Import af bil fra tyskland erfaringer??

#1| 0

nu kigger jeg efter bil igen pga familie forøgelse til summer hvor 4 bliver til 5. overvejer en Kia sportage. men prisforskellen er godt nok stor i dk kontra tyskland. men det er så her jeg ikke ved så meget.

Bilen kan fåes fra 12.000 til 20.000 euro for en 2014/2015 model top udstyr og under 30k kilometer.

Inde på skat har jeg prøvet at beregne en registeringsafgift som jeg fik til en 60-70k.

Kan dette virkelig passe. at jeg kan få en sportage hjem til dk for omkring 150-200k eller har jeg lavet et par taste fejl på skat.

Rammer +300k i dk for samme bil. men tænker det er alt for meget at hente til jeg har lavet en fejl.

Er der evt noget man skal tage højde for ved køb af brugt bil i tyskland og bør man allierer sig med en dansk importør eller kan man sagens klare det selv??

Håber nogen har erfaringer eller kan hjælpe med denne jungle :)

13-11-2016 15:21 #2| 0

Du kan se eksempler på afgifter af Kia Sportage her:

https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_windowLabel=kerne_vis_koeretoej_vurdering&kerne_vis_koeretoej_vurdering_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fdmr%2Ffront%2Fportlets%2Fr...

Du skal nok ikke regne med at score det helt vilde på selvimport. Der er firmaer der påtager sig opgaven og generelt er deres udmelding at besparelsen ikke er specielt stor, men at man til gengæld kan få "alt i udstyr" til samme eller lidt lavere pris end hos brugtvognshandleren i DK.

13-11-2016 15:22 #3| 0

super.. tænker heller ikke der burde være det store.. så derfor jeg måtte ty til pn :)

Jeg kigger på den side der.

13-11-2016 15:37 #4| 1

@chmpen85


Som udgangspunkt vil jeg mene, at det er en anelse risikabelt, medmindre der er tale om en helt unik model, som yderst sjældent (eller slet ikke) udbydes til salg i Danmark. -Dog ville jeg som privat, stadig overlade ansvaret/forhandlingen/hjemtransporten og ikke mindst garanti og reklamationsret-forpligelserne til en dansk forhandler.


Grunden til det kan svare sig for forhandlere at hjemtage biler, også af nyere dato er som ipm_1957 er inde på, forskelle i udstyrsniveau, farver osv.. Udvalget er simpelthen langt langt større. Dertil kommer så nogen kringlede regler, som jeg ikke orker at trætte jer med, omkring hvornår afgiften, momsen osv skal falde.. Det er med andre ord, en fin måde at undgå at binde for meget likviditet. Ligeledes er LANGT de fleste nyere importerede biler, videresolgt som leasingbiler, og der slipper forhandleren igen for at skulle afregne fuld registreringsafgift, han betaler således kun for den periode leasingperioden løber.

Dog, kan det godt svare sig, når vi taler om ældre biler, der kan der faktisk være endog rigtig mange penge at tjene/spare, på de her importerede biler, men igen det er en jungle, jeg ikke sådan umiddelbart vil anbefale private at begive sig ud i. -Medmindre du har rigtig gode forbindelser i den professionelle del af bilbranchen. :)


Jeg har set ALT for mange eksempler på folk, som har importeret 10-15-20+ år gamle luksusbiler, og som så pludselig står med omkostninger til reparationer og vedligeholdelse, de aldrig havde drømt om. Der er det skisme en fordel at have de rigtige forbindelser, så man kan opnå +40% på de dyre regninger de her biler, snildt kan afstedkomme. Nævner lige i flæng: Defekte DSG-gearkasser og almindelige gearkasser, sprungede tandremme, bagtøjer som er defekte osv... Der glemmer folk tit, at de her gamle luksusbiler, er mindst lige så dyre at holde kørende i dag, som de var da de var nye.


Og lige præcis i dit tilfælde med en så ny Kia, og en meget avanceret en af slagsen.. -Der skal du huske på, at KIA i Danmark ikke sådan bare uden videre lader den 7 årige garanti gælde, når du selv har importeret din bil. -De er nogen af de værste/sværeste at bide skeer med, i forbindelse med garanti. Der er SÅ mange undtagelser i den, at ja.. -Men den betaler du jo også en hel del for, hvis du køber sådan en bil ved en dansk forhandler. (Kan let være 10-15% af prisen). Så, hvad er egentlig sparet, ved selv at importere?

Redigeret af GrimGladGris d. 13-11-2016 15:45
13-11-2016 15:44 #5| 0

@grimgladgris

Tak for hjælpen og svaret..

Må kigge efter andre biler herhjemme som kan rumme hele familen. Da Kia rioen nok bliver en anelse for lille

13-11-2016 17:01 #6| 3

Psst.... Køb en Citroen Berlingo..og en pakke kondomer, for ellers bliver det en bus næste gang :-D


Og stort tillykke med familieforøgelsen :-)

Redigeret af tuznelda d. 13-11-2016 17:01
13-11-2016 17:20 #7| 0
tuznelda skrev:Psst.... Køb en Citroen Berlingo..og en pakke kondomer, for ellers bliver det en bus næste gang :-D

Og stort tillykke med familieforøgelsen :-)


konen snakker også om sådan en men tror ikke det falder på sådan en, selvom den vil være praktisk :)

13-11-2016 17:25 #8| 1
chmpen85 skrev:
konen snakker også om sådan en men tror ikke det falder på sådan en, selvom den vil være praktisk :)

min storebror har den, med en god bunkeudstyr, er du ligeglad med mobning (det ville jeg være), så er den altså temmelig lækker at køre i :)

13-11-2016 17:44 #9| 0

nu ved jeg ikke hvor store dine børn er.. (har selv en rio) og hvis du mangler ekstra bagage plads? så er der dobbelt op på plads med sådan en fætter her..

ikke den kønneste, men det er billigere end at købe en ny, hvis børnene alligevel er små.. har personligt også kigget på seat ateca og sportage men er for nærig pt. at smide 200k ekstra for en bil der alligevel kan blive behandler lidt groft af småbørn :D

http://netbutik.fdm.dk/transportudstyr/bagagebokse-til-anhaengertraek/towbox-anhaengerboks-pa-300-liter.html

Redigeret af TCNUtodeath99 d. 13-11-2016 17:45
13-11-2016 17:51 #10| 17
tuznelda skrev:Psst.... Køb en Citroen Berlingo..og en pakke kondomer, for ellers bliver det en bus næste gang :-D

Og stort tillykke med familieforøgelsen :-)


Berlingoen er vist prævention nok i sig selv.

13-11-2016 17:51 #11| 0
TCNUtodeath99 skrev:nu ved jeg ikke hvor store dine børn er.. (har selv en rio) og hvis du mangler ekstra bagage plads? så er der dobbelt op på plads med sådan en fætter her..
ikke den kønneste, men det er billigere end at købe en ny, hvis børnene alligevel er små.. har personligt også kigget på seat ateca og sportage men er for nærig pt. at smide 200k ekstra for en bil der alligevel kan blive behandler lidt groft af småbørn :D
http://netbutik.fdm.dk/transportudstyr/bagagebokse-til-anhaengertraek/towbox-anhaengerboks-pa-300-liter.html

6 9 og så spædbarn bliver det til.. tænker bare pladsen bliver lidt trang på bagsædet ihvertfald. men det kan nok overleves. så er der barnevognsproblemet og generelt bagage problem. fungerer kun lige nu også med tagboks..

13-11-2016 20:55 #12| 0

.

Redigeret af GrimGladGris d. 13-11-2016 20:55
14-11-2016 07:51 #13| 0

Som almindelig dødelig lønmodtager, så kan det ikke betale sige at importere, men som bilforhandler der har direkte adgang til skats vurderingssystem og som kan mere eller mindre selv bestemme afgiften, så kan man.

14-11-2016 10:21 #14| 2
Don_T skrev: Berlingoen er vist prævention nok i sig selv.

