der står maxlife personal longevity timeline.

Det der er vist på den tidslinje vil selvfølgelig kun ske hvis der bliver investeret nok penge i forskning så derfor opfordrer jeg alle der har råd til det til at støtte forskningen så vi kan finde kure mod mange af de sygdomme som folk dør af i dag.

22-05-2008 23:10 #2| 0

jamen kan du ikke selv sponsorere forskningen med alle de penge du tjener på det sikre system?

22-05-2008 23:12 #5| 0

luk nu røven Gambler...

22-05-2008 23:12 #4| 0
OP

hermod

det har jeg også tænkt mig men det tager tid at tjene penge.

22-05-2008 23:12 #3| 0

Det sidste verden har brug for er forlænget levetid.

22-05-2008 23:14 #6| 0
OP

Mccrap

Den er lukket for dig. Ingen adgang desværre :-)

22-05-2008 23:16 #7| 0

Bare rolig. Spiller ikke tarmdart.

22-05-2008 23:18 #8| 0
OP

Mccrap

Jaja det skal du jo sige :-)

Har du ellers noget fornuftigt at bidrage med?

22-05-2008 23:22 #9| 0

@Gambler

spiller du egentlig poker?

22-05-2008 23:25 #10| 0

Ignorefunktionen er guds gave til mennesket

22-05-2008 23:27 #11| 0
OP

Ja det gjorde jeg tidligere i dag men jeg var lidt ligeglad med om jeg vandt eller tabte så jeg mistede det meste af min rulle.

22-05-2008 23:41 #12| 0

MCcrap

spiller ikk tarm-dart, hahahaahahahhahahahahhaahahahahhaahahahhaahaahahahahahahahahahhahahahahahahah fuldstændig flad af grin!!!!

23-05-2008 00:24 #13| 0

ahhhhhh ignore

23-05-2008 00:28 #14| 0

>>> Har du ellers noget fornuftigt at bidrage med?

Well, hvis folk havde "noget fornuftigt at bidrage med" vedrørende forskning i forlængelse af levealderen.... TROR DU FOR HELVEDE SÅ DE VILLE POSTE DET PÅ POKERNET.DK ?????

23-05-2008 11:54 #15| 0
OP

Hooks

Det ved jeg ikke men jeg havde i hvert fald ikke forventet at folk ville bruge sådan et grimt sprog som du gør.

23-05-2008 11:57 #16| 0

nej fy for søren da for et sprogbrug

23-05-2008 12:10 #17| 0

instant ignore

23-05-2008 12:28 #18| 0

haha - Garanteret mange af dem der skriver "instant ignore" alligevel ikke gør det. Underholdningsværdien er simpelthen for stor, og det ville da være ærgerligt at misse en tråd der havde potentiale

23-05-2008 12:33 #19| 0
Moderator

Når en mus' levetid kan forlænges med 30% ved at blive fodret med vinekstrakt, tror jeg såmen også det gælder for dig.

Desværre er det næppe tilfældet for os andre...

23-05-2008 16:57 #20| 0
OP

NanoQ

Hvorfor dog ikke det? Nogle forskere mener ar grunden til at franskmændene har så gode hjerter på trods af at de spiser masser af fed mad med mættet animalsk fedt er at de drikker meget vin og dermed får resveretrol.

23-05-2008 17:01 #21| 0
OP

er der nogen der vil vædde med om vi bliver 1000 år?

23-05-2008 17:29 #22| 0

Ja hurra, vil du så rende rundt med en semi-fungerende og nedbrudt krop de sidste ~900 år?

23-05-2008 17:45 #23| 0
OP

unknown79

Det er produktive år jeg snakker om hvor man kan rejse rundt i verden og opleve en masse ting. Det at være ung har intet med alder at gøre, men derimod noget med ens fysiske tilstand. I teorien vil det blive muligt som 500 årig at have et helbred som en 20 årigs.

23-05-2008 18:33 #24| 0
OP

unknown79

Hvorfor er du så forbandet negativ?

23-05-2008 18:35 #25| 0

Metusalem blev 969år. SOOO CLOSE!

Den mand havde fandeme fat i noget af det rigtige!

23-05-2008 18:36 #26| 0

hahahahahaha god griner

23-05-2008 19:10 #27| 0
OP

Andjohs

www.religion.dk/artikel/270788:Spoerg-om-kristendom--Blev-Metusalem-virkelig-969-aar-gammel

23-05-2008 20:23 #28| 0

Fxman/gambler.

