Ild i oplader til bærbar

#1| 0

Jeg har købt en bærbar med tilhørende oplader for 2,5 år siden af computersalg, idag da jeg så sad lidt på internettet med computeren begynder der at lugte brændt, hvorefter det begynder at knitre! Der får jeg så øje på at der kom gnister op af opladeren med små stikflammer!

Er der noget at komme efter her, computeren er over 2,5 år gammer (Regner med reklamationen er 2 år) Men samtidig kunne det jo have gået rigtig galt, hvis ikke jeg havde været på værelset og set at der var gået ild i opladeren?? I så fald der er noget at komme efter er det så computersalg.dk eller fujitsu siemens??

10-11-2010 23:17 #2| 0

Nej.

Hvis du vil være flink mod dine medmennesker kan du ringe til fujitsu og sige at deres lort er brandfarligt. Måske sender de dig en ny som tak.

10-11-2010 23:57 #3| 0

Jeg ville finde en af de større trommer frem at slå på her. Det er direkte livsfarligt, og noget der så afgjort skal gøres virkelig meget opmærksom på. Tag den med ned hvor du købte den, og vær virkelig bange for at den var ved at udrydde hele din familie og hunden og hele balladen. Jeg ved ikke om de giver din en ny, men en eller anden kompensation vil da nok være på sin plads. Evt. en ny oplader. :-)

11-11-2010 00:09 #4| 0

Dont bother - du får bare at vide at det er fordi din IP er brandvarm. ;)

11-11-2010 00:16 #5| 0

Vil ikke tro computersalg.dk kan gøre det helt store i denne sag.
Front Fujitsu-Siemens og gør som beskrevet i indlægget af Pisfisk. Hvis du kan mærke løbet er ved at være kørt, kan du evt. bruge "jegskrivertilekstrabladet-kortet". Det vil uden tvivl være +EV for dem at give dig en form for kompensation, og så lukke sagen der, fremfor du farer til medierne og gør opmærksom på hvor livsfarlige deres produkter er.

11-11-2010 00:22 #6| 0

Har haft det samme problem med min forhenværende bærbar. Det var fordi ledningen var blevet bukket så ofte helt inde ved adapteren at gummiet var revnet. Det er vel bare alm. slitage.

11-11-2010 00:41 #7| 0
OP

Jeg sender dem en mail / ringer til dem og fortæller om hændelsen! Men ja ellers må EB kortet komme på bordet ! ;)

Hvis jeg husker det skal jeg nok komme med respons på evt. svar hvis det har interesse!

11-11-2010 01:21 #8| 0

Eller PokerNet - et forum blandt Danmarks største! ;-)
Faktisk uden at lave pjatrøv, det er ikke fedt for dem at have en tråd liggende der tordner frem i Google når man skriver deres navn. Allerede nu er det jo lidt noget snot,og det er vel ikke at "presse dem", men mere at informere høfligt om problematikkerne i at have en sådan kedelig sag liggende til offentlig skue.

11-11-2010 07:39 #9| 0

@ucps

Kontakt Sikkerhedsstyrelsen med din historie... Det er den danske myndighed for bla. el- og produktsikkerhed. De vil helt sikkert gerne høre fra dig :-)

www.sik.dk

11-11-2010 08:44 #10| 0

Jeg har oplevet fuldstændigt det samme.
Min var en Acer bærbar (første og sidste gang jeg ejer noget som helst fra Acer), og opladeren smeltede 2 dage inden jeg skulle aflevere min hovedopgave på mit daværende studie.
Skyndte mig at smutte i det lokale butikscenter og fandt en universaloplader til 500,-
Har ikke meldt det til nogen, tror jeg fik så meget stress over frygten for at have mistet min hovedopgave, at jeg ikke tænkte mere over det.

Men synes da helt sikkert du skal gå videre med det, og hvis de har brug for en ekstra historie, så siger du bare til, for det var ikke ligefrem nogen fed oplevelse!

11-11-2010 09:30 #11| 0

1) Reklamations ret og Garanti er 2 forskellige ting
www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/reklamationsret/

"Reklamationsret: I op til 2 år kan forbrugeren ifølge købeloven klage til forhandleren, hvis varen går i stykker. Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har man ret til at få byttet varen til en ny eller få fejlen repareret. I udgangspunktet er det forbrugeren, som vælger mellem ombytning eller reparation (se detaljerne i vores råd om købeloven)."



Ved reklamations ret skal du påvise at produktet fejlede fra start og det kan man ikke efter 2,5 år

Det du skal slå på må klart være at der gik ild i din oplader , men computerslag er som flere andre nok ligeglade , så det må være Fujitsu-Siemens du skal tage direkte fat i

11-11-2010 14:34 #12| 0
OP

Status indtil videre er at jeg har ringet til Fujitsu kundeservice som har været nødt til at sende den højere op i systemet da de ikke har oplevet det før, jeg vil så blive kontaktet idag eller imorgen for at se om de kan gøre noget ved sagen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar