Nogen herinde, der har fløjet med Iceland Air? Fordele/ulemper, ris/ros?
Pft.
Blomme
Iceland Air
Så vidt jeg ved er der aldrig nogle af deres flyvere, som er faldet ned.......det er i hvert fald en fordel.
Altså ikke bortset fra den i Sri Lanka, der tog et par hundrede med sig i graven?
Iceland Air har så vidt jeg ved ikke haft dødsulykker de sidste ~40 år? Hvornår var den i Sri Lanka henry, eller var det gas?
GA
Pudsigt indlæg, jeg kom nemlig hjem fra Island igår med Icelandair til Kastrup.
Nu flyver jeg ikke så ofte, og når jeg gør er det primært lavprisselskaber eller en flyvning inkluderet i en eller anden charterferie, så mit sammenligningsgrundlag er ikke overdrevet.
Set i lyset af at billetten kun kostede 1800 kr. t/r København/Kastrup til Keflavik/Reykavik, så er jeg dog fint tilfreds.
Havde turen været meget længere end tre timer, vil jeg dog have forventet et lidt mere komfortabelt fly.
Kun lidt mad, og eneste "underholdning" er en film de viste for hele flyet, på nogle meget små skærme, der slet ikke var nok af. Jeg opgav at følge med på både ud- og hjemtur, da jeg sad langt fra nærmeste skærm.
Fløj økonomi klasse. Det er i sagens natur anderledes på Business.
Ved ikke om det var sådanne ting du tænkte på?
Ellers skriv.
Selvom flyet ikke var specielt ophidsende, vil jeg da lige fastslå at jeg følte mig 100 procent i gode hænder hvad angår sikkerheden :)
Tja...30 så...og i en gammel DC8..fortiden var grum og væmmelig. Der sker aaaaaldrig noget i disse sikre tider :-)
Skal selv til Island med Iceland air næste weekend. Ellers er Iceland Express discountalternativet, som også typisk når frem og tilbage :-)
@Henry
Ja, Iceland Express skal forestille at være discount alternativ, men da jeg 5 uger før udrejse kiggede på priser for en given periode, kunne jeg få billetten for 1800 t/r med Icelandair fra Kastrup, og 2500 Kr. t/r med Iceland Express fra Billund.
Så tog til Kastrup, selvom jeg er fra Århus.
Bonusinfo: Iron Maidens forsanger er pilot for Iceland Express.
Måske det tæller med til enten positiv- eller negativlisten alt efter hvem man er ;-)
er det standard i alle fly at man må have sin laptop tændt under flyvningen ?
Under start og specielt landing bør alt elektrisk udstyr naturligvis slukkes, da flyenes avionics ikke er beviseligt immune overfor fremmede magnetfelter, radiobølger etc. Ved normal cruise i "safe altitude" må elektriske device som regel godt benyttes, sålænge de IKKE kan transmitere/sende.
GA
men det kan en laptop jo godt,har ikke rodet meget med wireless men måske man kan deaktivere sit wlan.
Iceland Express har nu været billigst, de gange jeg har rejst, men har også været med Icelandair en enkelt gang. Icelandair er sponsor for det islandske bridgeforbund, og nu vil de betale for, at vi smutter op og lammetæver deres håbefulde em-hold i en træningsweekend. Ak ja :)
Held og lykke Henry.
Bridge må da næsten være den yderste grænse af hvad de tillader af kortspil på Island.
De er godt nok sippede, når det kommer til Poker og andre pengespil :)
@Aurvandil
Takker :-) Vidste ikke, at de ikke var meget for hasard (sic!). Til gengæld har de en stor spilletradition både mht skak og bridge.
LOL. Noget af det mest ulogiske jeg kender er flyskræk. Hvad sker der for folk der snakker om sikkerhed i flysammenhæng?
@turbo
forklar venligt da jeg selv er utilpas bare ved tanken om at skulle ud og flyve :)
Kalash der skriver, også før...
Well, det gir bare ingen mening. Det er jo dybt ulogisk, sikreste transportmiddel at all. Men okay de fleste angstanfald er selvfølgelig dybt ulogiske.
Det er også det jeg forsøger at focusere på,og så en masse våde varer.
@turbofluen
Thja.. nu er vi jo ikke lavet til at flyve og det er mange-mange år siden vi klatrede i høje træer.
Så vil mene der er nogle primitive helt grundlæggende følelser involveret:
"højde = muligt stor av-av".
En frygt der er til at forstå.
Det er væsentligt sværere at mønstre en konkret daglig frygt for østrogenlignende stoffer i plastik der ødelægger din forplantningsevne, eller Radon sivende op fra din kælder som giver dig kræft om 10 år :-)
Det handler også om kontrol. I en bil har du selv indflydelse i nogen udstrækning på hvordan et uheld vil forløbe, i et fly er du helt prissat andres beslutninger.
Har ingen fly-skræk selv men de første ture kan jeg huske der var lidt følelsesmæssige barrierer som skulle overvindes.
Mvh.
Eksplicit
Keder mig.... giv mere omaha-action om morgenen!