Hej, jeg er begyndt at bruge pokertracker, og gad godt vide hvornår man kende sin bb/100, altså hvor mange hænder der skal til for at man kan se om man vindene eller tabene.
Hvor stort en bb/100 skal man gerne have før man rykker op, altså eksemple fra nl 50 til nl 100.
Hvad står bb for, er det bigblinds eller bigbet.
Kim
hvornår gerne man sin bb/100
I pokertracker er BB big bets. Der skrives ofte PTBB for at fremhæve at det er poker tracker big bets.
Usikkerheden på din winrate kan udregnes fra din standard deviation som findes på "Session Notes", "more details", vælg det pågældende level i "Game level" og find "standard deviation/100 hands".
95% konfidensintervallet er nu:
+/- 1,96 * 10 * standard deviation / sqrt( hands )
Jørn
du behøver ikke have en bestemt bb/100 for at rykke op.. det har også meget med bankroll at gøre.
@creative
Nogle ønsker at rykke op så snart de har bankroll'en.
Andre ønsker at sikre sig at de er vindende spillere det niveau de spiller nu. Det forhindrer at man tror man er super god til NL50 pga en lang winning steak -- så rykker man op og bliver totalt rykket rundt på NL100.
Hvis man hører til sidstnævnte gruppe, så har man brug for winrate og standard deviation for at udregne om man er vindende.
Jørn
jamen, vil man ikke kunne regne med at ens bb/100 eller ændre sig meget når man eksempelvis har spillet 20k hænder, eller 50k?
Jeg forstår ikke overskriften, og jeg forstår ikke dit sidste indlæg - er du ikke venlig at forklare lidt bedre hvad du mener?
Mickey
Come on Mickey.
Læs nu bare hvad han skriver, så svært er det ikke at fatte....
jeg vil mene at 50k hænder så kan du begynde at bruge dine stats til noget. Det var i hvert fald hvad jeg fik at vide da jeg begyndte med PT.
Du skal rykke op når rullen er der og du mener du er klar. Du skal selvfølgelig være vindende men det giver sig selv. Og lad være at rykke op hvis du føler man spiller for scared money
Jo, din ptbb/100 hænder vil sandsynligvis ændre sig over tid i takt med at du bliver bedre.
Jørn
Du må undskylde, den meget kluderede tekst i mit sidste indlæg. Jeg snakkede i telefon, da jeg skrev indlægget.
Du skal op omkring 100K hænder før du virkelig kan regne med hvor din ptbb ligger, og helst flere hænder.
Men det afhænger meget af ens spillestil, hvor mange swings og hvor store de er osv...
Jungleras, er der nu også problemer når jeg kommer med en venlig henstilling? Jeg forstod ikke hvad han mente = jeg skriver det på en venlig måde - Eller er du også uenig der?
kim: Som std. tror jeg først du kan begynde at regne med statistikkerne når du rammer 250k hænder, før det kan der være swings der spiller en større rolle.
Mickey