spillet er 8$ 180 mands, player7 bigstacken har lige taget en ud da han kalder et 80k ai shove fra en anden big stack med KQ, så vi formoder sådanset at blive kaldt MEGET ofte hvis vi skubber.
vil vi hellere skubbe nu eller vente til knappen hvor vi kan have FE imod den anden shortstack ?
hvis vi tager blinds ned ved at skubbe 9-7 bliver vores stacks værdi ikke forøget synderligt.
***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Poker Stars)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Friday, July 06, 04:20:43 ET 2012
Table 583810420 2 (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 4: Hero ( $30512.00 USD ) - VPIP: 26, PFR: 21, 3B: 8, AF: 2.7, Hands: 4157
Seat 7: Player7 ( $197969.00 USD ) - VPIP: 20, PFR: 3, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 60
Seat 8: Player8 ( $41519.00 USD ) - VPIP: 19, PFR: 17, 3B: 8, AF: NaN, Hands: 48
Hero posts ante of [$500.00 USD].
Player7 posts ante of [$500.00 USD].
Player8 posts ante of [$500.00 USD].
Hero posts small blind [$2500.00 USD].
Player7 posts big blind [$5000.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♥ 7♥ ]
Player8 folds
Hero raises [$27512.00 USD]
icm tanker 3 vejs 180 mands
Lavede disse udregninger ud fra den range jeg selv ville kalde (næsten Nash), eller overveje at kalde dig med, hvis jeg var bb for at du kan se hvilken range du burde skubbe imod den ICM-bevidste type:
Rangechart for spottet:
Hans Nash range er 37% - mod denne er 97s et +0,03% shove - altså marginalt, men stadig profitabelt.
Tror dog ikke han kalder ifølge nash. Mit gæt er faktisk at han kalder mere tight end Nash. Bevares, du har set ham kalde en anden bigstack med KQ, men i hjernen på en fisk er KQ = premium = call. Hovedsageligt pga. de ikke kender ICM. Derfor tror jeg ikke han kalder dig så bredt, som du måske tror.
Min umiddelbare konklusion: shove.
Havde forberedt det her som svar på Sauron's indlæg, men det er slettet.
Det er +EV hvis han kalder mindre end 38%, det kan godt være du vidste det i forvejen, ved ikke om du selv har kørt det igennem SNGWIZ
Umiddelbart ville jeg gætte på at en der har spillet 20/3, ikke kalder over 38% i et bvb shove, men det er du nok bedre i stand til at vide, da du har spillet med ham.
Jeg skubber her, havde stackene været omvendt, og du lå 2/3 folder jeg istedet
oliu3 skrev:
Havde forberedt det her som svar på Sauron's indlæg, men det er slettet.
haha, ja. Glemte at sætte hånden til 97s så den stod på aces i stedet :D
Du skulle da have ladet den blive oppe så, jeg er altid i tvivl om hvad jeg skal gøre med esserne der:)
Ville du skubbe atc her?
nu er 97s en ufatteligt pæn hånd imo, så i spottet kunne jeg aldrig drømme om at folde, blinds blev godtnok taget ned, men "min" 180 mands coach ville foretrække at folde og skubbe atc fra knappen.
om der er mere værdi i at gøre det end at tage et meget marginalt skub her må så være spørgsmålet.
Mit bud ville være at dit move var det bedste, BB virker clueless, og kalder næppe korrekt, mens btn har reg-ish stats, og højst sandsynligt caller light.
Nu skal jeg jo ikke gøre mig klog, men jeg ville langt hellere skubbe her end at skulle shove atc igennem to personer i næste hånd - specielt mod den anden SS som ud fra stats virker kompetent.
@oliu3
Nu sad jeg ikke ved bordet, men noget nær ATC.
Tjekkede lige og mod en nogenlunde std. range for en random (imo) på 21-24% er ATC (måske fold 23o, 72o, 82o etc.) ikke helt skævt.
Er med de andre her, skubber 10/10 gange her.