Gammel sag, snublede bare over den på nettet og fik mig et lille grin.
Det er da ikke den rare, sympatiske Jacob Juhl, som vi kender ham fra PN og tv-mediet?.
JOURNALIST TRUEDE MED MEDIE-JIHAD
En tidligere studievært fik fat i en muggen leverpostej i en 7-Eleven-butik. Derefter sendte han et langt trusselsbrev til butikskæden, som valgte at opfylde eksstudieværtens krav. Her følger historien om en rasende journalist og en kommunikationsrådgiver, der siger, eksemplet ikke er enestående.
Af Jacob Berner Moe
Det er søndag klokken 15.50, da Jacob Juhl træder ind i sin lokale 7-Eleven-butik på Frederiksberg i København. Han er iført sit golftøj, føler sig afslappet og i godt humør. Den tidligere vært på forbrugerprogrammet Banzai på TvDanmark går ned til køledisken og fisker en leverpostej og en pakke røget filet op. Han tager derefter hånden op for at klø sig på næsen.
Her stopper søndagshyggen.
Hånden, som er nyvasket, lugter råddent. Jacob Juhl konstaterer, at lugten kommer fra leverpostejen, som har overskredet sidste salgsdato dagen før. Fileten er heller ikke alt for frisk. Inde i pakken er der svamp og mug.
40-årige Jacob Juhl, der blandt andet har en fortid på Ekstra Bladet og Danmarks Radio, men som i dag har sit eget firma, klager til den kvindelige ekspedient i 7-Eleven-butikken.
Hun svarer, ifølge Jacob Juhl, følgende:
”Jeg kan da ikke gøre for, at nattevagten ikke passer sit arbejde... og hvis du er utilfreds, kan du handle et andet sted.”
Nu ryger det gode humør for alvor. Jacob Juhl, der betegner sig selv som et harmonisk menneske, er slet ikke harmonisk længere. Han siger blandt andet noget i retning af:
”Du ved ikke, hvem du har med at gøre.”
Jacob Juhl forlader butikken, men lover butiksassistenten, at han ”vender tilbage”.
Det gør han senere samme dag. Via mail. Jacob Juhl sender et to sider langt brev til ”rette vedkommende” hos 7-Elevens hovedkontor. Han indleder brevet således:
”For at De kan læse og forstå følgende - i den rette kontekst - ønsker jeg indledningsvist at præcisere, at undertegnede ALDRIG nogen sinde har klaget over noget som helst før... og tilsvarende ALDRIG nogen sinde har misbrugt den 'magt', jeg tilfældigvis besidder!!
At jeg aldrig klager 'opad i systemet' skyldes primært, at jeg bl.a. som journalist og studievært på et tv-forbrugerprogram (Banzai - med Jacob Juhl) opnåede at blive rimelig træt af kværulanter... og derfor ingen ambitioner har om at blive een af dem! Og sekundært, at det er decideret pinligt, når og hvis folk, der er 'noget ved musikken' misbruger denne status!
Når det er sagt, vil jeg ALLIGEVEL, iskoldt og wc-agtigt, orientere 7-Eleven om, at jeg - MEDMINDRE jeg personligt får en undskyldning af en identificeret medarbejder, en fyldestgørende forklaring samt dokumentation for at sagerne bliver justeret (derom senere) - har i sinde at mobilisere en medie-jihad mod 7-Eleven, som jeg vil stå som personlig garant for bliver uden sidestykke i nyere dansk forbruger-pressehistorie. Dermed mener jeg samtlige dagblade, rette politikere, Levnedsmiddelstyrelsen - og kontrollen, Danmarks Aktive Forbrugere samt ikke mindst de (ganske vist ofte underlødige) men yderst effektive forbrugerprogrammer på tv og i radioen.
Denne helt åbenbare trussel har jeg som sagt i sinde at føre ud i livet - kompromisløst og uden nåde... og set fra min stol, er det rare ved denne trussel, at jeg magter at løfte opgaven... faktisk blot med et tryk med musen og et<
Jacob Juhl truer med jihad
Har ganske vist ikke så meget med poker at gøre, men så snæversynede behøver vi jo heller ikke at være.
