JJ flopper topset i reraised nl100

#1| 0

Hej PN

Har ramt mit hidtil største downswing og trænger bare til at blive bekræftet i std. situationer.
Villian 21/16/5 og 3better 5% over 550 hands , effektive stacks 100$.

Hero JJ

UTG FOLDs HERO raises to $3.50, BTN folds, Villian raises to $12, BB folds, HERO calls $12.

FLOP [board cards: 4,J,5 (24,5$)
villian bets $18, hero calls $18.

TURN [board cards: 4,J,5 6(60,5$)
villian checks, hero checks/bets?

Tanker: Vel ingen grund til at 4bet pre, da vi kun får action af QQ+ og AK!

Flop caller vi bag for at give AK, AQ en chance for at ramme turn, flushdraw må vel siges at være en lille del af villians range.

Turn chekker villian og kan derfor ikke sætte ham på QQ,KK eller AA eller et floppet set. Hvis vi better er det vel næsten kun flushdraws der caller, men omvendt er der mange kort vi ikke vil se på river. Hvis vi chekker bagved er det for at få value på 88-tt river og måske AQ,AK hvis Q,K,A rammer river.

Kritik på ALT modtages!

Mvh martin

06-08-2009 01:13 #2| 0

Jeg foretrækker at skubbe floppet, hvilket jeg også forventer, at du ville føre med diverse draws, og for at have en så bred range så muligt, så villain kan calle dig så light som muligt, er det ikke noget god ide at ændre din linje, når du har monster.

Som spillet er turn et easy bet af grunde, som du selv er inde på.

06-08-2009 01:17 #4| 0

@muffies
vil du skubbe fra 18 til 70 flop? ville bare gerne give villian en mulighed for at 2nd barrel et evt bluff eller samle op med AQ,AK turn + at jeg tror ofte nl100 villians folder AJo og QQ hvis vi skubber floppet. For fra deres view slår deres AJo, QQ ikke andet end et FD, hvis de mener villian er sane.

06-08-2009 01:17 #3| 0

Caller flushdraws på turn?

06-08-2009 01:24 #5| 0

Jeg foretrækker at skubbe floppet, hvilket jeg også forventer, at du ville føre med diverse draws, og for at have en så bred range så muligt, så villain kan calle dig så light som muligt, er det ikke noget god ide at ændre din linje, når du har monster.

Som spillet er turn et easy bet af grunde, som du selv er inde på.

06-08-2009 01:25 #6| 0

@joonas
Vi better vel 40-45 og nej du har ret villian begår en rimelig stor fejl ved calle der uden odds. Men en hånd som AQ, AK, 7x tror jeg dog mange villians på nl100 caller med.

Kan ikke finde nogen argumenter for at chekke turn bagved.

*STAV

06-08-2009 01:51 #7| 0

Tror der er mere value ved at shove turn end at bette 45 da Villian måske caller med underpar og måske endda også AQ og AK og du så får de sidste skillinger fra ham de gange han ikke rammer. Da du jo anyways stacker af til ham de gange han klonker river.

06-08-2009 10:53 #8| 0

Både kald og raise er fint på floppet.

Med et kald, så forsøger vi at ligne en hånd som 99/TT eller JT og vi håber så at villain bareller videre for at bluffe os af hånden.

Med et raise, så forsøger vi at ligne et draw (flush draw eller 67) og vi håber villain kalder light (jeg kalder f.eks. med AK/AQ hvis en aggressiv spiller raiser allin på det board)

Givet at villain "kun" 3-better 5%, så raiser jeg allin på floppet.

Som spillet better jeg helt sikkert turn, da der er mange action killers på river. Jeg better nok omkring halv pot $25-$30 eller $70 allin.

Jørn

06-08-2009 11:12 #9| 0

Im aaarr iin paa floppet. Raiser som standard, da jeg obv. ogsaa goer dette med draws etc.

Et spg: Shover folk floppet eller raiser i? Synes et shove virker lige voldsomt nok, men omvendt virker et raise, som efterlader os med faa monetos, ogsaa paent staerkt.

06-08-2009 12:15 #10| 0

@alle
takker for svar.

@brouer87
rigtigt nok det kan virke stærkere at efterlade sig tilbage med 25$ i en så stor pot.

@Thyssen
Gode argumenter for både call bagved og raise flop.
hvad afgør om du better halv pot turn eller shover de 70$?

06-08-2009 13:28 #11| 0

Shove på floppet er da perfekt med stacksizes?

Han sætter dig på et draw og kalder - det ville jeg i hvert fald gøre :P

Han folder måske damerne, men konger og esser slipper han da aldrig fra. Synes et shove "ser mest weak ud" i denne situatio.

ALL IN!!

06-08-2009 15:53 #12| 0

Hvordan spiller i QQ i dette spot? der kan jeg ikke se os shove floppet for value, da vi nærmest kun får calls af hænder der har os crushed. Men vi better selvfølgelig turn chekket til.

Men hvad gør vi, hvis villian skyder 35-45 turn og vi sidder med QQ, så er det fold eller shove? Vi slår kun air, intet der v-better dette spot er vi foran udover måske et semibluff med AX. Men jeg syntes os det er for weakt at folde overpar her? Er meget i tvivl om samme scenarie med QQ.

06-08-2009 16:30 #13| 0

@tonyG-ftw

Jeg raiser floppet med QQ -- hvis villain folder alt undtagen JJ/KK/AA, så kan vi raise alle flops allin profitabelt hvis han 3-better andet end JJ+.

Jørn

06-08-2009 17:26 #14| 0

@thyssen
Folder nok eller ikke sets i 4ere og 5ere :), men ok jeg er med på pointene, det vil jeg huske da jeg syntes det godt kan være et svært spot med QQ.

07-08-2009 00:28 #15| 0

Hvis du ikke 4-better QQ, så skal den klart med i din CR-shove range sammen med set's og draws... J kan sagtens betale dig der. Hvis din range er sat sådan sammen.

MVH Skod

07-08-2009 21:49 #16| 0

@skod
4better mod visse villians. Ok det vil jeg helt sikkert huske, så bliver det et noget lettere spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar