Torstens skrev:
Jeg er helt enig - jeg tror jeg undersøgte markedet i 2-3 år for både benzin og el-biler, før jeg købte en '21 model sidste år.
Eneste lille irritationsmoment i den var affjedringen, som skulle være væsentligt bedre i den nye - kan du bekræfte det??
OK, en gang imellem snakkede appen/telefonen ikke perfekt med bilen, så jeg skulle have telefonen frem, når jeg skulle åbne bagagerummet efter at have handlet - det var også et lille irritationsmoment. Dette skulle også være bedre i den nye - kan du bekræfte dette?
Men efter at have prøvekørt en, var jeg besluttet om at købe, og fik en brugt til 295 med vinterhjul til.
Især autopiloten var jeg glad for på motorvej - jeg havde købt en magnet med modvægt jeg kunne sætte på rattet, så jeg ikke behøvede at rykke i rattet hver 5-10 sekunder. Og det lader til at FSD (supervised) kommer til Europa næste år.
Det var noget af en nedgradering til en Hyundai i10 - men jeg skulle bare have noget billigt og robust at køre i, indtil jeg sandsynligvis køber en "highland".
"Eneste lille irritationsmoment i den var affjedringen, som skulle være væsentligt bedre i den nye - kan du bekræfte det??"
Det kan jeg bekræfte - den har fået et væsentlig løft og er nu meget mere behagelig.
"OK, en gang imellem snakkede appen/telefonen ikke perfekt med bilen, så jeg skulle have telefonen frem, når jeg skulle åbne bagagerummet efter at have handlet - det var også et lille irritationsmoment. Dette skulle også være bedre i den nye - kan du bekræfte dette?"
Det er ikke et problem jeg er stødt på med highlanderen i hvert fald.
Jeg er som sagt vildt begejstret for bilen - generel look-and-feel er bare lækker, og jeg synes bare at man får virkelig meget bil for pengene.
De små minuser jeg kan komme i tanke om:
- Blinklysarme der nu er knapper på rattet. Altså man vender sig til det, men synes det var/er en unødvendig ændring. Aller værst er det hvis man ikke kun køre i den nye Tesla, men måske har en 2nd car, eller en gang i mellem kører i en anden bil - så er det træls at skulle skifte mellem stilke og knapper, ISÆR i rundkørsler
- Fantomopbremsninger ved autopilot er stadig en ting der ikke er 100% styr på
- Udsyn ud af bagrude er ret begrændset
- Premium connectitivy (internet i bilen) koster 99kr/mrd hvilket jeg føler er helt forkert prissat ift hvad man får. Burde max koste det halve.
Plusserne (og der er mange) opvejer dog langt de små irritationsmomenter, og igen, prissætningen på bilen er bare 2nd to none i markedet.