Lige præcis. En mand i en Berlingo er noget af det ynkeligste og mest impotente man kan forestille sig.

14-11-2016 11:08 #15| 9
Onde Andy skrev:

Lige præcis. En mand i en Berlingo er noget af det ynkeligste og mest impotente man kan forestille sig.




En mand der vurderer en anden mand udfra hvilken bil han kører i, er noget af det ynkeligste og mest impotente jeg kan forestille mig.

Og nej, jeg ejer ikke en Berlingo.
14-11-2016 11:14 #16| 2
Don_T skrev: Berlingoen er vist prævention nok i sig selv.

Lige præcis. En mand i en Berlingo er noget af det ynkeligste og mest impotent

OleBjur skrev:

En mand der vurderer en anden mand udfra hvilken bil han kører i, er noget af det ynkeligste og mest impotente jeg kan forestille mig.

Og nej, jeg ejer ikke en Berlingo.

En mand, der vurderer en anden mand udfra hvordan den anden mand vurderer en mand, der kører Berlingo, er ynkelig og impotent.

14-11-2016 11:17 #17| 1
OleBjur skrev:

En mand der vurderer en anden mand udfra hvilken bil han kører i, er noget af det ynkeligste og mest impotente jeg kan forestille mig.

Og nej, jeg ejer ikke en Berlingo.

Onde Andy skrev:
Lige præcis. En mand i en Berlingo er noget af det ynkeligste og mest impotent

En mand, der vurderer en anden mand udfra hvordan den anden mand vurderer en mand, der kører Berlingo, er ynkelig og impotent.

14-11-2016 11:20 #18| 0
Onde Andy skrev:


Lige præcis. En mand i en Berlingo er noget af det ynkeligste og mest impotent

En mand, der vurderer en anden mand udfra hvordan den anden mand vurderer en mand, der kører Berlingo, er ynkelig og impotent.




Haha :-)

14-11-2016 12:06 #19| 1

Giver ikke meget mening at importere en Kia, hvis bilen er under mener det er 7 år så betaler man også afgift af bilens ekstra udstyr, det er derfor man ser de ældre tyske biler blive importeret med alt i udstyr. Tror aldrig jeg har hørt en som importerer Kia :D

14-11-2016 12:18 #20| 0

Jeg har ingen forstand på import, men hvis du gerne vil have masser af benplads på bagsæderne, så gå efter en brugt skoda superb eller Octavia.

Vi har en superb og der kan sagtens sidde 3 voksne mennesker på 100 kg omme bagved, og så er de meget rummelig i bagagerummet.

14-11-2016 12:21 #21| 0
philip22 skrev:Giver ikke meget mening at importere en Kia, hvis bilen er under mener det er 7 år så betaler man også afgift af bilens ekstra udstyr, det er derfor man ser de ældre tyske biler blive importeret med alt i udstyr. Tror aldrig jeg har hørt en som importerer Kia :D

det var derfor jeg måtte høre mere jo.. da jeg kom frem til en forskel på over 100k inkl afgift at jeg måske havde set fejl.. men man bliver noget overrasket over prisforskellene på dk kontra tyskland. men må bare kigge indenfor landets grænser

18-11-2016 19:24 #22| 0
GrimGladGris skrev:

@chmpen85

Som udgangspunkt vil jeg mene, at det er en anelse risikabelt, medmindre der er tale om en helt unik model, som yderst sjældent (eller slet ikke) udbydes til salg i Danmark. -Dog ville jeg som privat, stadig overlade ansvaret/forhandlingen/hjemtransporten og ikke mindst garanti og reklamationsret-forpligelserne til en dansk forhandler.

Grunden til det kan svare sig for forhandlere at hjemtage biler, også af nyere dato er som ipm_1957 er inde på, forskelle i udstyrsniveau, farver osv.. Udvalget er simpelthen langt langt større. Dertil kommer så nogen kringlede regler, som jeg ikke orker at trætte jer med, omkring hvornår afgiften, momsen osv skal falde.. Det er med andre ord, en fin måde at undgå at binde for meget likviditet. Ligeledes er LANGT de fleste nyere importerede biler, videresolgt som leasingbiler, og der slipper forhandleren igen for at skulle afregne fuld registreringsafgift, han betaler således kun for den periode leasingperioden løber.