God historie.
KimN, der er bare ikke grund til at drage at hænge folk ud for alt muligt andet end poker....
@ Asger_d: Måske, men omhandler en af det mest omtalte personligheder i dansk poker pt. Så op med håret., og videre til den næste post..
Synes bare det var en sjov historie!.
& PS!!! Hænger da ingen ud!. Synes Hr Juhl er cool, og ikke et ondt ord om ham, eller 7-11 for den sags skyld..
Kunne egentlig være meget sjovt at høre en kommentar fra den gode Juhl! :)
Ja, godt arbejde Snake.
Træt af kværulanter og har ingen ambitioner om at blive én.
Hehe, men når det kommer til rådden leverpostej og muggen filet, så ...! :-)
LOL
God historie. Og kunne da lige forstille mig ham gå amok over sådan en sag.
Ja, man skal ikke undervurdere fordærvede fødevares indflydelse på folks sindstilstand..
@Lardes
Ja og hvor er det irriterende når de der overbetalte fakta medhjælpere garanteret sidder og dovner den ude bagved selvom der er over 6 mennesker i køen
Personligt er jeg meget glad for at JJ tog denne sag op allerede for noget tid siden. Resultatet er jo, at der nu ikke kan findes en eneste sag i Danmark vedr. fordærvet eller for gammelt kød!!
BTW hvem kan huske noget de læste i avisen for 8 dage siden? Den almene befolkning har hukommelse som en guldfisk, med mindre det handler om krig, massemord eller fodbold og sex-skandaler.
@ snowdown: Det burde det også.. Beklager til dem der er gået forgæves.
MVH
LOL god underholdning! Sad lidt og forestille mig Jeppe mens jeg læste, for han er jo den onde tvilling (Jacob virker mere sympatisk og mindre kold). Så Jacob må sgu have været godt gal den dag ROFL!
Jeg vil gerne frebede mig denne type posts!
Man ender jo med at fatte sympati for bag-Juhl''ene :-)
Godt nok en gammel sag I der har gravet frem.
Ja, jeg var sgu sur ... ganske berettiget vil jeg mene. "Skrub et andet sted hen, hvis du ikke kan li'' lugten i bageriet," lød svaret, da jeg PÆNT og aldeles høfligt påpegede, at maden sådan set ikke bare var rådden og oldgammel, men tillige livsfarlig. Men min mission lykkedes .. og så vil jeg skide på, at der er nogle frelste pisseviskere, der mente jeg misbrugte min uddannelse. Jeg ville handle nøjagtigt tilsvarende en anden gang.
Missionen lykkedes i øvrigt.
Jeg fik den forlangte skriftlige undskyldning, ligesom en hvilken som helst anden kunde skulle have haft det, og til jeres almene orientering blev SAMTLIGE 7-11 butiksledere og deres ansatte -så vidt jeg blev orienteret - sendt på kursus og der blev prompte strammet op på rutinerne omkring fødevarerne.
Bøvs.
Uruk
Fedt at du ikke bare gik et andet sted hen og handlede, men løste problemet. Gad nok have set dem i hovedet da de læste din mail.
4-5 år siden.
God lir (bevidst) at betale dobbelt op for varerne og så blive bedt om at skride, fordi man sagte mumler noget om, at varerne er livsfarlige.
De ka'' deres kram i den kæde.
Og så overfalde mig bagefter og pådutte mig hjernedøde motiver for henvendelsen ??!!! My goodness.
De sku skamme sig.
:-)
Uruk
@ uruk
Velkommen blandt nørderne i øvrigt :-) Din aktive deltagelse i debatten her på siden må jo kvalificere dig som en nørd - ihvertfald til en vis grad :-)
Hvad angår dit Rendez-vous med 7-11 vil jeg også gerne give dig thumbs-up. Jeg har dog selv stået i butik og i mange tilfælde bliver kunderne dog lidt for smarte og begynder at påberåbe sig købeloven og paragraffer som de ikke aner noget om når det kommer til stykket, hvilket kan være lidt belastende. Jeg kunne dog aldrig finde på at behandle en kunde, som du blev behandlet - kunden er jo kongen :-)