Du er altså ikke helt normal, jeg tror du er klar over dette?

Jeg synes du skulle søge psykologisk/psykriatisk undersøgelse.
Du er stadigt ung så det er et godt tidspunkt at lave lidt forebyggende arbejde, få nogle redskaber til at undgå opbygning af "syge" måder at tænke på.

Jeg går absolut ind for at folk tør tænke anderledes og nogle gange større end hvad andre gør... men, den måde du skriver på får mig bare til at blive oprigtigt bekymret for dig.
Skriver ikke dette for at nedgøre dig; tro det eller ej.

Better safe than sorry... især hvis du skal blive 1000 år...sørg for at hjernen også bliver holdt sygdomsfri.

Mvh.
Eksplicit

23-05-2008 20:31 #29| 0

Eksplicit sagde hvad siges skal

23-05-2008 21:33 #30| 0
OP

Eksplicit

Prøv nu at tænke lidt ud af boksen. Det er godt at være anderledes. Det at være normal er for mig det samme som at være kedelig. Du har ingen grund til at være bekymret. jeg har fået lavet to forskellige scanninger af min hjerne fordi jeg besvimede for ca. et år siden og de viste at alt var normalt, tro det eller ej :-)

23-05-2008 21:47 #31| 0

@fxman

Man kan desværre ikke på baggrund af scanninger af din hjerne konkludere at du er normal. Man kan konkludere, at du ikke har nogle hjerneskader. Der vil være mange psykiske lidelser som ikke umiddelbart lader sig vise ved en scanning.

Sindssyge er ikke andet end at afvige tilstrækkeligt fra normalen. At afvige tilstrækkeligt fra normalen, kan være svært for individer som skal interagere med andre individer, som falder inden for normalen.

27-05-2008 12:49 #32| 0
OP

bump :-)

27-05-2008 12:53 #33| 0

Synes det lyder spændende! hehe, men tænk på hvordan de fleste på bare 100 år ser ud, og så gang det med 10. Har man overhovedet hud når man er 1000 år?

27-05-2008 13:01 #34| 0

@norupp

hahahahaahahahahhahahahahhahahhahahahahahahhahhahahahahhaa!!!!

hva helved er det her egentlig for en hjernedød tråd?????? Er det ikk poker der skal snakkes?????

27-05-2008 13:08 #35| 0

En tråd i off-topic og et par stykker ud af 20 svarer på en måde der kvalificerer dem til at være voksne mennesker. Man burde indføre lov og sterilisering i mod den slags opførsel. pinligt!

Mht. Tråden så er det en spændende tanke at lege med, men desværre også en der ikke bliver en realitet i vores levetid. Det er fascinerende at tænke på vores levealder kan blive 130-??år. Men vil den ekstra levetid være noget værd. Vil vi bare være grøntsager i 800år? eller er det sådan at man er frisk som en 18årig?

27-05-2008 13:16 #36| 0

Vi bliver aldrig 1000 år, længere er den ikke... Hvem kunne egentlig også tænke sig det?!?!

27-05-2008 13:30 #37| 0

Jeg sidder lidt og overvejer hvor mange syge indlæg gambler ville kunne lave på 1000 år....... Det er en skræmmende tanke.....

Men et interessant emne er det da.

27-05-2008 13:44 #38| 0

Dette er et pokerforum, så det gir vel ingen mening at snakke poker i off-topic. Amen ffs..

27-05-2008 14:54 #39| 0

Jeg ka godt nok ik lige se problemet i dette indlæg.
Det er oprettet fuldstændig i henhold til gældene regler og har det ik relevans for en, går man bare i en stor bue uden om, som ved alle de andre off-topic indlæg.
For imo er det da underordnet om et indlæg handler om hvor man kan købe den billigste kæde til sin gamle cyklen, om det er et sjovt link til youtube, eller om hvordan man evt. kan blive 1000år i teorien.
Problemet er vist mere opbygningen af PN og den måde disse indlæg kommer til at skubbe pokertråde i baggrunden.
Var nok nærmere det man sku se på at få ændret.