Dog, kan det godt svare sig, når vi taler om ældre biler, der kan der faktisk være endog rigtig mange penge at tjene/spare, på de her importerede biler, men igen det er en jungle, jeg ikke sådan umiddelbart vil anbefale private at begive sig ud i. -Medmindre du har rigtig gode forbindelser i den professionelle del af bilbranchen. :)

Jeg har set ALT for mange eksempler på folk, som har importeret 10-15-20+ år gamle luksusbiler, og som så pludselig står med omkostninger til reparationer og vedligeholdelse, de aldrig havde drømt om. Der er det skisme en fordel at have de rigtige forbindelser, så man kan opnå +40% på de dyre regninger de her biler, snildt kan afstedkomme. Nævner lige i flæng: Defekte DSG-gearkasser og almindelige gearkasser, sprungede tandremme, bagtøjer som er defekte osv... Der glemmer folk tit, at de her gamle luksusbiler, er mindst lige så dyre at holde kørende i dag, som de var da de var nye.

Og lige præcis i dit tilfælde med en så ny Kia, og en meget avanceret en af slagsen.. -Der skal du huske på, at KIA i Danmark ikke sådan bare uden videre lader den 7 årige garanti gælde, når du selv har importeret din bil. -De er nogen af de værste/sværeste at bide skeer med, i forbindelse med garanti. Der er SÅ mange undtagelser i den, at ja.. -Men den betaler du jo også en hel del for, hvis du køber sådan en bil ved en dansk forhandler. (Kan let være 10-15% af prisen). Så, hvad er egentlig sparet, ved selv at importere?




Hvordan er denne nissan prissat??
www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/x-trail/16-dci-130-tekna-x-tr-7prs-5d/3086193

Hvad ville du mene den bør koste.. er der andre biler i den str/pris klasse jeg hellere bør kigge på for en bil med plads til 3 børn hvor det ene er spæd.
18-11-2016 19:40 #23| 0

Ford S-max hvis bilen gerne må se mindre smart ud

19-11-2016 02:47 #24| 0
chmpen85 skrev:

Hvordan er denne nissan prissat??
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/x-trail/16-dci-130-tekna-x-tr-7prs-5d/3086193

Hvad ville du mene den bør koste.. er der andre biler i den str/pris klasse jeg hellere bør kigge på for en bil med plads til 3 børn hvor det ene er spæd.

Umiddelbart ser det jo meget fint ud.. Det er den billigste bil jeg lige kan finde udbudt til salg, af den model (teknaudstyr og aut.gear). Dog, ville jeg være opmærksom på én lille detalje: Netop at det er en årgang 2014 i stelnummeret, det kan godt have noget at sige i forbindelse med finansieringen af bilen, særligt løbetiden. Og, så kan jeg oplyse at en bil fuldstændig magen til, spritny 2017-model har et beskatningsgrundlag på 391.315 kroner. -Det er altså den pris forhandleren har givet for bilen. -Så, man kan sige han tjener 30.000 kroner på, at have haft den bil indregistreret som demobil i 2 år. Jeg vil mene, der er et godt grundlag for at forhandle sig til en noget bedre pris for bilen. ;)


Hvis det ikke lige skal være dén bil, så ville jeg måske kigge mig omkring og se på fx dens lillebror og søsterbil: Nissan Qashqai og den søster Renault Kadjar. De er begge lidt mindre, men stadig samme type. Men også, når du kommer op i dén prisklasse, så kommer der en hel del andre biler op, som kunne være fine alternativer.. En brugt XC60'er måske? En brugt, Audi Q5 eller Q3.. Eller måske en "næsten" helt ny Audi Q2.. Der er også biler som dem Allundberg er inde på, en S-Max kunne godt være interessant, specielt hvis køreegenskaber er noget du vægter højt.. Den er knapts så lækker i interiør og finish som de andre. Opel har også lige faceliftet deres Mokka, det er også en rigtig fin bil til prisen IMO, hvis man altså er til den slags suv'ere (Min kæreste synes den ser "sej ud", det kan også have noget at sig. :D Brugte Audi Q7'ere og fx Volvo XC90 vil jeg ikke anbefale i det prisleje, da de stadig er nogen ekstremt avancerede biler, og vedligeholdelse osv koster derefter, særligt nu hvor de er blevet lidt ældre, så pas på med at falde for dem, de kan se "billige" og ekstremt lækre ud (Særligt efter, du tager en køretur i dem), i forhold til fx en X-trail..


I øvrigt, så ved jeg ikke om Renault's søster til X-trail'en, Renault Koleos er landet i DK endnu, den kunne måske blive prissat interessant i forhold til Nissan i Danmark.. Måske den var værd at vente lidt på?


Skulle jeg have en bil i den "klasse" der, havde jeg snapcalled den nye Jaguar F-Pace.. De er dog sådan ca dobbelt så dyre *G* Men, jeg ville også lure på den seneste udgave af VW Tiguan, mest fordi jeg egentlig synes den ser "fed" ud.. ;)


Og, jeg kan godt huske at du selv nævnte den seneste Kia Sportage som et alternativ først.. Og ja, det er uden tvivl super fede og konkurrencedygtige biler i den klasse, det samme gælder i endnu højere grad, den nyeste Hyundai Tuscon.. Den er bare liiiidt federe end Kia's udgave, men det er en subjektiv vurdering. De fås i øvrigt for helt ned omkring 275.000 kroner, med en bovlam 1.6 benzinmotor.. -Billigt alternativ, må man sige.. Hvis man kan leve med motoren ;) En diesel med aut.gear koster ca 100k mere. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/tucson/17-crdi-141-trend-dct-5d/3079259

Men grunden til jeg ikke nævner nogen af dem (og så alligevel nu), er at jeg ville være yderst påpasselig med at købe nogen af de 2 mærker til dén pris.. De falder i værdi, voldsomt, i et land som Danmark.. Desværre. :) Topmodellerne koster jo langt over en ½ mio kroner.. -De er under ½-delen af det værd om 3 år ;)


Du skal være opmærksom på, at ovenstående egentlig også gælder for en +400k Nissan og Renault i Danmark. Værditabet vil være signifikant. Så derfor kan det måske give god mening, at give liiiidt mere for en Audi eller Volvo i samme klasse, alene pga værditabet vil være markant lavere. Fx Volvo XC60 er den bil i Europa lige pt, som er den ejerne er mest tilfredse med.. Den mest efterspurgte bil, hos brugtbilforhandlerne, i hele Europa osv...De scorer højt på alle de parametre, som gør en bil attraktiv, også som brugt. ;)

Jeg lurede lidt markedet, og billigste "næsten" nye udgave koster lige omkring en ½ million kroner.. Og de nyeste, fra 550-600k, med den nye 190hk dieselmotor..

Men en 14'er med den gamle 181hk og 8 trins aut.gear kunne være et bud:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/xc60/20-d4-181-momentum-aut-5d/2964375



Sorry for det noget rodede indlæg, er skrevet på siden af en shitload af borde :D





Redigeret af GrimGladGris d. 19-11-2016 03:18
19-11-2016 07:11 #25| 0
GrimGladGris skrev:

Umiddelbart ser det jo meget fint ud.. Det er den billigste bil jeg lige kan finde udbudt til salg, af den model (teknaudstyr og aut.gear). Dog, ville jeg være opmærksom på én lille detalje: Netop at det er en årgang 2014 i stelnummeret, det kan godt have noget at sige i forbindelse med finansieringen af bilen, særligt løbetiden. Og, så kan jeg oplyse at en bil fuldstændig magen til, spritny 2017-model har et beskatningsgrundlag på 391.315 kroner. -Det er altså den pris forhandleren har givet for bilen. -Så, man kan sige han tjener 30.000 kroner på, at have haft den bil indregistreret som demobil i 2 år. Jeg vil mene, der er et godt grundlag for at forhandle sig til en noget bedre pris for bilen. ;)

