Hey.
Hilfen bitte.
Min iPhone3GS er lige pludselig gået i sort. Komplet død. Skyldes ikke slag eller andet. Hjælper ikke at tilslutte den til computeren. Jeg har tidligere udskiftet skærmen, fordi den var splintret. Telefonen er købt i marts 2010.
Mit spørgsmål lyder således, om jeg skal ringe til mit teleselskab og forklare og garantien så dækker?
Tak for svarene.
iPhone gået i sort
Prøv først at holde "home" knappen inde, samtidig med at du holder knappen øverst inde. Hold begge knapper inde samtidig i 6-10 sek. så laver du et reset af tlf, og den burde fungere igen. Har prøvet det samme med iPhone4, og det hjalp :)
Jeg har også haft samme problem og det hjalp at gøre som Unluckyric skriver så prøv det
Garantien er væk såfremt du selv har skiftet skærmen på telefonen.
Kun hvis du har fået det gjort på et autoriseret værksted er der stadig garanti på telefonen. (hvilket du ikke har, da et autoriseret værksted kun ombytter ved hardware fejl)
Så hvis home+låse knappen tricket ikke virker, er det bare sur røv.
@Kejser_D
Ud fra det du skriver, så ryger garantien altså på ens tlf, i det sekund at skærmen smadres?.
@ Thomas P.
Det er vel langt fra det Kejser skriver.
Han skriver at hvis man SELV har udskiftet skærmen, og ikke fået det gjort hos en apple-reparatør, SÅ er garantien helt sikkert røget. Det er jeg enig med ham i.
ThomasP
I princippet ja. Da telefonen i det øjeblik har været udsat for fysisk overlast.
DOG er der den undtagelse at så fremt det ikke har indvirkning på telefonens funktion, så er f.eks. software stadig dækket.
Men i OP's tilfælde har han udsat telefonen for et uautoriseret indgreb, og derfor ryger AL garanti på telefonen.
Dette gælder uanset mærke på telefonen, I iphone tilfælde er det bare meget nemt at finde ud af, da en teknikker med det samme kan se om telefonen har været udsat for indgreb, og da alle autoriserede indgreb registreres på telefonens imei (serienummer) vil det opdages med det samme.
@Seigoth
Kejser_D skriver jo netop, at han IKKE har fået det lavet ved en apple-reparatør, da de ikke gør sådan noget.. Ergo må det være helt slut med garantien, hvis skærmen smadres. Det var blot det der undrede mig.
At det er slut med garantien hvis man selv bikser med telefonen, det ved de fleste forhåbentligt.
@Kejser_D
Som jeg læser OP behøver han nødvendigvis ikke SELV have udskiftet skærmen, men når du siger at autoriserede ikke kan have gjort det, så er vi helt enige i at garantien er væk.
Jeg har SELV udskiftet skærmen. Men softwaren, selve telefonen fungerede helt fint efter det skærmen gik i stykker (tabte den, flot). Og det er et stykke tid siden det skete.
Hvad siger I så til det?
Jeg tænker egentligt også lidt, om forsikringen ikke dækker det? Alka. Elektronikforsikring.
Og det er ikke skærmen der er gået i stykker nu. Telefonen er bare gået helt kold.
detroit
Det ændrer ikke ved at du har lavet et uautoriseret indgreb på telefonen.
Derfor er der ingen garanti længere (hverken på hardware eller software)
Mht. forsikringen skal du nok tage kontakt til dem og høre.
Min 4 g gjorde det samme. Sidder pt. på den, så kan ikke lige overskue at linke, men Google "ny iPhone 4 wont turn on" tror jeg det var. Hold home lås knappen inde i 10 sek. Derefter bare home knappen i 5 :) tror det var sådan
Har fundet linket
www.topiphoneresource.info/iphone4-wont-turn-on/
1. Hold the Power and Home button together for 10-15 seconds. Let go of both.
2. Just hold the Power button for a few seconds to see the Apple logo.