Men for lige at give mit bud til gambler, vil jeg sige, at jeg godt tror det vil kunne lade sig gøre om en 40-80år.
For til den tid vil de højest sandsynligt vide så meget omkring stamcelledyrkning, at alt i kroppen vil kunne gendannes som nyt.
Det siger jo lidt om at vi er godt på vej, når man kan "dyrke" et menneskeøre på ryggen af en mus og som så senere kan transplanteres til den person det er tiltænkt.
De er jo os igang med at lurer hvordan de der bakterier man har fundet (mener det var indlandsisen) har kunnet overleve nedfrosset i flere hundredetusind år og så stadig kunne live op ved optøning.
Så ingen tvivl om det vil ske på et tidspunkt...det er kun om hvornår!

27-05-2008 15:34 #40| 0

Jeg synes bare de forskere skulle få flyttet røven noget hurtigere og diske op med noget saftig livsforlængende noget for jeg runder snart de 40 og de grå skyer kommer satme ind over hurtigere og hurtigere...

Jorden har eksisteret i flere milliarder år og jeg blev spyttet ud 1000 år for tidligt til at få "måske" evigt liv... eddermame nederen...

27-05-2008 15:47 #41| 0

@lilleper

Du er sku da vist en gammel tvær pesimist ;)
Se hellere positivt på det.
Var du nu født for 1000år siden, havde du med RET stor sansynlighed ik kunne spiller "online poker"
Omvendt hvis du først var blevet født om 1000år fra nu, ville du sikkert få kicket din røv konstant af div. super intelligente bots og androids ;)

Og hvem gad så lige leve 1000år, hvis man ik længere var vindene i poker :p

27-05-2008 15:54 #42| 0

Ja gutter hvis i vil leve længe, så skal i finde jer en dame med den samme vævstype. Giv det nogle års forskning, og vups så er det muligt at få nye "dele" til jeres krop, fra hendes månedlige afgang af blod.
ps. sælg jeres copygene aktier :)

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18005405?ordinalpos=3&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum

27-05-2008 17:01 #43| 0

@Luffebas

"Omvendt hvis du først var blevet født om 1000år fra nu, ville du sikkert få kicket din røv konstant af div. super intelligente bots og androids."

Det der havde jeg ikke lige tænkt på ;)

27-05-2008 19:54 #44| 0
OP

"Vi bliver aldrig 1000 år, længere er den ikke... Hvem kunne egentlig også tænke sig det?!?!"

Prøv at gætte Einstein. Jeg vil gerne leve i morgen. Jeg vil også gerne leve i overmorgen. Jeg vil også gerne leve i næste uge, måned, år århundreder, og minsandten da også i næste årtusinde. Hvorfor skulle nogen dog ønske at dø medmindre de har et meget forfærdeligt liv? Det er efter min mening en ret syg tankegang at man kan blive gammel nok til ikke at ønske at leve mere. Jeg vil gerne leve så længe som muligt og det ved jeg at der også er mange andre der gerne vil.

27-05-2008 23:10 #45| 0
OP

"Vi bliver aldrig 1000 år, længere er den ikke... Hvem kunne egentlig også tænke sig det?!?!"

Vi er faktisk kommet ret langt. Der er allerede nu forskere der kan lave menneskelige blodårer og det er også lykkedes at lave et rottehjerte. Hvis man kan lave et rottehjerte hvorfor skulle man så ikke også kunne lave et menneskehjerte, en menneskearm, et ben, en lever, en nyre osv. osv. Kan du svare mig på det?

27-05-2008 23:50 #46| 0
OP

Nej det tænkte jeg nok at du ikke kunne for du foretrækker bare at være en skide pessimist der ikke kan se det positive i ting.

27-05-2008 23:58 #47| 0

Jeg bliver 1000 år.. Hvad siger I til det? :)

28-05-2008 00:24 #48| 0

T`løk så :)

I dag eller??

28-05-2008 00:31 #49| 0

F0r eller siden skal det nok lykkededes for et medicinal firma at finde kuren til evigt liv. Om det bliver i vores leveltid er det selvf0lelig umuligt at sige noget om, men jeg er sikker paa vi kommer et stykke der hen af. Den 0konomiske gevinst der foran det firma der udvikler det vil vaere ulig noget andet nogensinde set og deri ligger drivkraften der nok skal faa det til at lykkedes.

Hvordan verden saa kommer til at fungere i praksis er saa et andet, meget interessant sp0rgsmaal. Bare tanken om overbefolkningen er lidt syg, for ikke at snakke om det groteske i at folk till den tid sikkert stadig sulter i Afrika samtidig med folk i den udvilede verden lever evigt.

Interessant emne btw.

28-05-2008 00:41 #50| 0
OP

uffefh

Hvorfor skulle der blive overbefolkning? Mon ikke folk stopper med at få børn når de indser at der ikke er plads til flere?

28-05-2008 01:01 #51| 0

fxman

ur sick!!!! lol :)

28-05-2008 01:04 #52| 0

@fxman

øøøøhhh....er du en smule naiv mon??

Hva tror du der ville ske hvis folk i kina ku få de børn de havde lyst til??
hmmmmm tjaaaaa....lad os se engang....bob bob bob....det ville nok ende som i Indien hvor de IKKE har "etbarnspolitik" og hvor de nu er flere mennesker end i Kina.
Er der plads til flere i Indien efterhånden tror du??
Tjoo...de ku jo cfølli bare fælde det sidste skov de har og udrydde lidt af de farlige dyr så som tigeren.
Så sku der nok kunne fødes 1mia mere "uden problemer"
For SÅ stopper de jo cfølli os....for så ka alle sammen i fællesskab jo nok se der ik er plads til flere.....eller??
Hvorfor tror du fødevarepriserne er steget sån??
Tænker f.eks på ris som alle de fattige lever af.

Ku man forstille sig prisen på ris ville stige voldsomt meget endnu hvis der kom 1mia Indere mere???....uha den var svær hva ;)

Sidste måling sagde vist 1,3mia i Indien

28-05-2008 11:29 #53| 0

Men de 400 millioner af dem lever jo fint for små midler i hyggelige forstader i Kolkata og Mumbai, så det går glimrende... Og de er fint oplyste nok til alle sammen hver især at træffe beslutninger på baggrund af hvad der er godt for jordens fremtid, ikke deres egen - np!

Gambler, det er ikke for at nedgøre dig, tale grimt eller andet. Og du må s'fø'li' skrive (næsten) hvad du vil i off-topic. Men det er sgu lidt spast sådan som du formulerer dig i disse tråde, ikke mindst når du reagerer på folks svar. Lidt skræmmende som andre er inde på. Og så de krav du stiller til hvad vi kan og bør svare? Om vi lige kan bidrage til hvordan vores liv kan forlænges med 900 år?

Bare tanken om hvad det ville betyde hvis nogen kunne leve i 1000 år er langt mere komplekst end de fleste herinde kan fatte. Implikationerne. Og så bliver du muggen så snart nogle stiller spørgsmålstegn.

Du bør måske:

A) Tage diskussionen hen i et forum for folk der forsker i gener, arvemateriale, biologi og fysiologi - for at få respons på det niveau du efterlyser.

B) Samtidigt rykke ind på et forum hvor der diskuteres videnskabsteori og filosofi.

C) Seriøst overveje dine egne holdninger til emnet, hvorfor du er så ivrig (nærmest skræmt), hvilke mål du synes der er fornuftige at sigte efter, og ikke mindst hvordan du mener at det er rimeligt at opnå dem. Nogle har foreslået psykologisk hjælp - om det er nødvendigt ved jeg nu ikke - men jeg har faktisk siddet og tænkt dr. Mengele o.lign. når jeg har læst et par af dine indlæg.

---

Anyway, held og lykke med det hele - investeringer, poker og evigt liv!

Som andre har skrevet her, så er antallet af folk der skriver at de vil putte Gambler på ignore (ifht. hvor mange der gør det) latterligt højt! Dejlig humor.

28-05-2008 12:57 #54| 0

@fxman
Nej det tænkte jeg nok at du ikke kunne for du foretrækker bare at være en skide pessimist der ikke kan se det positive i ting.

Undskylder mange gange at jeg ikke kan sidde og trykke F5 hvert 5 minut. Jeg har familie og børn, som jeg mener har lidt mere værdi end at følge med herinde 24/7.
Pessimist?!?! Nej det er jeg bestemt ikke, spørg alle jeg kender, er rent faktisk en af de mest optimistiske mennesker jeg kender :)
Men videre til en af dine andre udmeldinger:

"Hvorfor skulle der blive overbefolkning? Mon ikke folk stopper med at få børn når de indser at der ikke er plads til flere?"

Du er spot on Mr fxman! (ironi)
Folk undertrykker da bare trangen/ønsket om at få børn, hvor svært kan det være. Kan da godt være at det er en del af vores naturlige instinkt at forplante os, men der er vel lavet en pille på det tidspunkt der helt og aldeles fjerner denne trang fysisk som psykisk. (ironi igen)

Homo Sapiens er efter min overbevining skabt til at blive X antal år, det værende omkring 76 i snit. Med mere oplysning og viden omkring kroppen og dens funktioner er denne gennemsnitslevealder stigende, hvilket er fint.
Men der er altså angt fra at forøge levetiden med eks. 10 år ved hjælp af sundhed, til at forlænge med over 1000%
Det er unaturligt, og vil få fatale konsekvenser for Jorden og for mennesket.
Hvordan tror du hjernen reagerer på at du kan blive så gammel?
Hvis du tror der ikke er et kæmpe psykisk aspekt involveret i at bive 1000 år, så gider jeg slet ikke diskutere mere, da det så er spild af tid.
Som det er i dag ved vi jo rigtig meget om hjernen og dens funktioner ikke sandt? (ironi)

Du kan få en ny hofte, et nyt knæ osv. ganske som med huset der får skiftet vinduer, tag osv. men hjernen ved ikke en rygende fis om når det kommer til stykket.
Og det er nok det største bjerg der skal bestiges i hele den her diskusion, hvis man lige ser bort fra overbefolkning og undertrykkelse af drifter som vi har været inde på.

Jeg mener ikke man skal pille alt for meget ved naturlovene, hvis det gør mig til pessimist i din verden, kan jeg jo ikke gøre noget ved det...
Fint med forskning og antibiotika, fint der er med til at man kan helbrede flere og flere livstruende sygdomme som kræt, AIDS osv.
Men det stopper der i min verden.

I øvrigt gider jeg da heller ikke få en ny hofte, et nyt hjerte etc. jeg vil da meget hellere at de "fotokopierer" min DNA, samt tager en backup af min hjerne, så de kan klone mig når jeg er ved at stille træskoende. På den måde er jeg helt ny IGEN....IGEN....IGEN..........

Eller er det uetisk?!

28-05-2008 15:31 #55| 0
OP

"Det er unaturligt, og vil få fatale konsekvenser for Jorden og for mennesket."

Hvad er din definition af naturligt. ?

"Jeg mener ikke man skal pille alt for meget ved naturlovene"

"Fint med forskning og antibiotika, fint der er med til at man kan helbrede flere og flere livstruende sygdomme som kræt, AIDS osv.
Men det stopper der i min verden."

Dem der forsker i hvordan vi kan leve længere forsøger også bare at finde kuren mod en meget alvorlig sygdom. Denne forfærdelige sygdom som mange dør af hver eneste dag kaldes ældning og det er efter min mening ikke en sygdom vi bare skal acceptere som uundgåelig.

Hvilke naturlove? Jeg er ret sikker på at hvis der var en eller anden naturlov der sagde at det ikke på nogen måde kan lade sig gøre for mennesker at blive fx 1000 år så ville der ikke være mange rigtig geniale forskere der forsker i det.

28-05-2008 16:19 #56| 0

@fxman

Der er masser af grund til at spille på folks frygt for at blive ældre. Bare tænk på alle de lorteprodukter du kan prakke dem på.

Lidt ligesom den anden tråd hvor man taler om de charlatans (clairvoyante), der udnytter folks sorg etc.

Så det er ikke underligt at det er et populært forskningsområde, men de fleste "opdagelser" hører altså til i fantasiens grænseland og er ikke praktisk implementerbare.

Ældning er ikke en sygdom (progeira undtaget), det er en naturlig cyklus.
Alle væsner er underlagt dette og det må nok betragtes som en følge af entropien (bjerge bliver til sand, stjerner slukkes....).

Din eneste "chance" hvis du tror på at bevidstheden/sjælen blot er et produkt af din fysiske instans, vil være at kunne "uploades" en dag til gambler V 0.1b.

Men da du i den process skifter fra en fysisk instans til et andet bevidsthedsniveau, kunne det vel kaldes at dø?........catch 22 = sur røv :-)

28-05-2008 16:28 #57| 0

Naturligt er at leve og dø uden brug af kemi samt udskiftning af fatale dele gentagende.

Du definerer alderdom som en sygdom, det gør jeg bestemt ikke.

Du vil ikke acceptere at du bliver ældre, ikke acceptere at det er uundgåeligt?
Ok da, dig om det, men betyder det at du tror på at vi på et tidspunkt bliver udødelige? Sådan tolker jeg da i hvert fald dette:

"Denne forfærdelige sygdom som mange dør af hver eneste dag kaldes ældning og det er efter min mening ikke en sygdom vi bare skal acceptere som uundgåelig."

Hvilke naturlove? Jeg er ret sikker på at hvis der var en eller anden naturlov der sagde at det ikke på nogen måde kan lade sig gøre for mennesker at blive fx 1000 år så ville der ikke være mange rigtig geniale forskere der forsker i det.

Super argument...
Atombomben er altødelæggende, derfor er der alligevel nogen der har opfundet den og brugt rigtig meget tid og penge på det.
Det betyder jo ikke at det er mere rigtigt. og positivt for menneskeheden.

Hvis det var ment at mennesket skulle blive 1000 år eller mere, så tror jeg at det var gennemsnitsalderen, +- et eller andet småt, var nu.

Ligeså snart vi skal til at proppe kroppen med kemi for at opnå et resultat står jeg af, det er her jeg mener det ikke er naturligt!

28-05-2008 16:59 #58| 0
OP

"Hvis det var ment at mennesket skulle blive 1000 år eller mere, så tror jeg at det var gennemsnitsalderen, +- et eller andet småt, var nu."

Hvad mener du med hvis det var ment? Hvis mening er det du snakker om.

"Ligeså snart vi skal til at proppe kroppen med kemi for at opnå et resultat står jeg af, det er her jeg mener det ikke er naturligt!"

Går du ikke til lægen når du bliver syg? Hvis der er noget galr med dig og du kun kan overleve ved at en læge propper alle mulige mærkelige kemikalier i din krop vil du så hellere dø?

Edit: Du ved vel godt at der sker millioner af kemiske reaktioner i din krop hver eneste dag? Bare det at du spiser gør at der bliver sat en masse kemiske processer i gang.

28-05-2008 17:06 #59| 0

@fxman

Der er en uprøvet metode...men den er vist stadig på forsøgsstadiet..

Vi skal bruge :

En abe, et ilttelt, +10 plastikoperationer, nogle unge "legekammerater", proforma ægteskab med 1-2 kvinder og en pose til at putte over hovedet (der er enkelte dokumenterede bivirkninger).

Men som sagt, behandlingen er stadig på forsøgsstadiet....

28-05-2008 17:09 #60| 0
OP

Ducktor

Hehe du forsøger nok rigtig at være sjov. Bare en skam at der ikke er nogen der griner.

28-05-2008 17:10 #61| 0

@fxman

Dit svar starter med Hehe?

28-05-2008 17:11 #62| 0

Jeg grinte faktisk gambler

28-05-2008 17:17 #63| 0
OP

tomh

Ja men du har en mærkelig humor så.

28-05-2008 18:10 #64| 0

@fxman
Læs The Singularity is Near af Raymond Kurzweil. (2005)

28-05-2008 18:44 #65| 0

Hvis man kan leve 1000 år, så lad ham da leve 1000 år..

Jeg vil hellere blive genfødt så jeg starter på 0 og er frisk igen, altså :)

28-05-2008 19:21 #66| 0

Jeg er faktisk med Gambler på dette (og sandsynligvis kun dette) område. No offence ment, men jeg synes at der er alt for mange der skriver i denne tråd der er alt for pessimistiske.

1."Det er ikke naturligt at leve 1000år".

-Det er da heller ikke "naturligt" at vi har en gennemsnitsalder på 76 år, vi burde have været døde af diverse influensa og lunge sygdomme osv... Som gambler rigtigt pointerer, så kurerer vi idag de fleste af de sygdomme som vi naturligt ville være døde af! Hvorfor? Fordi vi ikke lige finder belejligt at dø...

2."Der er ikke nogen der gider at leve i 1000år".

-Men hvad er så den optimale levetid? 50 år, 75 år, 120 år, 150 år...? Hvornår skifter man mening og siger at nu synen man at man har levet i passende lang tid, og nu vil man gerne holde op med at leve? Jeg gætter på at der vil være et rigtig stort marked for at udsætte døden.

