Jeg er ikke stolt af mit eget spil i denne hånd (Jeg burde have budt på river, en knægt vil næsten altid byde), men er der nogen der har en forklaring på hvad D9 hånden håber på.
Og kan tt hånden smide på turn. Jeg better trods alt ind i to spillere, gør jeg det med AK eller 99
Desværre forlod D9 manden bordet før han havde tabt sine penge.
----------------------------------------------------------------
Hand #3157348-26454 at Corpus Christi ($30/$60 Hold"em)
Powered by UltimateBet
Started at 23/Nov/04 14:36:02
jovan b is at seat 0 with $1555.
easycome is at seat 1 with $3185.
whitedog57 is at seat 4 with $142.
nummerfire is at seat 5 with $2040.
mcpeanut is at seat 6 with $2548.
hulk7 is at seat 7 with $2742 (sitting out).
liga26 is at seat 9 with $3457.
The button is at seat 6.
liga26 posts the small blind of $15.
jovan b posts the big blind of $30.
jovan b: -- --
easycome: -- --
whitedog57: -- --
nummerfire: Kd Ks
mcpeanut: -- --
liga26: -- --
Pre-flop:
easycome folds. whitedog57 folds. nummerfire raises
to $60. mcpeanut calls. liga26 calls. jovan b
re-raises to $90. nummerfire re-raises to $120.
mcpeanut folds. liga26 calls. jovan b calls.
Flop (board: Jh 5c 2c):
liga26 checks. jovan b bets $30. nummerfire raises
to $60. liga26 calls. jovan b calls.
Turn (board: Jh 5c 2c 3s):
liga26 checks. jovan b checks. nummerfire bets $60.
liga26 calls. jovan b calls.
River (board: Jh 5c 2c 3s Jd):
liga26 checks. jovan b checks. nummerfire checks.
Showdown:
liga26 shows Qd 9d.
liga26 has Qd 9d Jh 5c Jd: a pair of jacks.
jovan b shows Tc Ts.
jovan b has Tc Ts Jh 5c Jd: two pair, jacks and tens.
nummerfire shows Kd Ks.
nummerfire has Kd Ks Jh 5c Jd: two pair, kings and jacks.
Hand #3157348-26454 Summary:
$3 is raked from a pot of $780.
nummerfire wins $777 with two pair, kings and jacks.
-------
Hvorfor man kan vinde på 30-60
Ja, det er crazy shit de har gang i der. Specielt Q9s er så meget ude at skide, at man skulle tro det var løgn. Jeg troede egentligt at standarden på UB"s dyre borde var væsentlig højere.
Det er dog ikke kun på FL man kan finde de hersens glade givere.
Jeg så i dag en fyr limpe på ca. 90% af alle hænder i et 5/10 NL cash game. Det komiske betsod dog i, at han rent faktisk ramte helt fantastisk godt. Tog kæmpe pots hjem med tricky mosters, som f.eks. Q6o og J6o. Så alt i alt endte han en smule oppe.
/Mikael
@KimN
Jeg ser du stadig er lidt weak til tider ;-) Hvis man kunne ville jeg vaedde denne river 11 ud af 10 gange!
Kunne vaere jeg skulle skifte til UB. Er 30/60 generelt saa godt?
Jeg mener ikke det er en stor fejl at checke på river, selvom jeg nok selv havde bettet.
Det kommer meget an på hvordan spilleren hidtil havde spillet, da nogen spillere godt kunne finde på at calle på en knægt med en lav kicker med så mange spillere med i puljen og med et reraise preflop.
@Nomanson
Jeg har ikke helt vænnet mig til 30-60 endnu og har flere gange grebet mig selv i ikke at bette rivere som jeg ville have bettet 100% af gangene på 15-30. I det mindste har jeg identificeret problemet.
Iøvrigt er der sjældent 30-60 på UB (ihverttilfælde på danske tider) og oftest er det desværre bare en kamp om blinds og altså ikke ulejligheden værd. Jeg tror faktisk Pokerstars 30-60 er bedre. Pacific har også åbnet 30-60, og hvis man kan holde softwaren ud er spillerne kun lidt bedre end de var på 15-30.
Kim
hej kim
jeg har arbejdet med samme problem, og har tit taget mig selv i ikke at bette på river hvor man burde.
Et godt råd er at sætte en post-it på din skærm hvor der står "husk river bet".
det har hjulpet mig af med dårlige poker vaner.
MVH
Kim
Til jer high-rollere... Hvor mange borde kan I overkomme på de højere limits?
Jeg kan kun overkomme to borde. Det gælder på alle limits. På højere limits skal man dog være mere opmærksom og ikke læse helt så meget twoplustwo samtidig.
Det skyldes måske også at jeg foretrækker at gameplayet fylder hele skærmen, så jeg kan altså ikke holde øje med flere borde samtidig.
Kim
@KimN
Tak skal du have. Hvis du vil op i limits skal du tjekke Paradise 40/80. Der er ikke konstant god aktion, men jaevnligt gode spil, isaer i weekenden. I mellemtiden kan man jo saette sig ved et 20/40 bord, hvor spillene ofte er til at have med at goere.
@KasperC
Et par i hullet caller 95% af gangene her og en knaegt vil vaedde mere end 50% af gangene, saa det er et klart value bet.
Hvis du vil have en bare nogenlunde winrate i hoejere limits, saa kan du ikke lade saadanne muligheder gaa din naase forbi.
Et andet problem ved at spille svagt paa river er at du bliver for nem at laese. Jeg kender spillere, som sjaeldent vaedder river naar et scarecard falder og de har en haand. Naar de endelige vaedder et saadant board er det ofte et bluff, og jeg kan calle med min A hoej eller underpar.
@Junior
Jeg spiller op til 4 borde FT.
@ Nomanson det er imponerende - kan du holde styr på 36 spillere"s stil?
Er det er ikke gode spillere på 40-80 og 30-60 på paradise ?
MVH
Kim E
@Junior
Ja, den er helt klart runner-up i kategorien "Årets stavebøf".
/Mikael
Hehe ja det synes jeg. Efterfulgt af "shot-handed play", som jeg så i en anden tråd... Er det et mon drikke-spil?
runner-up - hvilken tager guldet?
@Junior
Paa Paradise 20/40 kender jeg alle stamspillerne (som ofte udgoer mere end 50% af et bord), og har gode noter paa dem. Det er lidt svaerere paa Party 15/30, hvor der er saa mange nye spillere hele tiden. Det er dog ofte nemt at spotte daarlige spillere indenfor en enkelt runde.
@Kimbola
Standarden paa Paradise 20/40 og 40/80 er generelt hoejere end gennemsnittet for Party 15/30, men der har vaeret et influx af nye spillere paa Paradise de sidste par maaneder, saa der er ofte en del svage spillere ved bordene. Jeg drager ogsaa fordel af mit store kendskab til stamspillerne (ved hvem jeg skal undgaa, hvem der bluffer for meget etc.).
ok godt af vide nomansón
holder mig til 25-50 der hvor jeg spiller
MVH
Kim