Tusind tak skal i ha www.wegetti.dk for det fantastiske tilbud jeg fik smidt ind ad døren her forleden :
www.wegetti.dk/?page=2&kid=10&skid=39&pid=274
Og MANGE tak for det gode tilbud om at købe den på afbetaling til 7848,- ... det er kun 7 gange mere end den koster alle andre steder. Alle deres ting er ligeså dyre :)
Måtte lige checke firmaet ud, og det er stiftet af en samling kendte svindlere med utallige konkurser bag sig (http://www.fyens.dk/article/880494:Erhverv--Catering-kok-Lavstsen-konkurs).
Der er noget fascinerende over plattenslagere der gør tingene så åbenlyst og uden skam.
Tror der skal laves en hadeside mere på zapsplace.
iPod nano : 4199 Kr.
Nu har jeg ikke kigget på dine links, men den ville koste det samme hos L'EASY, hvis stifter, Niels Thorborg, i dag er god for over 3 mia. kr. - Der er sq penge i lortet åbenbart.
Det skal siges at Niels Thorborg er en hæderlig mand, som har tjent sine penge på ærlig vis.
---
www.bimbampoker.wordpress.com
@lasse
Det går langsomt med Kanal 5-svindlerne må jeg indrømme, men senest har jeg fået kontakt og svar fra forbrugerombudsmandens kontor - men de der instanser har lang turnaround tid på deres mails :)
Jeg tænkte PRÆCIST det samme da jeg fik reklamen. Det er seriøst sick at man kan tage så meget overpris.
Det meget smart at lægge en forsikring oven i, der næsten tripler prisen, og så en samlet kreditomkostning der dobler igen. GG!
@BimBam
"men den ville koste det samme hos L'EASY,"
Nej, det ville den bestemt ikke. L'Easy er heller ikke billige, men det er trods alt lidt mindre åbenlyst scam - ikke at jeg nogensinde ville handle der.
Som eksempel sælger Leasy en iPod Touch til 2699,-. Den koster godt nok kun 2149,- hos Apple - men aligevel noget andet end forskellen på Nano'en (1499 hos Apple - 4199 hos Wegetti) og wegetti's andre varer.
Læg mærke til at de 4199 er KONTANT pris. På afbetaling blir den dobbelt så dyr. Det må nærme sig 50% i ÅOP - Rockerrenter !
@Zaphod
Du har ret - L'EASY er billigere. Mener de ligger med en ÅOP på 25-30% normalt.
---
www.bimbampoker.wordpress.com
@Zaphood
Er du sikker på din udregning omkring 50% i ÅOP?
Det ser ud til at være afbetaling over 72 måneder hvilket, ifølge hjemmesiden, bliver 26,1% i ÅOP, hvis man kigger på det link du har postet.
Mener faktisk ikke det er lovligt at tilbyde lån til 50% i ÅOP, men tror nu heller ikke det forholder sig sådan.
@Zaph
Ja desværre, men man kan jo stadig krydse fingre for at tv's Basta eller Kontant finder interesse!.
Synes det er utroligt det har kunne stå på så længe..
Det er fordi deres kontantpris er inklusiv wegetti service, som man i øvrigt ikke kan se på hjemmesiden hvad inkluderer.
Kontantprisen bliver dermed næsten tre gange så høj som kontantprisen hos Apple - dertil kommer så kreditomkostningerne.
Zaphods ÅOP nær 50 er i forhold til originalprisen hos Apple.
@Costas
Jeg har slet ikke regnet præcist på ÅOP, men som Rooger siger så mente jeg at de 26% de selv opgiver jo er i forhold til en kunstigt oppustet salgspris hvor de allerede har ganget prisen med 3.
Ved ikke om det giver 50% - men det kan man nok regne på..
Pris : 1499 -- Finansieret over 72 mdr : 7848 = Hvad i ÅOP
@Paula
Jeg forstår hvad du mener - og de der hopper på den har nok osse fortjent en flad, men ellers : Ja, jeg mener egentlig det er værre at tage penge fra sinker end fra folk der kan tænke.
Og så hader jeg den type der står bag den slags. Levebrøds-plattenslagere som sikkert med deres kreativitet kunne tjene penge på hæderlig vis, men istedet cruiser de fra den ene gang plat til den anden ... hele tiden LIGE på kanten af loven - men altid langt over grænsen for almindelig anstændighed.
Det er typisk psykopat-typer som kalder sig selv "iværksættere" og råber Jantelov hvis de bliver kritiseret.
"Pris : 1499 -- Finansieret over 72 mdr : 7848 = Hvad i ÅOP "
Det giver en ÅOP på 31,77%
hvis man beregner med rentes rente metoden.
Hvis man tager omkostningerne og fordeler dem ligeligt ud over de seks år og sætter den årlige omkostning i forhold til kostprisen på 1499 giver det en ÅOP på 70,59%.
Jeg ved dog ikke hvilken af fremgangsmåderne man skal benytte til beregning af ÅOP så vurder selv hvilken en der er den rigtige.
Ok, jeg skød lidt over - Så er det jo billigt :o)
Zaphod,
Jeg forstår hvad du mener og er måske ikke helt uenig. Skulle bare lege en smule djævlens advokat.
Hmm gad vide om det der tlf. quiz ikke snart slår sig sammen med det her wegetti, så man istedet for penge vil få sådan nogen fine ( dyre ) ting fra wegetti...
@pescen:
Den årlige rente bliver altså 113%! Og så har jeg ikke regnet omkostningerne med.
Man skal bruge formlen for annuitet:
da.wikipedia.org/wiki/Annuitet
Her er PV=1499, v=99 og n=72. Så får man, at en månedlig rente på 6,5% (r=0,065) passer nogenlunde. Det svarer til en årlig rente på 113%.
Den måde du havde beregnet det på svarer til at kunden skal betale alle 7848 kr på en gang efter 72 måneder. Men man skal jo betale løbende, hvilket gør det meget værre.
Hov, jeg regnede med 99 kr per måned. Med 109 kr per måned bliver det istedet 7,2% per måned svarende til 130% per år.
Ok, måske jeg ikke har haft held med mit SBS korstog endnu, men i her til aften handler Kontant på DR om svindlerne bag Wegetti, Kurt Kok, Simons Catering osv. osv.
Ad nogle ækle karriere-plattenslagere !
He - de viste endda mit iPod-eksempel :)