Hey,
Jeg har været med min kæreste i 2 forskellige invasions i København (Strøget og Kultorvet) i mandags/tirsdags og der købte vi en vinterjakke hver til samlet 3400,-
Fint fint
Idag, dvs 3 dage efter finder vi ud af der er 50% på alle jakker, inkl. vores.
Vi har begge pillet mærket af, da det jo er meningen den skal bruges, og er blevet brugt disse dage.
Min kæreste har derefter ringet til dem idag, og de vedkender de har gjort det, og er godt klar over der kan komme problemer med evt. kundesager, men derudover er de ligeglade.
Invasion giver ikke penge tilbage med tilgodebevis. Det er fint nok, det vi gerne vil, er at have et tilgodebevis på det resterende beløb, og bør de ikke gøre det?
1) Er det ikke fucking svinsk, når de VED der er udsalg et par dage senere?
2)De har forbrugerrådet på deres side
3)Kan vi vinde noget ved at gå ned i butikken og snakke med dem stille og roligt?
4)Hvis ikke, skal vi så lave en scene?
Jeg er ihvert fald dybt utilfreds.
Invasion!!!
Lave en scene er altid spas..
Selvom det obv er surt, hvor går grænsen?
Skal sælgeren 2 uger inden et udsalg fortælle om det?
4 uger?
Jeg købte kaffe i Kvickly i sidste uge. 2 poser for 80 kr. Nu er der 3 for 100. Jeg er så skuffet over de ikke fortalte det til mig, da jeg handlede ind sidste lørdag. Og nu ser det ud til at der kommer ekstra rabat søndag....
4 for 100 kr eller næsten 40% af prisen. Kvickly nægter at tage imod mine brugte kaffefiltre, og jeg overvejer derfor om:
1) Er det ikke fucking svinsk, når de VED der er udsalg et par dage senere?
2)De har forbrugerrådet på deres side
3)Kan jeg vinde noget ved at gå ned i butikken og snakke med dem stille og roligt?
4)Hvis ikke, skal vi så lave en scene? Bare fordi de har solgt mig noget kaffe jeg gerne ville have på købstidspunktet, og nu ikke vil refundere mig deres fortjeneste?
Inched, der mener at man burde være glad for de ting man har købt, for på købstidspunktet må man have været enig om prisen for f.eks. en jakke. At kunderne dagen efter får den for en slik er deres held, men OP har vel stadig en jakke som ham og kæresten kan spadsere tvillingture i?
Forsat god torsdag♥
Jeg har et tilsvarende problem
Jeg gik og overvejede at købe nogle aktier, men nu er de lige steget voldsomt!
Er det ikke fucking svinsk når jeg nu lige skulle til at købe??
Skal jeg ringe til børsen og klage???
Jeg koebte et jakkesaet i dressman som skulle forkortes lidt, saa skulle hente det en uge senere. Da konen saa henter det er det sat ned 50% procent. Hun bitchede over det (da vi ikke engang havde faaet det udleveret endnu), men eftersom det havde vaeret hos skraedderen kunne de ikke tage det tilbage.
Det endte med at vi fik et kort med 50% rabat paa vores naeste koeb derinde, uanset beloeb.
I min optik er det dårlig stil, at de ikke oplyser om udsalget.
Dog er der ikke noget at gøre ved det. Såvidt jeg er orienteret, har de ikke gjort noget galt rent juridisk.
Er ikke på "scene" vognen heller. "Stem med fødderne" og boykot forretningen, hvis du er utilfreds
Spørg dig selv hvad ville du gøre hvis du ejede butikken, oplyse om det flere uger førog advare kunder eller ikke.
Når du kender svaret på det så kan du opføre dig derefter
Ville da klart gå ind i butikken stille og roligt og sige at i syntes at det er for dårligt - hvis de yder god service gir de tilgodebevis på differencen
hvis ikke er der jo ikke meget andet at gøre end stille og roligt gå ud af butikken og så accepterer det som det og være glade for jeres jakker...
Men de er jo i deres gode ret til at sætte ting på tilbud og udsalg.
Købte en stol i Bilka til 2 K. Næste uge havde de sat den ned med 1 K. Fik uden problemer udleveret de 1K.
Men måske kan man ikke sammenligne de to butikker
@Inched Limns
29 år, og så moden... ♥
@snask
Du ignorerer nu denne profil!
@Fjelle123, Jungle, Flodslag, Pantherdk, AAChamp, Bjorn
I know, men det nu er det ikke flere uger siden, det er 3 dage. Altså inden for normal reklamationsret også.
Men når de VED de bliver sat ned et par dage efter, siger man det så ikke til kunden? Jeg køber den jo alligevel.
Hvis ikke der er noget at hente er det bare surt, det er jo bare sådan noget som får mig til ikke at gå i deres butik en anden gang, at de så nok er skide ligeglade med det, er jo også bare surt.
Gir det et shot i morgen :)
Pisse røvtur, men det ændre vel ikke ved, I allerede har vurderet nytten større end prisen?
aka prøv da, men ellers er det vel stadig fede jakker...
Jeg har hørt lignende dårlige ting om Invasions såkaldte kunde'service'.
De kunne fandeme godt give en til go'er!
btw.
Kan du ikke bare købe to jakker som dem i har gå hjem, og ned igen dagen efter med den "gamle" bon med den "gamle" pris på og få den udbetalt?