Hvis det ikke lige skal være dén bil, så ville jeg måske kigge mig omkring og se på fx dens lillebror og søsterbil: Nissan Qashqai og den søster Renault Kadjar. De er begge lidt mindre, men stadig samme type. Men også, når du kommer op i dén prisklasse, så kommer der en hel del andre biler op, som kunne være fine alternativer.. En brugt XC60'er måske? En brugt, Audi Q5 eller Q3.. Eller måske en "næsten" helt ny Audi Q2.. Der er også biler som dem Allundberg er inde på, en S-Max kunne godt være interessant, specielt hvis køreegenskaber er noget du vægter højt.. Den er knapts så lækker i interiør og finish som de andre. Opel har også lige faceliftet deres Mokka, det er også en rigtig fin bil til prisen IMO, hvis man altså er til den slags suv'ere (Min kæreste synes den ser "sej ud", det kan også have noget at sig. :D Brugte Audi Q7'ere og fx Volvo XC90 vil jeg ikke anbefale i det prisleje, da de stadig er nogen ekstremt avancerede biler, og vedligeholdelse osv koster derefter, særligt nu hvor de er blevet lidt ældre, så pas på med at falde for dem, de kan se "billige" og ekstremt lækre ud (Særligt efter, du tager en køretur i dem), i forhold til fx en X-trail..

I øvrigt, så ved jeg ikke om Renault's søster til X-trail'en, Renault Koleos er landet i DK endnu, den kunne måske blive prissat interessant i forhold til Nissan i Danmark.. Måske den var værd at vente lidt på?

Skulle jeg have en bil i den "klasse" der, havde jeg snapcalled den nye Jaguar F-Pace.. De er dog sådan ca dobbelt så dyre *G* Men, jeg ville også lure på den seneste udgave af VW Tiguan, mest fordi jeg egentlig synes den ser "fed" ud.. ;)

Og, jeg kan godt huske at du selv nævnte den seneste Kia Sportage som et alternativ først.. Og ja, det er uden tvivl super fede og konkurrencedygtige biler i den klasse, det samme gælder i endnu højere grad, den nyeste Hyundai Tuscon.. Den er bare liiiidt federe end Kia's udgave, men det er en subjektiv vurdering. De fås i øvrigt for helt ned omkring 275.000 kroner, med en bovlam 1.6 benzinmotor.. -Billigt alternativ, må man sige.. Hvis man kan leve med motoren ;) En diesel med aut.gear koster ca 100k mere. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/tucson/17-crdi-141-trend-dct-5d/3079259

Men grunden til jeg ikke nævner nogen af dem (og så alligevel nu), er at jeg ville være yderst påpasselig med at købe nogen af de 2 mærker til dén pris.. De falder i værdi, voldsomt, i et land som Danmark.. Desværre. :) Topmodellerne koster jo langt over en ½ mio kroner.. -De er under ½-delen af det værd om 3 år ;)

Du skal være opmærksom på, at ovenstående egentlig også gælder for en +400k Nissan og Renault i Danmark. Værditabet vil være signifikant. Så derfor kan det måske give god mening, at give liiiidt mere for en Audi eller Volvo i samme klasse, alene pga værditabet vil være markant lavere. Fx Volvo XC60 er den bil i Europa lige pt, som er den ejerne er mest tilfredse med.. Den mest efterspurgte bil, hos brugtbilforhandlerne, i hele Europa osv...De scorer højt på alle de parametre, som gør en bil attraktiv, også som brugt. ;)

Jeg lurede lidt markedet, og billigste "næsten" nye udgave koster lige omkring en ½ million kroner.. Og de nyeste, fra 550-600k, med den nye 190hk dieselmotor..

Men en 14'er med den gamle 181hk og 8 trins aut.gear kunne være et bud:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/xc60/20-d4-181-momentum-aut-5d/2964375

Sorry for det noget rodede indlæg, er skrevet på siden af en shitload af borde :D




Tusind tak for dit svar. Det er yderst brugbart. Du har givet mig en masse modeller at kigge på det er rigtig lækkert. Automatgear er bestemt ikke et must ej heller diesel. Dog vægter jeg måske comfort lidt højere da vi godt kan lide kør selv ferier. På den baggrund tror jeg også en f.eks en quashcai bliver for lille. Havde ellers kig på den og derfor jeg skiftede fokus til en x-trail.
Jeg vil kigge dine forslag igennem og sikkert spørge dig til råds igen.
19-11-2016 23:10 #26| 0

Jeg har selv hentet og importeret en bil fra Tyskland - dog med en hjælpende hånd fra firmaet AutoMentor til, at arrangere det rent praktiske mht toldsyn, indregistrering og ikke mindst registreringsafgift.

For 500 kr. kan man fra det firma få et bindende svar på, hvad den præcise registreringsafgift ved import til DK vil blive og for det halve få en uforpligtende vurdering af afgiften (tages ud fra, hvad lignende biler har betalt i afgift).


I mit tilfælde viste det sig, at besparelsen ved, at importere fra Tyskland var ganske beskeden - men til gengæld havde bilen alt det udstyr, som ingen af de tilsvarende biler i DK havde.

Så jeg var godt tilfreds - og syntes egentlig ikke det var en specielt svær øvelse.

19-11-2016 23:38 #27| 0

Vil det give gode mening at importere en top udstyret Golf der er et par år gammel?

20-11-2016 00:01 #28| 0
Hugging Gun skrev:Vil det give gode mening at importere en top udstyret Golf der er et par år gammel?

Jeg ville nok være lidt påpasselig lige pt., da der er en faceliftet Golf VII½'er lige på trapperne. Når den er introduceret på markedet, vil de "gamle" modeller helt naturligt tage et ryk ned i brugtpriser. Men, lige præcis nogen af VW's modeller, særligt highline og udgaver med "det helt rigtige" udstyr, kan faktisk godt med fordel hentes hjem. Mest fordi, der er så forbandet få "færdige" biler på det danske marked. Det gælder både Polo, Golf og Passat, Tiguan, Sharan og Tuareg. -De udgaver som oftest er til salg i dk, mangler altid et eller andet fra udstyrslisten, man egentlig gerne ville ha' haft med... :)

Faldt selv for 2 Passat B7'ere, såkaldte "Jahreswagens"1.4 tsi, dsg, st.car's, med tysk higline-udstyrspakke, dvs. inkl. den store sikkekrhedspakke osv ved en meget stor tysk forhandler, som jeg var på besøg hos i anden forbindelse. Det var i vinteren 2014/2015, samtidig med den nye B8'er var på vej.. Dem tjente jeg en ret god skilling på, og bedst af alt, det tog kun godt 1 uge at skyde dem af, via Bilbasen. :)

Redigeret af GrimGladGris d. 20-11-2016 00:11
20-11-2016 00:06 #29| 0
GrimGladGris skrev:Jeg ville nok være lidt påpasselig lige pt., da der er en faceliftet Golf VII½'er lige på trapperne. Når den er introduceret på markedet, vil de "gamle" modeller helt naturligt tage et ryk ned i brugtpriser. Men, lige præcis nogen af VW's modeller, særligt highline og udgaver med "det helt rigtige" udstyr, kan faktisk godt med fordel hentes hjem. Mest fordi, der er så forbandet få "færdige" biler på det danske marked. Det gælder både Polo, Golf og Passat, Tiguan, Sharan og Tuareg. -De udgaver som oftest er til salg i dk, mangler altid et eller andet fra udstyrslisten, man egentlig gerne ville ha' haft med... :)

Ja, de har sgu andre modeller man også skal tage i overvejelserne. er først på markedet næste år, så jeg kan lige overvåge priserne..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar