JJ i reraised pot 200nl SH

#1| 0

$200 NL Texas Hold"em

Begge spillere er rimelig standard, dog har jeg indtryk af at floppsy03 godt kan lide at se nogle flops med marginale hænder.

Bigstack er rimelig standard9090

Table Table 55194 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 6: carrecca ( $62.01 )
Seat 5: Sasuke84 ( $307.10 )
Seat 1: floppsy03 ( $342.60 )
Seat 2: bigstack9090 ( $280.56 )
Seat 3: mrbirdi ( $231 )
Seat 4: XkhangbangX ( $196.10 )
mrbirdi posts small blind [$1].
XkhangbangX posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Sasuke84 [ Js Jh ]

Sasuke84 raises [$7].
carrecca folds.
floppsy03 calls [$7].
bigstack9090 raises [$27].
mrbirdi folds.
XkhangbangX folds.
Sasuke84 calls [$20].
floppsy03 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Th, 2s, 8d ]

Sasuke84 bets [$45].

Pot er ca 80. Planen er at folde til et raise fra bigstack. Er jeg bange for et overpair her?

16-09-2005 11:13 #2| 0

Ja, det ville jeg være, evt. set fra floppsy afhængigt af action...

16-09-2005 12:41 #3| 0

Jeg havde nok bettet lidt mere på flop. Halv pot er næsten en invitation til et raise, specielt når han har re-raiset preflop.
Hvis jeg var initial re-raiser med AKs hér, og floppsy folder, ville jeg personligt re-raise, med mindre jeg vidste, du kunne finde på at stikke ud i mig med 1010.

Rent faktisk synes jeg du skal overveje at folde preflop - specielt når Villain er standard. JJ er en ufattelig svær hånd at spille OOP mod en preflop re-raiser. Min personlige linje er at check-calle flop, og hvis Villain stikker hårdt ud på turn til et kort mindre end 10, folder jeg. Hvis han er i stand til at stikke afsted med second barrel på AKs, caller jeg nok.
Problemet er hér, at du enten er langt bagefter, eller et godt stykke foran - OOP. Det er sku en væmmeligt situation! ;-)

- Asger

16-09-2005 13:36 #4| 0
OP

Ja jeg syntes oxo den var slem men på den anden side kan jeg heller ikke lægge den 4 bedste hånd fordi button viser lidt styrke. 7$ raise har været standard raise på bordet og Bigstack ved at flopsy kalder med mange marginale hænder. Jeg syntes at hans raise er vel stort for en KK/AA og syntes nærmere det ligner en AK der vil beskytte sig mod lave suited connectors. -

Flopsy folder til mit bet, og bigstack folder efter en del betænkningstid. Jeg spørger ham efterfølgende hvad han havde og han siger han havde AA men foldede fordi jeg bettede ind i ham... Den tror vi ikke på gør vi?

16-09-2005 13:45 #5| 0

nej det gør vi ikke - det er jo et drømmeflop for AA... han har højest sandsynligt siddet med AK...

16-09-2005 13:48 #6| 0

Preflop:
Sikkert call - ikke engang tæt på fold! Du får odds 2:1, og formentlig en tredje mand med i potten også, hvilket næsten giver odds 3:1. Derudover har i alle tre dybe stacks. Så implied odds er store, hvis du skulle ramme et set og fange ham med AA, KK eller AK.

Flop: Du rammer ikke dit set. bigstack9090 har annonceret preflop at han har en stærk hånd, enten et overpar, eller AK. Check og se, hvad han gør. Hvis han stikker et stort bet ud igen, er det i skraldespanden med bønderne!

16-09-2005 14:04 #7| 0
OP

Takker - jeg syntes bare det nærmest inviterer til at han skal tage potten med hvad han nu har med et stort bet når jeg checker til ham?

16-09-2005 14:49 #8| 0

omvendt inviterer dit bet også til et reraise - men det er seføli meget readafhængigt - plejer han at folde hvis han har raiset PF, ikke rammer og man better ind i ham på floppet??Eller er han typen der kan bluffe hvis han fornemmer svaghed?? hvis det første er tilfældet er det jo et ok move, men så skal du fyre et ordentlig bet af (70$)...

16-09-2005 14:54 #9| 0
OP

Du har ret i at mit bet nok er for svagt - Jeg er indtil videre kommet godt afsted med at bette ind i folk og i det hele taget lave agg. moves på hhv. flop og river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar