Jeg har lidt et problem med en 85/70/2-fisk på NL $200, da det er sjældent at man møder disse spillere.
Tossen raiser, som man kan se, næsten hver hånd. Og det er til 10-14$. Bliver han kaldt skyder han af og til 2/3 pot og andre gange over pot.
Jeg har fundet nogle gange, hvor han har skudt over potten, og han gør det med air/draws og to par.
Hvad skal jeg kigge efter i de 400 hænder, jeg har på ham?
Og hvordan vil I anbefale mig, at man spiller sådan en spiller? Reraiser jeg, så kalder han de fleste gange. Skal man raise oftere og/eller højere end normalt?
Hvordan spiller jeg en 85/70-fisk?
Sæt din range ned og vær klar på at gå til bunds med marginale holdings.
Hvis det ikke har interesse så leave bordet.
Ofte er det godt at teste sådan en gut lidt, måske har han et weakspot hvis du floater ham i pos. til turn, eller lign.
Den slags spillere har ofte nogle rimelig tydelige betpatterns, som man kan udnytte ret groft.
Generelt vil jeg mene, spil en del hænder i pos, men vær stram oop.
jeg vil mene man bare skifte skifte bord... man skal ha et kendskab til sådanne spillere før man prøver at slå ham, for han er ikke nem at slå... han er tydigvis kold i røven og tænker ikke på hva du har eller hva han selv har... du skal jo det meste af tiden selv ha ramt rigtig godt før du tør spille tilbage mod ham, og ja det gør man jo så sjældendt på et flop.... jeg syntes poker(sjovheden) falder draktisk da det jo ikke længere er et psykisk spil længere, men mere om at få en stor hånd og spille den optimalt mod en villain....
Uden at oute nogle SNs:
Hvis hans navn starter med m ved jeg godt hvem det er.
Han er ret vild faktisk. Rimeligt god til at læse boards og ikke bange for at angribe svaghed. Mange TAGfish tilter faktisk ofte af på ham.
Jeg finder ikke den store value i ham når jeg multitabler. Han kræver for meget opmærksomhed og en alm. 50/20/1 er mindst ligeså god value.
@Snowdown
Det er ikke ham, da hans navn starter med "R".
Han er set flere gange med stacks på over 1000 for så at miste det hele og komme op på 1000 igen. Derfor ville det være rart, hvis jeg nemt kunne nakke de penge, han tager fra alle andre. :)
spil tight og spil toppar som guld.
hmmm så syge stats tror jeg ikke jeg har set, men strategien må vel være
1. Vær solidt rolled til evt. varians
2. Drop alle sc. preflop og fold alle draws på floppet
3. Reraise stort preflop med de store pp og knald til den - evt. solide overbets
Typen er især giftig deep-stack, fordi han kan skyde til bunds med alt, så hit n run evt. hvis du ikke er helt glad for at spille deep mod netop ham
Jeg er ikke bange for at spille mod ham, og spiller ham gerne deep. Mit problem er blot, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg bør reraise ham oftere og og netop også med draws på floppet.
Jeg har set ham gå til bunds med K9 i en reraised mod min AK på et 3QK-flop, hvor hans mønster var lead/call for så at c/r AI på en blank-turn, hvor jeg var yderst pot committed.
Til gengæld har jeg også set ham miste $400+ ved at overbette med AK både flop og turn for så at bet/kalde med A-høj flushdraw på turn uden odds. Så du har ret Puma, når du siger, at han ikke er bange for at skyde til bunds med alt.
Sæt dig så du har position hvis det er muligt, og spil som SørenMatias siger. Ikke noget med at bluffe, eller spille marginale hænder.
+++Tight når han er med i en hånd. Burde være nemt at bygge pots når du så har en hånd.
Det værste du kan gøre er at begynde at spille flere hænder, fordi du mener du kan udspille ham.