Villain har jeg meget få hænder på, han spillede på givende tidspunkt 35ish/5-6, og er set openlimpe før. Meen det er over en meget lille sample.
Valuebet eller spew?
GAME #1324545705: Texas Hold'em NL $0.50/$1 15-Dec-2008 20:26:48
Table Cesena (No DP)
Seat 1: Dadadaaah ($110.80 in chips)
Seat 3: rollejunior ($127.90 in chips) DEALER
Seat 5: 123RevengeSir321 ($124.40 in chips)
Seat 6: fulo5 ($71.95 in chips)
Seat 8: si36 ($232.45 in chips)
Seat 10: Hero ($97.50 in chips)
123RevengeSir321: Post SB $0.50
fulo5: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [♥10 ♦A]
si36: Call $1.00
Hero: Raise (NF) $5.00
Dadadaaah: Fold
rollejunior: Fold
123RevengeSir321: Fold
fulo5: Fold
si36: Call $4.00
*** FLOP *** [♠9 ♣10 ♣4]
si36: Check
Hero: Bet $9.00
si36: Call $9.00
*** TURN *** [♥6]
Hero: Bet $24.75
si36: Call $24.75
*** RIVER *** [♠5]
Hero: Bet $58.75
Ipoker nl100, ok eller for tyndt?
Check river bag.
Der er meget få dårligere hænder, der caller dit bet. Busted farve smider selvfølgelig altid, og det vælter med to par-kombier. Realistisk set får du kun betaling af dårligere tiere.
Som Phearlezz, hvis du sætter en range op for de hænder som caller her, er det langt flere som har dig slået end du er foran = check bag
fint spillet. vil dog kun bette ca 25$ på river, hvis villain var mere tænkene
end din 35/6 modstander er dit shove super.
@Danger9 & @Suffer Well
Hvorfor better vi hellere 32 eller 25? Er det fordi vi har lettere ved at få betaling fra k10 q10 j10 som vel er i hans range?(hvis stats ikke lyver)
@Phearlezz
Præcis det du skriver var mine tanker efter hånden, hvis vi antager at han er sane, og stats kan ikke give os noget. Det er jo meget få hænder der betaler os(k10, q10, j10), og så skal han jo være lidt blød i bolden da min linie er ret stærk, right?
Jeg kan ikke lade være med at skyde imod ham her.
Bare omkring en 1/2 pot som suffer well og Danger9.
Præcis som du skriver. Det er tynd value, så vi better lavere for at få de tynde hænder til at calle!
Autobet!
det er da ikke i nærheden af spew mod den type spiller. Han autosætter sig på AK og betaler med (udover Tx): 77,88,9x, A4 etc. Jeg vil måske vælge at bette noget mindre, men helt standard valuebet.
Jeg checker bag.
Alt for meget som slår os i forhold til de hænder som han caller med
Sugeren
@Sugeren
enig!
@Pillars
Du ligger aalt for meget i statsne, det er højest 30hænder jeg har haft på ham på daværende tidspunkt, derfor kan du ikke konkludere hvilke type spiller han er, statsne er nærmest ubrugelige imo, da de ligeså godt kan være misvisende.
Hvis jeg better 25-30$ her synes jeg den er meeeeget tynd, jeg bryder mig slet ikke om mit mos, også derfor jeg lagde den op, jeg kan simpelthen ikke se hvad der caller mig som jeg slår, medmindre han er retarderet. Selv en semi-l/p-donk kan se at min linie er strong.
Han snappede med JJ og jeg tog en note :)
@ JoeLOL
Du må ikke ændre dit spil pga denne hånd. Det er et leak ikke at bette her!
Forklar venligst hvorfor? Som phearlezz også skriver, hvad caller som jeg slår? Vi må antage at villain ikke er komplet mongol når jeg ikke har noget brugtbart på ham, right?
Og er det egentlig ikke ret dårligt callet af villain? Repper jeg ikke en meget snæver range hvor a10 må være den absolute top?
Altså det er NL100 og hvis han er 35/5 (selv over spæd sample) og du har set ham limpe, så antager du selvfølgelig ikke, at han IKKE er komplet mongol, og det er derfor også helt og aldeles ligegyldigt hvad du "repper".
Bet hvad du tror en donk med Tx, 9x, og andre håbløse hænder vil betale. Det er kun tagfish der tjekker bag her.
Det er ikke ligegyldigt hvad jeg repper, hvis jeg tager denne linie en anden gang mon en sane villain, det var sådan set derfor jeg spurgte. Men folk ser jo ud til at være uenige? Men du mener altså at Phearlezz og de andre er tagfish, hvad det så end er, fordi de tjekker bag?
Jeg ville aldrig checke bagved her, da vi mister value af mange ringere hænder 107,108,10j,10Q,10K alle de hænder er en mulig range for ham., at han sidder med JJ lige i dette spot, er jo så synd, men ville ikke checke bagved.
Og er det egentlig ikke ret dårligt callet af villain? Repper jeg ikke en meget snæver range hvor a10 må være den absolute top?
Jeg mener A10 er bunden af DIN valuebet range. det er vel næsten bevist
ved du har fortrudt det nu :-).
Og her ligger forklaringen! Villain ved mere eller mindre at din valuebet range
her er QQKKAA, set, 910,78 Og A10 der er jo ikke meget, som JJ slår, så
hvorfor caller han?.
Fordi han har betalt på floppet med noget han næsten er sikker på er den bedste hånd. (han spiller weak/passive)
På turn syntes han det bliver ulækkert, men tager så et kig på alle de
draws der er. flushdraw og JQ for oe. dem slår han da, så call igen
På river trykker han check, Og caller dit shove i håbet om at se missed
flushdraw eller QJ. (det er ikke engang sikker villain ved alt dette, men det
er det der sker)
Altså han rivercaller fordi han ikke tror på dig. Vil han ikke også
bare muligvis gøre det med 10j,Q10,K10,77,88 og noget der er endnu
dårligere ?
Der er også en anden grund til at du har ham slået her ca 9/10 gange.
Villain kan ikke have floppet et set, han kan ikke have QQ+! pga den
boardtekstur vil INGEN slowspille til river og trykker CHECK.
Skåret ud i pap :-) håber du kan bruge det til noget. gl