Hej PN :-)
Jeg skal lave en kampagne til Joe & the Juice til eksamen. Hovedformålet er at engagere og aktivere de mest loyale kunder.
Jeg har udviklet følgende korte outline af en kampagne og ville være glad hvis nogle ville komme med feedback eller andre idéer de kunne have.
1) Reklamér på Facebook og Twitter for muligheden for at designe sin egen juice. Ved at følge linket vil man kunne vælge blandt en masse forskellige frugter og lign., som allerede i forvejen er hos J&J. Man skal enten logge ind via. facebook account eller ved at manuelt indtaste navn og email.
2) Ved besøget i butikken er det vigtigt at "juicerne" joker med hvordan drinken skal ser ud, roser og lign. Det passer ind i deres "rolle"
"Also, one will probably become aware that the people working at Joe’s (as the chain is sometimes called informally) are all (or almost all) ‘Joes’. That is, they are young men with an informal and friendly, maybe even a tad flirty, attitude. They will always ask for your name to call out when your order is ready, they will send you a smile, and poor the milk in your latte in the shape of a heart – at least if you’re a woman.
De skal yderligere opfordre til at tage et billede af drinken og lægge den op på Instagram med #JJsexyjuice
3) Instagram: billedet med flest hjerter samt flest kommentarer = 2 drinks bliver præsenteret som vindere på både Twitter, facebook og Instagram. Her vil det fremgå at de vil blive serveret til et speciel event. Jeg er dog i tvivl om hvad det skal være, men tænker at det kan være et fashion-show i London i en af deres butikker.
4) PR af eventet. Igen er jeg lidt i tvivl om hvordan det skal vinkles.
Hvad tænker PN? Er jeg på afveje eller er det umiddelbart en god idé?