Har lige brug for et godt råd fra PN.
Min datter læste hele 2022 i USA og havde i den forbindelse fået oprettet en bankkonto i Bank Of America, hvor hun uden problemer kunne overføre penge fra sin danske Nordea konto til den amerikanske konto.
Hun rejste hjem medio december, men tømte ikke den amerikanske konto, da hun manglede at få returneret noget husleje og depositum for sin lejlighed.
Det tog væsentligt længere tid end forventet, men endelig blev pengene indsat på den amerikanske konto.
Nu skulle hun så bare have overført pengene fra den amerikanske konto til Nordea og her gik der koks i processen.
Den amerikanske bank ville ikke lave en bankoverførsel uden at hun enten var tilstede i banken, eller at hun brugte deres netbank.
Hun kunne af gode grunde ikke lige smutte forbi banken, idet hun jo ikke længere er i USA. Eftersom hun ikke længere har det amerikanske mobil-nummer, kunne hun heller ikke bruge deres netbank, da overførslen skal godkendes via mobil.
Den amerikanske bank sendte derfor en check til hende på godt 6000 USD og lukkede kontoen.
Nu oplyser Nordea, at danske banker faktisk ikke siden 2017 har modtaget checks.
Vi er ved at løbe tør for ideer og lige nu kan vi ikke finde på andet end at sende hende til New York, hvor Bank of Bank Of America forhåbentlig vil indlæse deres egen check.
Det virker dog bare tåbeligt og håber at PN har et godt råd til hvad man gør i denne situation?
Måske @morfarnissen kender et trick :-)