3."Kroppen/hjernen vil aldrig kunne klare at blive så gammel, og man vil komme til at være som en 80 årig i 900 år".

-Det er jo rent gætteri. Prøv at tænke 1000 år tilbage; Ved ikke om der var mange der gættede på at der i dag ville være et marked for rumturisme eller at man ville kunne sidde i sin seng og spille poker for flere tusinde dollers med folk fra den anden side af kloden.
Jeg vil ikke argumentere for at man helt sikkert vil kunne leve i 1000 år i fremtiden, da jeg ikke er clairvoyant og ikke kan se hvad der kommer til at ske, men jeg kan af samme grund heller ikke argumentere for det modsatte, og jeg finder det latterligt at man postulerer at om folk om 100 år skulle have lyst til at dø en dag, selvom de havde muligheden for at leve længere.

Der er forresten også et meget interessant foredrag om emnet på TED:
www.ted.com/index.php/talks/view/id/39

Manden er vist nok en alkoholiker, der udgiver sig for at have en phd fra Cambridge på emnet, men vist nok kun har en phd indenfor noget computerhalløj og er ansat som computer-guy på Cambridge (og er vist blevet fyret af netop den grund siden), men han har da et par meget interessante pointer.

28-05-2008 23:36 #67| 0
OP

Gramm0

Gode pointer.

29-05-2008 00:16 #68| 0

looooool, det ville være nedern at leve 1000 år og sidde og tænke tilbage på sin ungdom i 981 år??

Man har heller ikk tid til noget så, der er jo familiefødselsdag hver eneste dag, hvis vi allesammen lever 1000 år ;-)

En konfirmation, hvor man træder ind i de voksnes rækker som 13-14 årig, ville være pænt ironisk, når der sidder et par stykker med til bords som har 900 års mere voksenerfaring end en selv...

Kommer der så diskoteker, hvor man skal være mindst 100 år for at komme ind :D eller vil der rende en 822-årig gut ved navn "xMorphz0r no. 133" rundt på ENVY for at score teenagepiger? (teenagepiger må satme have det hårdt i så fald..)

29-05-2008 02:32 #69| 0

"-Det er da heller ikke "naturligt" at vi har en gennemsnitsalder på 76 år, vi burde have været døde af diverse influensa og lunge sygdomme osv... Som gambler rigtigt pointerer, så kurerer vi idag de fleste af de sygdomme som vi naturligt ville være døde af! Hvorfor? Fordi vi ikke lige finder belejligt at dø..."

Hvis vi bliver 1000 år en dag, så kommer vi også til at løbe med lydens hastighed. Alt efter hvad vi bevæger os i, så lad os sige at det er 340 m/s. Det er 1700 meter på 5 sekunder. Umiddelbart vil folk tænke at det er halvhurtigt, men tænk engang på, at vi engang ikke gik omrejst engang.

29-05-2008 07:12 #70| 0

Du er allerede nået til genudsendelser af gamle tråde?
Hvad vil du egentlig med evigt liv med en så begrænset fantasi?

Læs lige Eksplicit og Pumpsticks indlæg 23-05, 19.23 og 20.47 et par gange til.

29-05-2008 20:54 #71| 0

Gambler, køb lige denne, læs den (selvom du jo ikke læser bøger), og skriv så en ny tråd (Hvordan man bliver 1000 år 3, kunne den jo passende hedde).

Så kan du give et referat og give os din opdaterede mening. Du vil sikkert finde svar på mange af dine spørgsmål i bogen :-)

www.amazon.com/Ending-Aging-Rejuvenation-Breakthroughs-Lifetime/dp/0312367066/ref=sr_1_4/105-4862852-3341250?ie=UTF8&s=books&qid=1183106042&sr=1-4

Personligt skal jeg da ikke udelukke at vi kan slå systemet... men 1000 år? Not in my lifetime!

29-05-2008 20:59 #72| 0
OP

Hooks

Den bog har jeg tænkt på at købe længe men jeg finder altid noget andet dumt at bruge mine penge på. Fantastic voyage skulle vist nok også være god så den køber jeg nok også på et tidspunkt men jeg skal først lige have tygget mig igennem en bog der hedder the thrive diet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar