Ezzalor skrev:
Nogle leaks jeg har kigget på er:
River calling:
Kalder jeg for meget på river? Har lagt mærke til at det er meget sjældent der bliver bluffet på microstakes, omend der ind i mellem dukker nogle mærkelige hænder op. Oftest er det bare meget stærke hænder.
Her tror jeg også lige jeg blev meget forvirret fordi modstanderne gang på gang ramte gin rivers, her til starten af challenge, og hvor man begynder at få det svært at folde når man har stærke hænder. Men gang på gang viser de stærke hænder, så jeg skal simpelthen finde nogle hero folds i disse situationer.
Har set to videoer om netop hero-folding på river, som sidenhen har hjulpet med at finde mange folds.
OOP spil:
Exponerer man sin range/håndstyrke, når man x/c'er OOP med <top pair som preflop aggressor?
Hvis man altid better gode top pair OOP, løber man så ikke risikoen for at sine checks indeholder kun svage hænder, og at så modtage samtlige tønder og blive nød til at folde?
Dette fører så til noget balance dilemma. Skal man så x/c og x/r nogle stærke hænder OOP som preflop aggressor?
Her antager jeg bare at spillerne ikke er gode nok til at kunne se dette, og check/bet range data er for svært at kigge op hvis man overhovedet kan få hh's.
Men muligvis gør andre det samme? og derfor kunne der være en mulighed at exploite en generel tendens ved at fyre nogle bluffs selv med hænder der har meget lav equity.
Bluffing:
Microstakes spillere er kendte for at kalde alt for meget! Men passer det?
Det jeg ser, er, at man finder ekstremer i alle retninger, også en stor del spillere der folder alt for meget!
Dette åbner muligvis for nogle bluff muligheder udover det sædvanlige.
F.eks. når man er aggressor og misser sine draws på river. Måske skal man fyre en tredje tønde af i nogle at de her spots? En start er selvfølgelig at fyre nogle af når ens range styrkes, i.e. når andre draws el.l. rammer og man kan reppe dem.
Sindsygt relevante ting du bringer op her og ting som jeg har brugt meget tid på selv.
Mht. river calling er det på micros bare sindsygt ofte at folk har en god hånd hvis de lige jammer river eller check raiser all in. Der handler det bare om at være disciplineret og folde, når du ser en river der bare ikke er god. Ligesom man er nød til at folde mod en person som har callet i SB pre, check called flop og x/r turn eller river på dry board = SET!.
Helt omvendt er dette dog også et af mine ynglings spot at bluffe regs IP, netop fordi folk giver det sindsygt meget credit på micros, hvor de alt for ofte løber ind i nuts her.
For lige at komme med et hånd eksempel:
$0.10/$0.25 No Limit Holdem
PartyPoker
6 Players
Hand Conversion Powered by
WeakTight Poker Hand History ConverterStacks:
UTG chiconita ($26.21) 105bb
UTG+1 Niakrio1 ($33.29) 133bb
CO LoveUrbuCK ($25.55) 102bb
BTN Hero ($26.88) 108bb
SB Drago6888 ($29.44) 118bb
BB deyacos2011 ($28.13) 113bb
Pre-Flop: (
0.35, 6 players)
Hero is BTN Q
♦ K
♥
3 folds,
Hero raises to $0.62,
Drago6888 raises to $2.11, 1 fold, Hero calls $1.49
Flop: A
♥ 9
♥ 3
♥ (
$4.47, 2 players)
Drago6888 checks, Hero checks
Turn: K
♦ (
$4.47, 2)
Drago6888 bets $2.72, Hero calls $2.72
River: 10
♠ (
$9.91, 2)
Drago6888 bets $6.02,
Hero goes all-in $22.05, Drago6888 folds
Final Pot: $37.98
Hero wins
$52.92 (net +
$26.04)
Drago6888 lost
$10.85
Afspil hånd
Super river at bluffe for os, vi blokere straights + vi har nut flush blocker. Havde ca 1000 hænder på villain og dermed en ide om at han ikke er helt ny på zoom, så han vil (forhåbentlig) være istand til at folde
Vil gerne kommentere på de andre ting på et andet tidspunkt, når jeg lige får tid.