Tror ikke der er så meget at gøre. Bittert og lidt dårlig stil at de ikke oplyser om det, men de skal jo også tjene nogle penge..
@Snuxa
I hvert fald for mig, er studerende, og så er 1700 kr i hvert fald mange penge. Det er ikke sikkert det er for de store kanoner herinde, men jeg synes sgu det er mange penge! Er du klar over hvor mange øl det er til torsdagsbar? :)
@Rokrokrok
Har egentlig ellers altid været fint tilfreds med deres service osv. Så der kan jeg ikke klage.
@detfint
Nej, det gør det ikke, og sådan vælger jeg også at se på det hvis der ikke er noget at hente. Det er stadig bare ærgeligt - det er lige et shot i Sunday Million man kunne have givet der ;)
jungle er spot on imo...
Tja... havde han ikke sat dem ned et par dage efter, så havde I været tilfredse med jeres køb... Så I er som udgangspunkt begge tilfredse... Hvad han så gjorde med sine ting efter, at jeres handel var afsluttet, er vel hans sag:
Reference til bibelen (de første 15 "linier"):
runeberg.org/dkbibel/40_20.html
Det sagt, så ville jeg da nok også prøve at gå ned og høre, om jeg kunne score mig lidt ekstra bonus på handelen ved at brokke mig lidt... Men at gå og være sur over det, hvis jeg intet får, kan jeg nu ikke...
@Granaten11
I know og er godt klar over at er det 10-14 dage efter er det bare tough luck, er det for vidt også nu, men 2-3 dage? Helt ærligt, det kan godt være de ikke er forpligtede til at sige noget som helst, men det er da stadig dårlig stil/kundeservice.
Seriøst jeg synes grænsen går ved en uge.
lol - selvfølgelig skal de da ikke sige noget.
Det ville da være mega -ev for dem at offentliggøre hvornår de har tilbud på dem, og specielt hvis du er ved at betale mega overpris inden de sætter dem på udsalg fordi de evt. ikke kan komme af med dem.
Surt, bad beat, op på cyklen igen.
@Culkasi
I know, men det er ikke kun min vinterjakke, det er jo ALLE vinterjakker.
Det er -EV i længden at yde dårlig service. Det gør jo at næste gang jeg skal købe en trøje og et par bukser køber jeg dem i Magasin i stedet, så er pengene tabt der jo. Og hvad så med næste gang og næste gang og næste gang.
DET er -EV...
Den er sgu tarvelig :-(
Hvis ikke lige det var tøj det drejede sig om var svindler løsningen at gå ind i forretningen med din kvitering finde en jakke magen til den købte henvende sig i kassen og bede om penge retur el. tilgode bevis. Hvis der ikke er alarm/farvepatron dims på jakken i forretningen kan dette stadig lade sig gøre.
Skal jeg spørger min Erhversret lærer, fuck han kan sikkert svarer på det spørgsmål, for han er så nederen :D
Smut ned og snak med dem, vaer fast i tonen og goer udtryk for at du syntes det er for daarligt. For hver 100 kunder er der maaske 1-3 kunder der opdager dette, og derfor er det stadig "billigt" for dem at kompensere dig. Hvis ekspedienten ikke kan hjaelpe, saa insister paa at snakke med chefen i butikken.
Regn ikke med at faa 50% tilbage i kontanter, men sats paa at faa rabat paa naeste koeb eller noget ekstra i posen.
De ved godt at hvis du er glad, skal du nok fortaelle andre om det (f.eks. her), og en rabat har f.eks. stoerre vaerdi for dig, en det har tab for dem.
Saa bare ned i butikken og giv den lidt gas, vaer ikke flov over at fortaelle dem at du foeler dig roevrendt og hvis det er deres holdning, kommer du ikke igen.
@Florczak
Jeg forstår ikke :o)
Har selv haft en mindre butik på gågaden i Odense og kender alt til situation. Du har juridisk ingen ret til at få 50% af pengene igen og kan kun håbe på at de vil beholde en fremtidig kunde ved evt. at udstede et tilgodebevis. En anden situation som også opstod ret tit da jeg havde egen butik var kunder som mente de havde ret til at få pengene igen inden for de første uger efter købet hvis de havde fortrudt det. Især fordi der i en by som Odense hovedsageligt er "kæde-butikker" er folk vant til at det får man bare altid. Dette er dog oftest kun en service som de større kæder udviser og som i realiteten ikke er lovpligtigt ifølge købeloven, medmindre varen er købt over nettet. I bund og grund er ovenstående situationer ene og alene et spørgsmål om hvor god en service man vil tilbyde over for kunden. Personligt forstår jeg udemærket godt at forretningerne ikke selv oplyser om forestående udsalg for så kunne de vel ligeså godt holde lukket ugerne op til udsalget og spare personaleudgifterne....
det er da så dejligt nemt. hvis du har bonnen så går du ind og siger du gerne vil af med den her jakke. og så køber du bare den samme jakke igen wupti :D
@martin Jepsen
Men mærket er taget ud af jakken.
mckellberg @ Hvad er problemet gør som jeg skrev!
Køb et sæt magen til dem i har købt gå derned igen dagen efter med den gamle bon og sig du gerne vil returnere dem, de kan jo ligesom ikke se forskel på sæt a og sæt a
@snuxa
arh, now i get ;)
Faktisk ikk en dum ide...